صدا شرایط پس از خط را برای “مبادلات ساده” تنظیم می کند ، که این کار هزینه ها را کاهش می دهد کتابهای صوتی

[ad_1]

قابل شنیدن سیاستی بحث برانگیز را تغییر داد اما آن را لغو نکرد ، به شنوندگان اجازه بازگشت یا اشتراک کتابهای صوتی را می داد ، پس از آن هزاران نویسنده با پرداخت حق امتیاز پرداخت شده و نه تحت پوشش املاک آمازون ، اعتراض کردند.

این نامه به امضای 12228 نویسنده رسیده و مورد حمایت سازمان های بزرگی از جمله انجمن نویسندگان ایالات متحده و انجمن نویسندگان انگلیس است ، نگرانی در مورد سیاست “اشتراک آسان” Audible را که به مشترکان اجازه می دهد ظرف 365 روز از خرید کتاب صوتی خود را برگردانند یا مبادله کنند ابراز نگرانی می کند. سپس پول از حق التالیف نویسندگان کسر شد.

در این نامه گفته شده است که در نتیجه هزاران نویسنده از دست دادن درآمد ، نویسندگان “سودهای نگران کننده بالای 15٪ تا 50٪ و فروش از دست رفته بیشتر در طول زمان” را ذکر می کنند. یک نویسنده تخمین زده است که آنها ده ها هزار دلار در نتیجه این سیاست از دست داده اند. بازار کتاب های صوتی در حال حاضر رونق دارد و در نیمه اول امسال با 42٪ افزایش فروش به 56 میلیون پوند رسیده است.

نویسنده سوزان می ، یکی از اعضای برجسته شرکتی که به #Audiblegate معروف شد ، به گاردین گفت که نویسندگان از میزان سود بی اطلاع بودند زیرا Audible فقط ارقام خالص را ارائه می دهد بدون اینکه جداگانه سود را نشان دهد.

در این نامه آمده است كه برخی از مشتریان برای گوش دادن به یك سری كتابها از یك اعتبار اشتراك استفاده می كردند ، در حالی كه دیگران كتابهای صوتی را كه نمی خواستند برای بار دوم گوش دهند ، بازگردانیدند. آنها این سیستم را به عنوان سیاست بازگشت یا مبادله توصیف نکردند ، بلکه اجاره نامه یا اشتراکی تحت “مبدل” بودند – این چیزی نیست که سازندگان هنگام امضای شرایط خدمات به Audible می دهند.

در این نامه آمده است: “با نقض توافق غیر قابل مذاکره خود ، Audible ، بدون پرسش یا اطلاع از نویسندگان ، کتاب ها را در برنامه اشتراک واقعی قرار داده است ، که هزینه ای را پرداخت نمی کند و بنابراین نویسندگان را از سود قرارداد محروم می کند.” 20 نوامبر ارسال شد. “اگر Audible بخواهد اجازه بازگشت و تعویض کتاب های صوتی را برای بیش از یک زمان معقول ، مثلاً 48 ساعت ، ادامه دهد ، پس Audible باید این کار را با هزینه شخصی خود انجام دهد و هزینه فروش را به نویسندگان پرداخت کند.”

در 24 نوامبر ، Audible با گفتن این سیستم “اجازه می دهد[s] شنوندگان کتابهای صوتی را کشف می کنند و “خطر دریافت محتوای جدید” را دارند. وی گفت که تعداد مبادلات و بازپرداخت های مجاز را محدود کرده و گفت: “فعالیت مشکوک بسیار نادر است.”

Audible اظهار داشته است که سیاست حق امتیاز خود را برای هر عنوانی که بیش از هفت روز پس از خرید برگردانده باشد ، به جای 365 روز تغییر خواهد داد. اما نویسندگان معتقدند که تغییر طولانی نیست.

مای گفت: “ما معتقدیم كه تغییر سیاست Audible پاسخی نادرست به نگرانی های جدی دارندگان حقوق بود كه ماهانه میلیون ها نفر از این برنامه را از دست داده و همچنان از دست می دهند ، كه فقط به سود Audible است.” “تا زمانی که منابع قابل شنود اطلاعات را به طور شفاف و به موقع بازگرداند ، ممکن است ما از ضرر و زیان آنها اطلاع نداشته باشیم و نویسندگان شک دارند که تغییرات زیادی به نفع ما تغییر کنند.”

انجمن نویسندگان خاطرنشان کرد که برای برخی از شنوندگان کتاب صوتی ، هفت روز “بیش از کافی” زمان برای گوش دادن به یک کتاب صوتی کامل است. انجمن صنفی گفت: “كاهش حق امتیاز برای كتابهایی كه شنیده شده اند یا می توانستند گوش شوند غیرمنصفانه است.” “این عمل در خرده فروشی رسانه های دیجیتال هیچ مشابهی ندارد. ما معتقدیم که حق امتیاز فقط باید در خریدهای گاه به گاه و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه تر ، مانند 48 ساعت ، محاسبه شود و فقط در صورتی که کتاب صوتی به طور قابل توجهی گوش داده نشده باشد. “

“برای همه ما در اتحاد نویسندگان مستقل ، تکان دهنده است که Audible / ACX / Amazon احساس می کند که می تواند کاملاً اعتراف کند که به کیف پول سازندگان شیرجه می زند و اطلاعات معامله را پنهان می کند. این سابقه ای را ایجاد می کند که هر نویسنده مستقل را که در پلتفرم آمازون منتشر می کند ، نگران می کند. ”گفت اورنا راس از اتحاد نویسندگان مستقل. “خوب است که این شرکت امتیاز داده است ، اما نویسندگان خاطرنشان می کنند که آنها هنوز اطلاعات معامله را دریافت نمی کنند و هنوز محدودیتی برای میزان مطالعه کتاب در این هفت روز وجود ندارد و باز هم حقوق دریافت می کند. بسته به نحوه انجام ریاضیات ، هزینه آن برای Audible ارزان تر و برای نویسندگان بیشتر است. واقعیت این است که ما نمی دانیم ، زیرا هیچ شفافیتی در نحوه محاسبه پرداخت ها وجود ندارد. “

[ad_2]