صاحبان TSB آخرین ضررهای یک بانک زیان ده را ارزیابی می کنند کسب و کار

[ad_1]

صاحبان TSB اسپانیا در حال بررسی فروش بانک انگلیسی برای فروش هستند که این می تواند منجر به سومین شوک بزرگ وام دهنده ضرر در مدت هفت سال شود.

سابادل از گلدمن ساکس خواسته است تا بررسی TSB را آغاز کند ، این امر می تواند منجر به فروش کل بانک شود که این بانک در سال 2015 با قیمت 1.7 میلیارد پوند خریداری کرد. با این حال ، گاردین می داند که Sabadell به گزینه های دیگری از جمله فروش بخشی از سهام TSB در بورس اوراق بهادار یا حفظ مالکیت کامل وام دهنده در انگلیس باز است.

این خبر چند ساعت پس از آنکه Sabadell مذاکرات ادغام با رقیب بزرگ اسپانیایی خود BBVA را متوقف کرد ، پس از عدم توافق دو بانک در مورد قیمت ، منتشر شد. سابادل گفت که او در حال راه اندازی استراتژی جدیدی است که “تجارت داخلی اسپانیا را در اولویت قرار می دهد”.

بانک اسپانیایی افزود: “Sabadell همچنین گزینه های استراتژیک را برای ایجاد ارزش برای سهامداران با توجه به دارایی های بین المللی گروه ، از جمله TSB ، تجزیه و تحلیل خواهد کرد.”

گلدمن ساکس در ابتدا توسط Sabadell استخدام شد تا در ماه ژوئیه گزینه های مختلف TSB را مطالعه کند. رویترز به نقل از یک منبع گزارش داد که اکنون به او حکم برگزاری این فروش داده شده است.

این آخرین وام دهنده در انگلیس است که می تواند فروخته شود. NatWest همچنین به بانک Sainsbury مراجعه کرد ، در حالی که بانک تعاونی درخواستی را از صندوق سرمایه گذاری خصوصی آمریکایی Cerberus دریافت کرد.

فروش TSB سومین تغییر عمده مالکیت برای بانک انگلیس خواهد بود ، که در سال 2013 توسط لویدز به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت رقابت پس از نجات 20.3 میلیارد پوندی دولت در سال 2008 ، توسط لوید رد شد.

TSB تقریباً 20 سال پس از خرید توسط لویدز در سال 1995 به عنوان یک بانک مستقل در خیابان های بزرگ بازگشت. TSB جدید با هدایت مدیر عامل شرکت Paul Pester ، 631 شعبه را تحت پوشش قرار داد و 8500 کارمند داشت.

سرانجام در سال 2014 در انگلستان عمومی شد ، اما یک سال بعد توسط Sabadell خریداری شد و یکی از بزرگترین عملیات بانکی مرزی از زمان بحران مالی بود.

با این حال ، اعتبار طلبکار پس از راه اندازی ناموفق سیستم جدید فناوری اطلاعات در سال 2018 ، که میلیون ها مشتری برای هفته ها در حساب های بانکی خود مسدود شده بودند ، خدشه دار شد. پس از انتقادات سختگیرانه از سوی نهادهای نظارتی و قانون گذاران ، پستر پس از چند ماه سقوط از سمت مدیرعاملی استعفا داد.

مشترک پیام روزانه Business Today شوید یا در Guardian Business در Twitter با آدرس BusinessBesk @ مشترک شوید

این بانک برای تبلیغ سیستم جدید عجله داشت ، این بدان معنا بود که دیگر مجبور به اتکا به زیرساخت های فناوری اطلاعات لویدز یا پرداخت هزینه استفاده از آن نیست. بعداً یک تحقیق مستقل نتیجه گرفت که هیئت مدیره TSB فاقد “عقل سلیم” است و مشتریان را قبل از آزمایش کامل به سیستم عامل جدید منتقل می کند.

هزینه این حادثه با احتساب خسارت به مشتریان ، 366 میلیون پوند هزینه شد. سابادل مدیر عامل CYBG دبی کراسبی را به عنوان مدیر عامل منصوب کرد تا پیشبرد یک برنامه تحول سه ساله که اخیراً با برنامه های قطع تقریباً 1000 کارمند و تعطیل 164 شعبه به اوج خود رسید. این به TSB اجازه می دهد 290 شعبه و حدود 6000 کارمند داشته باشد.

سود TSB نیز تحت تأثیر بحران کووید قرار گرفته است. TSB پس از اختصاص 111 میلیون پوند برای پوشش هزینه های پیش فرض های احتمالی مربوط به اقتصادی ، در نیمه اول سال 2019 زیان 65.5 میلیون پوندی را در مقایسه با سود 21.1 میلیون پوندی یک سال قبل گزارش کرد. دارم می افتم

TSB ، Sabadell و Goldman Sachs از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

[ad_2]