عدم پرداخت شرکت های قطری ، کارگران مهاجر را مجبور به ماندن در نیاز می کند – گزارش | توسعه جهانی

[ad_1]

شرکت های قطر نتوانسته اند “صدها میلیون دلار بپردازند طبق تحقیقات جدید گروه حقوق بشر Equidem ، مطابق با حقوق و سایر پرداختها به کارگران با دستمزد پایین پس از شیوع ویروس کرونا.

Equidem در گزارش خود توضیح می دهد که چگونه هزاران کارگر بدون اخطار ، کاهش حقوق یا مرخصی بدون حقوق ، محرومیت از دستمزد و پرداخت پایان خدمت یا بیکار شدن برای پروازهای خود به خانه از کار اخراج شده اند.

به نظر می رسد این گزارش شامل “سرقت دستمزد” در مقیاسی بی سابقه است و “کارگر پس از کارگر” را به نیاز ، کمبود غذا و ارسال پول به خانه در طی بیماری همه گیر در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل می کند.

یک نظافتچی از بنگلادش گفت: “من به اینجا آمده ام تا برای خانواده ام کار کنم ، نه اینکه گدایی کنم که تنها زندگی می کند.”

به عنوان بخشی از یک مطالعه جداگانه ، مرکز منابع تجارت و حقوق بشر دریافت که دستمزدهای پرداخت نشده یا تأخیری در 87٪ موارد سو alleged استفاده از کار به کارگران ارجاع می شود ، که از سال 2016 تاکنون نزدیک به 12000 کارگر را تحت تأثیر قرار داده است.

حدود 2 میلیون کارگر مهاجر – عمدتا از جنوب آسیا – در قطر کار می کنند ، بسیاری از آنها در پروژه های ساختمانی مربوط به جام جهانی 2022 کار می کنند.

Equidem برخی از اقداماتی را که دولت قطر در طی شیوع ویروس کرونا انجام داده تمجید می کند. در ماه مارس ، دولت به این شرکت دستور داد که به پرداخت کارگران در قرنطینه یا انزوای تحمیل شده توسط دولت ادامه دهد و یک طرح وام 625 میلیون پوندی برای کمک به شرکت ها در این کار تنظیم کند ، اما گزارش هشدار می دهد “عدم رعایت گسترده قوانین”. و سایر مقررات.

بعداً دولت به شركتهايي كه به دليل محدوديت Covid فعاليت خود را متوقف كردند ، اجازه داد كارگران را به مرخصي بدون حقوق بكشانند يا قرارداد را فسخ كنند تا زماني كه آنها از نظر قانون كار از جمله مهلت اخطار و پرداخت معوقات خود را رعايت كنند.

این گزارش تعدادی از شرکتهایی را که از این بخشنامه استفاده کرده اند یا نادیده گرفته اند برجسته می کند. کارگران می گویند ، تا 2000 کارگر شاغل در یک شرکت ساختمانی در محل اخراج شده اند. بیشتر آنها حقوق معوقه یا حقوق خود را در پایان خدمت دریافت نکردند – حقوق معادل سه هفته حقوق برای هر سال کار.

در این گزارش آمده است: “بسیاری از کارگران مهاجر در موقعیت بسیار آسیب پذیر قرار دارند و فرصتی واقعی برای ادعای حقوق خود و یا جبران خسارت ندارند.”

مصطفی کادری ، مدیر Equidem ، گفت که فقدان یک حق قانونی برای سازماندهی یا عضویت در اتحادیه خصوصاً آسیب زننده است. وی گفت: “این امر مانع از این شده است كه كارگران در كنار دولت و كارفرمایان در میز خود در مورد سهم عادلانه وجوه توافق كنند.”

این گزارش نتایج مشابهی را در امارات متحده عربی و عربستان سعودی و همچنین سیاست های مربوط به واکنش همه گیر را به معنای تبعیض نژادی توصیف می کند. در هر دو کشور ، مقامات شرکت های خصوصی را ملزم کردند که همچنان به ارائه حقوق و مزایا برای شهروندان بپردازند ، اما اجازه دادند دستمزد کاهش یابد یا پرداخت به شهروندان غیر دولتی متوقف شود.

در بیانیه ای ، دولت قطر گفت که واکنش به این بیماری همه گیر “با بالاترین استانداردهای بین المللی بهداشت و سیاست حقوق بشر هدایت می شود.”

دولت آزمایش و معالجه رایگان را ارائه داد و اظهار داشت كه “كارفرمایانی كه نتوانسته اند به موقع به كارمندان خود حقوق پرداخت كنند یا مبلغی را برای خدمات خود پس ندادند ، با برخورد انضباطی از جمله جریمه های بزرگ و ممنوعیت هایی كه مانع از كار آنها می شود”.

[ad_2]