طبق ONS | نزدیک به 9 میلیون نفر در انگلیس بدهی خود را در سال 2020 افزایش دادند وام و بدهی

براساس داده های نشان دهنده تأثیر مخرب دو محاصره اول در امور مالی خانوارهای آسیب پذیر ، سال گذشته تقریبا 9 میلیون نفر ، از جمله فقیرترین افراد در انگلیس ، مجبور به افزایش وام برای مقابله با بیماری همه گیر شدند.

اداره آمار ملی (ONS) دریافته است که سهم این گروه که 1000 پوند یا بیشتر اشغال می کند ، از ژوئن از 35٪ به 45٪ افزایش یافته است و آمارهای آن هشدار می دهد که شکاف مالی گسترده ای ایجاد می شود که به ویژه افراد با دستمزد پایین را تحت تأثیر قرار می دهد. خود اشتغالی و والدین دارای فرزندان در سن مدرسه.

همچنین وقتی 38٪ از جمعیت بزرگسال در دسامبر گفتند که قادر به پس انداز برای سال پیش رو نیستند ، این میزان پس انداز را تحت تأثیر قرار داد ، در حالی که این رقم در مارس 32٪ بود.

ارقام ONS نشان می دهد که کارمندان بیشترین کاهش چشمگیر درآمد را داشته اند ، و فشارها بر وزرا را برای گسترش حمایت از 2-3 میلیون نفر خود اشتغالی که تحت پوشش طرح های امداد و نجات دولت نیستند ، افزایش می دهد.

به گفته ONS ، افراد خود اشتغالی احتمالاً کاهش ساعات کار و درآمد کمتر را گزارش می کنند ، حتی اگر تحت طرح حمایت از خود اشتغالی (SEISS) پشتیبانی دریافت کرده باشند.

وام های بالاتر و پس انداز کمتر به خانوارهای فقیر اختصاص داده شد ، در حالی که گروه های مرفه پس انداز را افزایش داده و وام را کاهش دادند.

گئورگی واسیلیف ، محقق در ONS ، گفت كه در ماههای نخست همه گیری ، قشر وسیعی از جامعه ضربه مالی وارد كرد ، یا شسته شد یا ساعات كمتری كار كرد. “با این حال ، اکنون شاهد افزایش شکاف مالی بین خانوارها هستیم ، جایی که برخی افراد برای تأمین هزینه های خود روی پس انداز یا وام حساب می کنند. بیشترین آسیب را افراد کم درآمد ، جوانان و والدین کودکان وابسته می بینند. “

طبق ONS ، در میان آن دسته از افرادی که در طی همه گیری کار نمی کردند یا به دلیل پولشویی یا به هر دلیل دیگری ، افرادی که بالاترین درآمد را داشتند می توانستند حقوق کامل دریافت کنند. بیش از نیمی (52٪) از کسانی که پنجم اول سود را اشغال می کنند ، حقوق کامل دریافت می کنند ، در حالی که تنها 28٪ از کسانی که کمترین سهم را دارند.

علاوه بر نابرابری فزاینده درآمد ناشی از همه گیری ، ارقام این هفته از منابع مالی انگلیس نشان می دهد که مانده کارت های اعتباری سال گذشته 14.7٪ کاهش یافته است ، که عمدتا پس از کاهش سود است.

والدین با فرزندان وابسته تقریباً دو برابر کاهش درآمد در دوره همه گیری تا دسامبر را در مقایسه با جمعیت عمومی گزارش می کنند. این شکاف در طول سال با بازگشایی مدارس به تدریج کاهش یافت و احتمالاً طی چند هفته آخر تعطیلی مدارس دوباره شکاف بیشتری یافت.

ONS گفت: والدین دارای فرزندان در سن مدرسه حدود 50٪ بیشتر از کسانی که این کار را نمی کنند در تأمین هزینه های منظم خود مشکل دارند. آنها همچنین نسبت به بزرگسالان دیگر این امکان را داشتند که از پس تعطیلات یا هزینه های غیرمنتظره اما ضروری برآیند.

یک مشاور اقتصاد آکسفورد گفت که آمار ONS ، شامل هفته های اول آخرین بلوک ، نشان می دهد که هزینه های مصرف کننده بیشتر از ماه نوامبر کاهش یافته است ، اما نه به اندازه مارس.

با استفاده از داده های اولین بار از بانک انگلیس ، که پرداخت های کارت اعتباری و بدهی را ردیابی می کند ، ONS گفت که برای هفته منتهی به 14 ژانویه ، تعداد معاملات نسبت به فوریه سال گذشته 35٪ کاهش یافته است.

به دلیل محاصره اخیر ، همه گروه های هزینه های مصرف کننده ضعیف شده اند ، اما سقوط هزینه های “کالاهای معوق” مانند لباس و مبلمان به ویژه محسوس بود ، در حالی که هزینه های “اجتماعی” نسبت به بهار گذشته پایدارتر بود. مشاور گفت.