عربستان سعودی عفو زنان فعال را در آستانه اخبار جهانی “بیست بزرگ” در نظر می گیرد

[ad_1]

سفیر عربستان سعودی در انگلیس گفت: عربستان سعودی در حال بررسی بخشش زنان فعال زندانی پیش از نشست G20 این ماه است.

پیش از اجلاس سران ، که قرار است تقریباً در 21 و 22 نوامبر برگزار شود ، پادشاهی تحت فشارهای فزاینده ای بر شاخص های حقوق بشر است. این شامل سرنوشت گروهی از زنانی است که در این شرکت به دلیل حق رانندگی ماشین شناخته می شدند. یکی از مباحث G20 توانمند سازی زنان است.

خالد بن بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود در گفتگو با گاردین گفت که دادگاه های سعودی این زنان را بیش از ارتقای حق رانندگی مقصر شناخته اند ، اما وزارت امور خارجه در حال بحث و بررسی است که آیا بازداشت مداوم آنها باعث شده است عربستان سعودی آسیب سیاسی بزرگی که ارزشش را نداشت.

به ندرت دیپلمات های ارشد ایده بحث داخلی در دادگاهی را که غالباً غیرعلنی است ارائه می دهند.

“G20 ، آیا امکان بخشش وجود دارد؟ شاید. این تصمیم برای شخص دیگری غیر از من است. ” “مردم می پرسند: آیا مهم است خسارتی که به شما وارد می شود ، مهم نیست که آنها چه کاری انجام می دهند؟ این یک استدلال منصفانه است و این بحثی است که ما در خانه در سیستم سیاسی و وزارتخانه خود داریم.

“دیدگاه های زیادی وجود دارد. برخی از افراد می گویند مهم نیست كه دیگران درباره ما چه فكر می كنند ، انجام آنچه مناسب كشورمان است مهم است و اگر مردم آگاهانه قوانین ما را زیر پا می گذارند ، باید طبق این قوانین مجازات شوند. افراد دیگر می گویند شما نباید ، آنها را رها کنید ، بگذارید زندگی خود را ادامه دهند و آنها را نادیده بگیرند. “

یکی از زندانیان زن به نام لوجین الخطلول در اعتراض به شرایط خود از 26 اکتبر در زندان الخائر اعتصاب غذا کرده است. هفته گذشته ، کمیته حقوق زنان سازمان ملل از وخیم شدن سلامتی وی ابراز نگرانی کرد.

ختلول به همراه 9 زن دیگر مدافع حقوق بشر در ماه مه 2018 ، چند ماه قبل از اینکه زنان سرانجام حق رانندگی کسب کنند ، دستگیر شدند. خانواده وی ، از جمله خواهرش ، ادعا می کنند که وی مورد شکنجه قرار گرفته است. حداقل پنج بازداشت شده در پشت میله های زندان باقی مانده اند.

سفیر گفت: موافقان و مخالفان بخشش شایسته مفهوم هستند. وی گفت: “ما قطعاً در جهت دیگری حرکت می کنیم ، اما ملت غربی نیستیم و مردم باید درک کنند که برخی از عقاید ما متفاوت است.”

سفیر همچنین ابراز امیدواری کرد که در اجلاس G20 برنامه بلندمدت تسویه بدهی برای فقیرترین کشورهای جهان تصویب شود.

عربستان سعودی نیز تحت تأثیر تأثیر کوید بر فعالیت اقتصادی و کاهش قیمت نفت و سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار گرفته است. پیش بینی می شود کسری بودجه دولت در سال جاری از 12.4 درصد در سال 2019 به 12.8 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد و مقامات سعودی به طور خصوصی اعتراف می کنند که وجهه دولت عاملی برای کاهش سرمایه گذاری بوده است.

مرگ جمال هاشوگی روزنامه نگار ، که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در سال 2018 ترور شد ، خشم بین المللی را به دنبال داشت که CIA و سایر سرویس های اطلاعاتی غرب نتیجه گیری کردند که دستور محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان است. ریاض گفت که مأموران سعودی وی را در نتیجه استرداد کشته اند.

نشست G20 به عنوان ویترین مدرنیزاسیون و عربستان سعودی باز هنگام ورود رهبران جهان به ریاض تصور شد ، اما اکنون این یک اجلاس مجازی است که ممکن است دو روز اختصاص نیابد. این برنامه همچنین یکی از آخرین برنامه های بین المللی برای دونالد ترامپ ، یکی از متحدان نزدیک شاهزاده محمد خواهد بود.

دولت سعودی روز یکشنبه به جو بایدن تبریک گفت. رئیس جمهور منتخب آمریکا قول داده است روابط آمریكا و عربستان سعودی را بازبینی كند ، از جمله حمایت واشنگتن از مداخله عربستان در یمن.

وابستگی ایالات متحده به نفت عربستان به دلیل تولید گاز داخلی شیل به طور قابل توجهی کاهش یافته است ، اما ثبات سیاسی پادشاهی همچنان یک چالش بزرگ ایالات متحده است.

سفیر گفت: “تولید ناخالص داخلی ما به قیمت نفت مربوط می شود.” “اگر قیمت های نفت بالا بود ، ما تمایل کمتری به پذیرش اصلاح اقتصاد خواهیم داشت ، [but] نفت یا به دلیل محدودیت ها یا به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال بیرون آمدن است

“ما در حال تلاش برای توسعه اقتصادی هستیم که چندان به نفت وابسته نباشد. ما باید تلاش کنیم ، زیرا وقتی عربستان سعودی از نظر اقتصادی نابود می شود ، از نظر سیاسی نیز نابود می شود و این فاجعه ای بزرگتر از آن است که اکثر مردم می دانند. “

جاه طلبی های عربستان سعودی برای پرداخت بدهی به کشورهای کم درآمد می تواند با فرمت مجازی و اختلاف نظر بین اعضای G20 ، در درجه اول چین و اتحادیه اروپا ، در مورد مدت تعهدات بر هم بخورد.

سفیر اظهار داشت: “متأسفانه ما فرصت این دو رهبر را از دست خواهیم داد تا حواس یکدیگر را پرت كنند و به سرعت صحبت كنیم. این امر باعث می شود كه این پیام كمی از آنچه می خواهیم مشخص نباشد. شاید باید پیش از موافقت با آن توافق شود.”

[ad_2]