شمار کشته شدگان “طوفان این” پس از ویران کردن لجن های ویرانگر به 100 نفر رسیده است اخبار جهان

[ad_1]

از زمان رسیدن ارتش گواتمالا به دهکده ای کوهستانی و عمیق ، جایی که باران های سیل آسا باعث رانش شدید گل و لای شد و در نتیجه آن حدود 100 نفر کشته و ده ها نفر دیگر به منطقه افزودند ، شمار کشته های فاجعه Storm-Eta در آمریکای مرکزی افزایش یافته است.

روبن تلس ، سخنگوی ارتش گفت ، بسیاری از کشته شدگان در خانه های خود در روستای دورافتاده کهه در مرکز آلتا وراپاس دفن شدند ، جایی که حدود 150 خانه توسط روستاها بلعیده شد.

رئیس جمهور گواتمالا ، الخاندرو جاماتعی خاطرنشان كرد كه تعداد كشته شدگان می تواند افزایش یابد ، تعداد كشته شدگان و مفقودان در كوه حدود 150 نفر است.

جبهه ویرانگر هوا پاناما را به هندوراس و مکزیک ویران کرده است ، که بیش از 50 مورد تلفات سیل را بین خود ثبت کرده است.

در روز جمعه ، یکی از بدترین طوفانهایی که آمریکای مرکزی را لرزاند ، بارانهای سیل آسای بیشتری را در قسمتهای وسیعی از آمریکای مرکزی ریخت و مرکز ملی توفانهای آمریکا (NHC) هشدار داد که “سیل فاجعه بار” ادامه خواهد یافت.

عملیات امداد و نجات در سراسر هندوراس و گواتمالا به دلیل تخریب جاده ها و پل ها به کندی انجام می شود و مقامات مجبور می شوند نیروهای خود را دعوت کنند و از هلی کوپتر و قایق های تندرو برای نجات افراد محبوس در بالای خانه های خود استفاده کنند.

عکس های رانش زمین Kvei نواری طولانی از گل قهوه ای را نشان می دهد که از شیب سبز و سرسبز تپه کنده شده است. این ویدئو که توسط ارتش به اشتراک گذاشته شده است ، سربازانی را نشان می دهد که قصد رسیدن به اسکله را دارند و باید با یک طناب راهنما از میان گل باتلاق کشیده شوند. جستجوی بازماندگان در اسکله ادامه دارد.

اتا پس از شخم زدن به نیکاراگوئه به عنوان طوفان دسته 4 در روز سه شنبه با وزش باد 150 مایل در ساعت (241 کیلومتر در ساعت) قبل از تسکین به رکود گرمسیری و رها کردن باران در مناطق هندوراس و گواتمالا ، ویران شد.

“این بدترین طوفان است که هندوراس طی چند دهه گذشته دیده است. خسارت قطعاً قابل توجه خواهد بود. “، گفت: مارك كونولی ، نماینده یونیسف در هندوراس ، كه تخمین زده می شود حدود 1.5 میلیون كودك را تحت تأثیر قرار دهد.

این افراد به دنبال پناه دادن در پشت بام در آمونیت ، هندوراس هستند



این افراد به دنبال پناه دادن در پشت بام در آمونیت ، هندوراس هستند. عکس: اورلاندو سیرا / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

پیش از این ، جامائیتی اضافه کرده بود که هوای نامناسب مانع عملیات نجات می شود که بعداً به دلیل وجود فقط یک هلی کوپتر در کشور محدود شد. “ما افراد زیادی را گرفتار کرده ایم [whom] ما قادر به تماس نبودیم. “

هشت نفر دیگر در هندوراس کشته شدند ، جایی که ماکس گونزالس ، وزیر سیستم ملی مدیریت ریسک (Sinager) ، گفت که حدود 4000 نفر نجات داده شده اند ، اما بسیاری دیگر در پشت بام خود محبوس شده اند.

ویلیام سانتوس در حالی که به یک کارخانه بسته بندی موز که حدود 300 نفر در شمال هندوراس را در خود جای داده بود ، تکیه داده و گفت: “ما دو روز بدون غذا بودیم … منتظر تخلیه بودیم.”

در مناطقی از نیکاراگوئه ، هندوراس ، گواتمالا و کاستاریکا ، وزش شدید باد و باران شدید صدها اگر هزاران خانه را خسارت وارد نکرد و مردم را مجبور به پنهان شدن در پناهگاه ها کرد.

دو معدنچی صنعتگر در نیکاراگوئه کشته شدند ، در حالی که در جنوب کاستاریکا ، مقامات گفتند که رانش زمین دو نفر را در خانه گم کرده است: یک زن از کاستاریکا و یک آمریکایی.

مقامات گفتند که در نزدیکی مرز کاستاریکا در استان Chiriqui در پاناما ، پنج نفر – از جمله سه کودک – در سیل جان خود را از دست دادند.

صبح جمعه ، چشم طوفان خود را در ساحل بلیز دید و به سمت دریای کارائیب حرکت کرد ، و طبق برنامه NHC مسیر آخر هفته کوبا و فلوریدا را ترسیم کرد.

این گزارش همچنین گزارش می دهد که بقایای اتا با “سیل فاجعه باری تهدید کننده زندگی و طغیان رودخانه” مناطقی از آمریکای مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهند داد و افزود که شیوع سیل و ریختن رودخانه در جامائیکا ، جنوب شرقی مکزیک ، جزایر کیمن و غرب کوبا نیز امکان پذیر است.

[ad_2]