طبق عفو عمومی |. در 54 نفر در قتل عام در اتیوپی کشته شدند. | اخبار جهان

[ad_1]

عفو بین الملل گزارش داد که حداقل 54 نفر در حمله شورشیان در منطقه آشفته آرومی در اتیوپی کشته شدند.

بازماندگان این قتل عام 54 جسد را در حیاط مدرسه ای در روستای Gawa-Kanka شمردند که اعضای ارتش آزادیبخش رایحه (ALA) مظنون به اواخر یکشنبه شب هستند.

به گفته بازماندگانی که در جنگل های اطراف مخفی شده اند ، بیشتر قربانیان زنان ، کودکان و افراد مسن هستند.

این حادثه احتمالاً فشارها بر نخست وزیر ابیو احمد ، برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته ، را برای افزایش امنیت در کشوری که با خشونت های قومی مبارزه می کند افزایش دهد.

کمیسیون حقوق بشر اتیوپی (EHRC) گفت ، این خشونت ها روز یکشنبه در منطقه ای از غرب اتیوپی موسوم به Wollega رخ داد و در آن 60 مهاجم مسلح و غیر مسلح شرکت داشتند.

این گزارش می گوید مهاجمان به اعضای گروه قومی آمهارا ، دومین گروه بزرگ اتیوپی حمله کردند و قربانیان “از خانه های خود بیرون کشیده شدند و به مدرسه محل کشته شدن” منتقل شدند.

EHRC گفت: “ارقام رسمی تعداد کشته شدگان 32 غیرنظامی را گزارش می کند ، اما اطلاعات اولیه به دست آمده توسط EHRC نشان می دهد که این تعداد احتمالاً از این رقم فراتر خواهد رفت.”

اوایل روز دوشنبه ، دولت منطقه ای ارومیه گفت که عاملان این حملات متعلق به ارتش آزادیبخش آرما (ABA) هستند ، گروهی که متهم به آدم ربایی و بمب گذاری در اتیوپی غربی و جنوبی است.

یک بازمانده از ولگا گفت که این خشونت پس از عزیمت شدید و غیرقابل درک توسط نیروهای امنیتی که به جنگجویان OLA اجازه می داد تا غیرنظامیان را دور خود حل کنند ، آغاز شد.

بازمانده که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود ، گفت: “پس از تحویل گرفتن ما ، آنها به سمت ما آتش گشودند و سپس گاوها را به غارت بردند و خانه ها را سوزاندند.” “من بیش از 50 جسد را شمرده ام و می دانم که گلوله های دیگر نیز اصابت کرده است.”

EHRC از مقامات خواسته است تا در مورد دلیل عقب نشینی ارتش از منطقه تحقیق کنند. دانیل بکله ، رئیس کمیسیون گفت: “این کشتارهای هولناک غیرنظامیان غیر صادقانه است و اصول اساسی بشریت را نقض می کند.”

“هیچ شکایتی نمی تواند توجیه چنین ظلم و ستیزی را داشته باشد و مجرمان باید به محاکمه کشانده شوند.”

OLA ، که گمان می رود به چند هزار نفر برسد ، از جبهه آزادی آروما جدا شد ، یک حزب مخالف که سالها در تبعید به سر برد اما پس از پیوستن ابیا در سال 2018 مجاز به بازگشت به اتیوپی بود.

اخیراً حملات جداگانه ای به غیرنظامیان آمهاری در دو منطقه دیگر گزارش شده است.

هفته گذشته ، مقامات جنبش ملی آمهرا (NAMA) ، یک حزب مخالف ، را از برگزاری تظاهرات محکوم کردن قتل غیرنظامیان آمهرا منع کردند.

دسالنگ چانی ، یکی از اعضای ارشد ناما ، گفت که حمله روز یکشنبه “بی رحمانه تا 200 آمهار را کشته است” ، اما او اذعان داشت که تعیین دقیق مجموعه دقیق نیست.

وی گفت: “به گفته بازماندگان منطقه ای كه امروز با آنها صحبت كردم ، آنها از تعداد مرگ مطمئن نیستند زیرا آنها فقط” به جنگل زدند “.

ابی گفت که نیروهای امنیتی برای “اقدام” برای برقراری نظم در منطقه مستقر شده اند.

[ad_2]