طوفان Iasi: دو نفر در فیجی هنگام ریزش طوفان در دومین جزیره بزرگ کشته شدند | فیجی

[ad_1]

یک کودک سه ماهه یکی از دو کشته شد که پنجشنبه شب ، طوفان رده 5 یاسا دومین جزیره بزرگ فیجی ، وانوا لوو را شکست. این طوفان صدها ساختمان را ویران کرد و صدها میلیون دلار خسارت وارد کرد.

تا روز جمعه ، هنوز میزان كامل خسارت مشخص نشده بود ، زیرا بسیاری از مناطق جزیره آسیب دیده بدون ارتباطات باقی مانده و توسط آب طغیان قطع شد.

هنوز نگرانی وجود دارد که موج پیش رونده موج طوفانی و طغیان بیشتر مناطق ساحلی را به همراه داشته باشد.

حداقل دو نفر کشته شده اند ، اما انتظار می رود با رسیدن تیم های امداد و نجات به روستاهای جدا شده ، این تعداد افزایش یابد. نخست وزیر فرانک بینیماراما تأیید کرده است که طوفان باعث کشته شدن یک نوزاد سه ماهه شده است. تلویزیون دولتی فیجی گزارش داد که یک مرد 45 ساله هنگامی که خانه ای که در آن به لاباس پناهنده شده بود بر او فرو ریخت ، جان خود را از دست داد.

بینیماراما گفت تخمین زده شده است که یاسا صدها میلیون دلار خسارت داشته است و گفت خطر برخی جوامع از بین نرفته است.

وی گفت: “در پناهگاه بمان و از سیل دور باش”. “اگر تحت تأثیر قرار گرفتید ، کمک در راه خواهد بود ، مطمئن باشید با خیالی آسوده با شما تماس خواهیم گرفت.”

در آستانه طوفان ، دولت اعلام کرد وضعیت اضطراری سراسری را اعلام کرده و منع رفت و آمد منع شده است ، کل کشور ساعت 2 بعد از ظهر پنجشنبه شب دستور داد.

دولت تخمین می زند که 850،000 نفر – 95٪ از جمعیت فیجی – مستقیماً تحت تأثیر طوفان قرار گیرند.

اداره ملی مدیریت حوادث گزارش داد که 23479 نفر از پنجشنبه تا صبح جمعه به 457 مرکز تخلیه پناه بردند و هزاران نفر دیگر در غارها و تالارهای کلیسا پناه گرفتند.

مردم در یک مرکز تخلیه در Suva ، فیجی ، در مقابل طوفان یاسا مخفی شده اند.
مردم در یک مرکز تخلیه در Suva ، فیجی ، در مقابل طوفان یاسا مخفی شده اند. عکس: شین هوا / REX / شاتر استوک

جوزفین پراساد در فیس بوک گفت: “بیست خانه و یک سالن عمومی توسط سیکلون استوایی Yasa در Tiliva در Bois (استان) در جزیره Vanua Levu به طور کامل تخریب شد.”

وی افزود: “هنوز هیچ كسی قربانیان را گزارش نداده است. همه آنها از هدیه زندگی قدردان هستند ، اما به تجهیزات پزشکی و غذایی فوری نیاز دارند. وقتی خانواده های فیجی ما به همه چیزهایی که می یافتند ، بیشتر آنها فقط لباسهای خود را به پشت خود فرو می کنند و زیر خانه ها پنهان می شوند تا در اثر بالا آمدن آب که بیشتر حیوانات را از بین برده است ، غرق شوند. “

مدیر کل جمعیت صلیب سرخ ایلیساپچی راکاتونیدوف گفت که سازمان آن هنوز “به ایمنی هزاران نفری که از بار این طوفان زشت جان سالم بدر برده اند ، اهمیت می دهد.”

“اولین گزارش ها از داوطلبان نشان دهنده تخریب در استان بوئیس است که در جزیره وانوا لوو است. مناطق ساحلی بسیاری از جزایر تحت تأثیر موج طوفان و جاری شدن سیل در میانه طوفان قرار گرفته اند.

در این تصویر که از طریق شبکه های اجتماعی به دست آمده است ، مردم بقایای گردباد Yasa در Velau Drive در فیجی ، 18 دسامبر 2020 ، آواربرداری می کنند. مدیریت جاده فیجی از طریق EDITORS ATTENTION REUTERS - این تصویر توسط یک حزب سوم گرفته شده است.  وام اجباری  فروش رایگان  بدون آرشیو.
پس از برخورد طوفان یاسا به فیجی ، خدمه در حال پاکسازی هستند. عکس: مدیریت راه فیجی / رویترز

“تیم های ما گزارش دادند که خانه ها و ساختمان های عمومی تخریب شده و محصولات برداشت شده است. قطعی گسترده برق در مناطق آسیب دیده در حال وقوع است. ”Rakatunidau گفت.

“داوطلبان صلیب سرخ آموزش دیده که در همان شهرک ها زندگی می کنند ، به کمک های اولیه و امداد پاسخ می دهند و مرکز اورژانس ملی را بازسازی می کنند.”

مدیر منطقه ای Oxfam در اقیانوس آرام ریلی نیکول گفت که در حالی که Iasi با سرعت بیشتری از حد انتظار پیش می رفت و زمان کمتری را برای آسیب رساندن به عنوان ترس از خود باقی می گذارد ، “هنوز هم می تواند صدها هزار نفر را در مسیر خود نابود کند.” .

وی گفت: “جوامع ساحلی به دلیل سیل و سواحل مورد انتظار در مناطق کم ارتفاع ، و همچنین وزش باد شدید و باران شدید آسیب پذیر هستند.”

“ما به شدت نگران احتمال بروز یک فاجعه دوم در این فاجعه هستیم. بدون کمک ، مردم در معرض آلودگی آب قرار می گیرند. “

پاسخ جهانی فیجی به Iasi با همه گیری جهانی Covid-19 پیچیده خواهد شد. در فیجی ، 11 مورد فعال Covid-19 در قرنطینه مرزی.

این طوفان ضربه دیگری به اقتصاد این کشور است که وابسته به جهانگردی است و قبلاً با پایان همه گیری ویران شده است که منجر به از دست دادن دهها هزار شغل شده است. اقتصاد فیجی در سال جاری به دلیل همه گیری بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

نخست وزیر فرانک بنیماراما ، مدافع صریح اقدامات فعال تر در زمینه تغییر آب و هوا در اقیانوس آرام ، خاطرنشان کرد که Iasi به 12 سال از حمله سیکلون ایوان به فیجی رسیده است. او همیشه استدلال می کند که تغییر آب و هوا باعث افزایش سیکلون ها در سراسر اقیانوس آرام می شود.

وی گفت: “از آن زمان ، ما 12 سیکلون دیگر مورد اصابت قرار گرفتیم ، دو تای دیگر ، وینستون و ایاسی ، اکنون در مورد قوی ترین طوفان جنوبی در نیمکره ما شوخی می کنند.

“این غیرطبیعی است. این یک وضعیت اضطراری است. “

داده های هواشناسی نشان می دهد که طوفان ها در سراسر اقیانوس آرام شدیدتر و بیشتر می شوند. در بعضی موارد ، این جزایر به سختی از یک سیکلون قبل از برخورد به سیکلون دیگر بهبود یافتند. روزگاری ، امسال دو سیکلون رده 5 به فیجی برخورد کردند.

پس از عبور از روی وانوا لوو ، طوفان یاسا به رده 4 و سپس به رده 3 کاهش یافت ، اما باد همچنان 275 کیلومتر در ساعت تند است.

و تونگا اکنون با اعلام پیش بینی هایی که در آخر هفته در نزدیکی جزایر خود در حال ردیابی است ، یک هشدار طوفان برای Iasi صادر کرده است.

در همین حال ، در ساموآ ، یک طوفان گرمسیری جداگانه Zazu سیل گسترده ای را به پایتخت ، تریاک وارد کرد.



[ad_2]