طوفان فیلومنا رکورددار بارش برف را به اسپانیا می آورد اسپانیا

لهفته گذشته Bura Filamena اسپانیا را با میزان استثنایی برف پوشانده بود. مادرید بالاترین بارش 24 ساعته برف در 50 سال گذشته را داشت ، زمانی که بیش از 50 سانتی متر بود. اگرچه روزهای بعد تحت شرایط خشک تری قرار داشتند ، اما در سطوح پوشیده از یخ در مه و یخ زدگی بسیار سرد باقی مانده است. یخ آهک به صورت قطرات آب مایع فوق سرد ساخته می شود ، که در اثر تماس با هر سطح یا جسم منفی فوراً جامد می شود.

ژاپن نیز به لطف پدیده “اثر برف” اخیراً برخی از رکوردهای ارتفاع برف را شکسته است. هنگامی که هوای بسیار سرد از میان آب گرم تری عبور می کند ، در این حالت هوای سرد از شرق آسیا از دریای ژاپن ، گرما و رطوبت به دست می آورد و منجر به تشکیل ابر می شود. به محض ورود به هر منطقه کوهستانی ، ابرها بارش برف همرفتی بسیار سنگینی را در باد ایجاد می کنند. بخشی از شمال ژاپن ، به ویژه هیدیوری ، حدود 330 سانتی متر (11 فوت) برف داشت.

در همین حال ، به دلیل گرمای تاریخی در دریای سیاه ، ترکیه رکورد دمای هوا در ژانویه را بیش از 4 درجه شکست. در شب 13 ژانویه ، 31.6 درجه سانتیگراد (89 درجه فارنهایت) در اوبانا ثبت شد ، که ناشی از وزش شدید باد است. یک باد گرم و خشک که از تعلیق رشته کوه پایین می آید. در همان روز ، سوچی روسیه نیز به 24 درجه سانتی گراد (75 درجه فارنهایت) رسید ، که یک رکورد دیگر در ژانویه است.