عصر خرد: چرا سالمندان ما در سال 2020 بهترین ما بودند | پیرترها

[ad_1]

آبسیاری از عواقب همه گیری ، توجهی است که به افراد مسن که بطور نامتناسبی تحت تأثیر مرگ و بیماریهای Covid-19 قرار گرفته اند ، صورت گرفته است. به طور گسترده ، تمرکز دو انگیزه مخالف را نشان داد: دفاع و تسلیم شدن. اما هیچ واکنشی به معنای احترام به جمعیت سالمند نیست.

یکی از نشانه های مدرنیته غربی جشن جدید و همراه با کاهش ارزش قدیمی است. این همه بخشی از یک سیستم تفکر بسیار موفق است ، حداقل از نظر مادی ، که پیشرفت را نسبت به سنت اولویت دارد. به ناچار ، جدید با جوانی همراه است ، با افزایش سن منسوخ می شود. بنابراین ، وظیفه رسمی سالخوردگان این است که از این راه دور شوند و به نسل بعدی اجازه دهند که اثر خود را بگذارد.

این تفکر که به افراط رسیده است ، همه گیری را به عنوان یک فرآیند طبیعی از بین می برد. نخست وزیر سابق استرالیا ، تونی ابوت ، 63 ساله ، هنگامی که به خانواده ها اجازه می داد تا به بستگان مسن اجازه دهند تا آنجا که ممکن است راحت باشند در حالی که “طبیعت مسیر خود را طی می کند” ، خود را در آب گرم دید.

اما در چه مقطعی زندگی سالمندان شگفت انگیز می شود و سالمندان چیست؟ هفته گذشته Cande Nast اعلام کرد که آنا وینتور کهنه کار 71 ساله است روش یک ویرایشگر با عینک آفتابی permafix باید محتوای جهانی را برای شرکتی که به کشف روندهای جدید خود افتخار می کند کنترل کند. آنجلا دیویس ، یک فعال رادیکال سیاه پوست ، این کار را کرد زمانلیستی از 100 نفوذپذیرترین افراد 76 ساله.

مارتین کنیون 91 ساله یکی از اولین کسانی بود که واکسن Pfizer Covid را در خانه خود در لندن دریافت کرد.
مارتین کنیون 91 ساله یکی از اولین کسانی بود که واکسن Pfizer Covid را در خانه خود در لندن دریافت کرد. عکس: آلیشیا کانتر / گاردین

میک جگر ، این سمبل ابدی شورش در رانهای مار ، 77 ساله است. در دهه های اخیر ، او ثبت بزرگی نکرده است ، اما تعداد کمی از طرفداران او مشتاق آرامش هستند و طبیعت بی رحم است. قرار بود تابستان گذشته Rolling Stones با چارلی واتس (79) بر روی طبل ها به تور آمریکای شمالی برود ، اما در نتیجه بیماری همه گیر مجبور به لغو شد.

یکی دیگر از ستاره های راک که آنقدر تور می کند که گویا بی خانمان است ، باب دیلن برنده نوبل است. آخرین آلبوم او ، مسیرهای ناهموار و ناهموار، منتشر شده در ژوئن ، یکی از بسیاری از بازگشت وی در طول 60 سال زندگی حرفه ای است. در ماه مه ، او 80 ساله خواهد شد ، اما هنوز هم می تواند نوآوری های موسیقیایی و غنایی را از اشکال ساده ای که ممکن است مجری جوان خسته و قابل پیش بینی باشد ، برانگیزد. اگر به تکامل آن به عنوان یک مجری بی وقفه زیرک و کنایه آمیز نگاه کنید ، تقریباً آن خطوط مرموز و غالباً نقل شده از “My Back Pages” را می فهمید: “اوه ، اما آن موقع من خیلی بزرگتر بودم و اکنون از آن جوان ترم.”

دیلن یک سال بزرگتر از جو بایدن 78 ساله است که علی رغم فریادهای بی امان دونالد ترامپ (74) ، در 20 ژانویه 2021 46 امین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد. به عنوان نشانه ای از ضعف سیستم سیاسی آمریکا دیده می شود ، وضعیت دشواری که باید عزادار و اصلاح شود. بایدن به دلیل کمبودهای ذهنی و هاله های گفتاری مورد تمسخر قرار گرفت ، به این معنی که “رهبر جهان آزاد” یک مورد اعلام نشده زوال عقل است. اما بایدن ، “ماشین گاف” که خودش توصیف می کند ، داستان هایش به مدت پنج دهه “در دهان او” است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس 80 سال دارد و میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا 78 ساله است. جانت یلن ، که به عنوان وزیر دارایی بعدی منصوب شده است ، به وضوح 74 سال دارد. منتقدان می گویند که اکنون سیستم سیاسی آمریکا شبیه جبهه کشوری های وحشیانه ای است که در اوج جنگ سرد بر دفتر سیاسی شوروی و چین تسلط داشتند.

اما آیا سن باید به معنای محافظه کاری اسکلروتیک و فقدان تخیل باشد؟

شکی نیست که ترامپ یک نیروی شرور در سیاست های آمریکا و بین الملل بود ، اما اگر فقط بخاطر بی توجهی به وظیفه عمومی بود ، وی همچنین رادیکال بود. آنچه او هرگز نمی توانست متهم شود بیش از بلوغ بود. هیچ کس نمی تواند به رفتار او نگاه کند و آرزو کند که چنین باشد بیشتر کودکانه

این یک واقعیت علمی است که ، به طور کلی ، با افزایش سن ، توانایی انجام برخی از عملکردهای ذهنی – مانند حافظه را از دست می دهیم. غرامت این است که ، علی رغم مثال ترامپ ، تجربه حکمت به همراه می آورد. به عنوان مثال ، یک مطالعه دانشگاهی نشان داد که افراد بین 60 تا 82 سال در تعدادی از آزمون های اقتصادی عملکرد بهتری نسبت به افراد زیر 30 سال دارند – سواد مالی ، بدهی و اجتناب از ضرر.

میک جاگر بین اعضای رولینگ استونز ، رونی وود (چپ) و کیت ریچاردز در حین گشت و گذار در آمریکا در آگوست 2019.
میک جاگر بین اعضای رولینگ استونز ، رونی وود (چپ) و کیت ریچاردز در حین گشت و گذار در آمریکا در آگوست 2019. عکس: ماریو آندزوونی / رویترز

متفاوت بودن متفاوت خواهد بود. سن نه تنها تجمع بیشتر تجربه ، بلکه زمینه بیشتری نیز برای ارزیابی وقایع فراهم می کند. هر نسلی معتقد است که با چالش های بی سابقه ای روبرو است که به تعبیری درست است. اما نگرانی و کاهش سرعت ، مانند همه گیری ویروس کرونا ، دقیقاً جنگ جهانی دوم نیست – و از کسانی که از هر دو جان سالم به در برده اند چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

که توضیح می دهد چرا مارتین کنیون 91 ساله پس از دریافت واکسن ویروس کرونا ویروس Pfizer / BioNTech به یک احساس آنلاین تبدیل شد. کنیون ، که هم مارتین لوتر کینگ و هم اسقف اعظم دزموند توتو را می شناخت ، در مصاحبه با خبرنگار CNN ، روند حیاتی را که دائماً مورد حمله تئوریسین های توطئه قرار می گرفت ، بررسی کرد.

به این ترتیب افراد پیر می توانند از توجهات که می تواند جوانان را از بین ببرد زنده بمانند. چه زمانی وصیت نامه ها، دنباله ای که مدتها در انتظار آن بود داستان زن خدمتکار، که سال گذشته با شور و شعف جهانی منتشر شد ، از نویسنده آن مارگارت اتوود ، 81 ساله ، پرسیده شد که سوژه چنین بت پرستی به سبک راک اند رول چگونه است. بعد از اینکه او اشاره کرد ، برخلاف بسیاری از ستاره های راک ، او هنوز به دلیل مصرف بیش از حد مصرف نکرده است – او گفت: “هنوز زمان وجود دارد” – وی گفت که تأثیر واقعی او را ایجاد نمی کند ، اما برای 35 پسر قدیمی این یک نویسنده کشنده خواهد بود. “از آنجا کجا خواهی رفت؟” او پرسید. “در مورد من ، به نظر می رسد ما جواب را می دانیم. ما نقشه را می دانیم. “

خرد این است که نوشتن رمان بازی یک مرد جوان است. اما جولیان بارنز ، 74 ساله ، همچنان قدرتمند است. فیلیپ راث در 70 سالگی چندین اثر برتر خود را نوشت. جویس کارول اوتس ، 82 ساله ، هیچ نشانه ای از شکست ندارد. و آنها همه Edna O’Brien خردسال هستند ، که هفته گذشته 90 ساله شد.

علم همچنین نمونه های ضد وثیقی از پیری دارد. سال گذشته جان گودناو 98 ساله 33 سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه آکسفورد به دانشگاه تگزاس برای جلوگیری از بازنشستگی جایزه نوبل شیمی را دریافت کرد. وی گفت: “بیهوده است که مردم را مجبور به بازنشستگی کنیم.”

به تعبیری ، این افراد قوس تجویز شده صعود و سقوط زندگی فعال را به چالش می کشند ، در این شرایط ما در سنین میانسالی به اوج خود می رسیم و نزول را به دوز بی اثر پوچ و عدم اطمینان آغاز می کنیم. آنها الگوی واقعی و واقعاً با ارزشی هستند و مطالعه دیگری نشان داده است که چنین مدل هایی بر نگرش ما نسبت به سن تأثیر مثبت می گذارد.

سوفیا لورن در فیلم
سوفیا لورن در فیلم “Life Ahead” که در ماه نوامبر در نتفلیکس اکران شد. عکس: Regina de Lazaris Aca Greta / Netflix

تعصبات مربوط به سن در مورد آنها به وضوح در مورد زنان است ، که به گفته مدیران سینما و تلویزیون ، یا باید بعد از 40 سالگی از چشم دور شوند یا تحت عمل جراحی زیبایی قرار بگیرند. خوب بود که ببینیم چگونه ماه گذشته سوفیا لورن (86) به فیلمبرداری در فیلم مناسب نامگذاری بازگشت زندگی پیش رو.

چقدر عجیب و غریب ، چقدر عجیب است که تماشای زنان مسن روی صفحه از مکانی برای مردان مسن اختصاص دارد. سال آینده خانم هلن میرن (75) در سال دیده می شود دوک – فیلمی براساس داستان واقعی یک راننده تاکسی که پرتره ای از دوک ولینگتون را از گویا در گالری پرتره ملی سرقت کرده و گفته است تنها در صورت مراقبت بیشتر دولت از سالخوردگان ، آن را برمی گرداند. روحیه منسوخ نشده است.

متأسفانه ، انسانها مانند پولیپ هیدرا آب شیرین نیستند ، که به دلیل فقدان روند پیری آشکار “بیولوژیکی جاودانه” توصیف شده باشد. مثل پروفروک ، پیرتر می شویم ، پیر می شویم.

و به عنوان یک ملت ، و در سراسر جهان. ما پیر می شویم متوسط ​​امید به زندگی در انگلستان 81 است. بریتانیایی ها از 65 سال به بالا حدود 12 میلیون نفر هستند.

اگر جمعیت انسانی در جهان هرگز رشد خود را متوقف کند ، باید به نقش بیشتر افراد مسن عادت کنیم. لازم نیست داستانی در مورد غم و اندوه و سمعک نامناسب باشد. جورج برنارد شاو استدلال کرد که با بزرگتر شدن ما بازی را متوقف نمی کنیم. ما پیر میشویم چون دیگر بازی نمیکنیم.

امسال بازی با همه ماسک ها ، قفل ها و انزوا از خود بسیار دشوار بود. دلیل بیشتری برای ستایش از کسانی است که با زندگی طولانی مدت از روحیه ما حمایت می کنند تا بدانند که آن خواهد گذشت.

[ad_2]