شطرنج: انگلیس 4 № گاوین جونز قهرمان مسابقات آنلاین رعد اسا اروپا | ورزش ها

[ad_1]

گواین جونز ، قهرمان 33 № 4 پوندی انگلیس ، آخر هفته گذشته بهترین موفقیت دوران حرفه ای خود را بدست آورد ، زمانی که یورکشایرمن در مسابقات قهرمانی اروپا رعد اسا اروپا موفق شد. در این مسابقات 12000 یورویی که توسط کاتوویتس لهستان برگزار شد ، 353 شرکت کننده از 40 کشور جهان از جمله 134 استاد بزرگ حضور داشتند.

محدودیت زمانی برای رعد اسا سریع بود ، سه دقیقه برای هر بازیکن در هر بازی با یک قدم دو ثانیه در هر نوبت. در مرحله مقدماتی 11 مرحله ای میدان را به 16 نفر کاهش داد ، آنها در چهار بازی برتر با یک حذفی به میدان رفتند و پس از آن “آرماگدون” حضور داشت که “سفیدپوشان” پنج دقیقه وقت داشتند و سیاه پوستان “چهار”.

جونز ، قهرمان انگلیس در سال 2012 و 2017 ، با راحتی به مرحله حذفی رفت ، سپس از رومانی و آذربایجان کنار رفت و در مرحله نیمه نهایی مقابل چک 1 داوید ناوارا و فینال مقابل الکسیوی شیروف افسانه ای لتونی ، که 20 سال پیش به تقریب رسیده بود ، صعود کرد به عنوان قهرمان جهان تبدیل شد و به نام یک تاکتیک درخشان تبدیل شد.


کامپیوترها راز شطرنج را می کشند؟ – فیلم

“خوب ، من این کار را برای خودم آسان نکردم. جونز گفت: “اگر برتری 2-0 مقابل دیوید را هدر دهم ، من می توانم آن را منفجر كنم ، چنین بازیکنان نخبه فرصتی دیگر به شما نمی دهند.” من در آرماگدون خوش شانس بودم. سپس Dragon Punt و اسكاتلندی گامبیت كه دام را باز می کند ، مرا در آن طرف خط می بیند. “

جونز 3-2 ناوارا ، جونز 2.5-0.5 شایر ، جایزه اول 2500 یورو ، به علاوه یک انتخاب الهام بخش در بازی های تعیین کننده در فینال – همه اینها در حالی رخ داد که رویا رخ داد. Dragon Sicilian ویژه جونز است ، که در مورد او دو کتاب نوشت و موفقیت های زیادی به دست آورد ، البته فاجعه ای در ویک 2018 ، جایی که مگنوس کارلسن در فینال اشتباه کرد ، اما قهرمان جهان باز هم پیروز شد.

شیروف در پاسخ بسیار مردد بود که حمله پیاده نظام وی به پادشاه خفه شد و بلک به جناح دوم رسید. دام گامبی اسکاتلندی که عنوان قهرمانی را تعیین می کند یک دنباله روی حیله و تزویر است که شیروف مجبور شد حرکات 10 و 13 را انجام دهد و از 15 Ne4 بگذرد! و 16 Bg5! این روانشناسی خوبی بود در برابر حریف بسیار مورد توجه ، “gefalumps” ، همانطور که در شطرنج کلاسیک سیمون وب برای ببرها تعریف شده است ، که در صورت مواجه شدن با حملات پل مورفی در بازی های آزاد می تواند ناراحت کننده باشد.

جونز در این ماههای محاصره ، حتی تا آخر هفته گذشته ، بیش از سایر بازیکنان انگلیسی تحت تأثیر قرار گرفته است. قلم آنلاین VerdeNotte (GreenKnight) مکانی آشنا در بین 20-30 بهترین شرکت کننده در مسابقات هفتگی مسابقه رعد اسا chess.com ، ورود محدود و رایگان برای همه بازیکنان با عنوان است. سه شنبه به نام بسیار رقابتی است و هیکارو ناکامورا بیشترین برنده و شرکت کننده اصلی روسیه است. ناامیدکننده است که تعداد کمی از GMs و IMs انگلیسی این فرصت را دارند که مهارت های خود را در آنجا ارتقا دهند.

جونز همچنین در یک مسابقه مقدماتی نهایی مقابل جهانی 6 پوندی ، لوون آرونیان ، یک مسابقه جاه طلبانه “تور قهرمانان” را اهدا کرد. وی سپس در تاریخ 30 دسامبر در حمله رعد اسا بریتانیا و از 9 تا 10 ژانویه در بازی های Kaplin Hastings بازی می کند.

شطرنج 3703




3703: رفقای سفیدپوست برای چهار حرکت (توماس راینر داوسون ، 1946). همانطور که در دو هفته گذشته ، فقط یک خط بازی با حرکات اجباری در هر دو طرف وجود دارد و تا آخرین مات بررسی نمی شود.

مستر Airthings 200،000 دلاری که شنبه ساعت 2 بعد از ظهر از سایت chess24.com آغاز می شود ، دومین رویداد تورنمنت قهرمانان است که ماه گذشته در Skilling Open برگزار شد ، جایی که وسلی اره در فینال کارلسن را شکست داد. این حتی قوی تر است: کارلسن ، ناکامورا ، بنابراین ، قهرمان جدید روسیه ، جان نپومنیاچی و محبوب دانیل دوبوف در زمین. یک غایب مشهور ، ستاره در حال ظهور ، علیرضا فیرویا ، 17 ساله ، که مهارت اسکیلینگ را از دست داد ، جایگزین نشد و در رای گیری عمومی میان نامزدهای نهایی Chess24 ، پشت سر الکساندر گریشچوک روسی قرار گرفت.

Airthings مانیتور کیفیت هوای داخلی را ایجاد می کند و اطلاعات دقیق در مورد وضعیت هوای هر بازیکن را منتشر می کند. جالب است اگر آنها با جدول نمره همبستگی نشان دهند. مسابقات مقدماتی All-Play-All در تاریخ 26 تا 28 دسامبر برگزار می شود و پس از آن دو روز در مرحله یک چهارم نهایی ، نیمه نهایی و فینال برگزار می شود. در دور ابتدایی روز شنبه ، کارلسن برابر آرونیان پیروز شد.

مسابقات قهرمانی آنلاین انگلستان که اکنون به میزبانی تیم Ad 1 پوندی انگلیس مایکل آدامز و رهبران جنرال موتورز 3/3 برگزار می شود ، در 3 ژانویه پایان می یابد. YouTube دارای تفسیر ماهانه ماتیو سادلر و ناتاشا ریگان و همچنین نظرات رایانه ای در سایت chessbomb.com است.

آدامز در دور ابتدایی یک پیروزی آرام به دست آورد و خانه وایت را با خانه خود ، تازه کار ، اسقف و شوالیه به دام انداخت. ترنر در دور سوم و فقط در 24 حرکت پیروزی اولین جفت را از بین تمام GM ها به دست آورد. ورود بسیار متنوع است ، با چند مخالف جدی و اختلافات زیاد ، بنابراین جفت های تعیین کننده به احتمال زیاد در دورهای میانی قرار دارند تا پایان.

فعالیت ها برای زنان و دختران به دلیل تأثیر The Queen’s Gambit به طور فزاینده ای محبوب می شود و فدراسیون شطرنج انگلیس به تازگی یک پیشنهاد معرفی رایگان برای اعضای جدید زن منتشر کرده است.

آخر هفته گذشته در جام باشگاه های زنان در میان زنان ، قهرمان 2014 زنان بریتانیا امی هوره یک پیروزی تکان دهنده مقابل آنا اوشنینا قهرمان جهان 2012 کسب کرد. این دختر 24 ساله از اورشام در ساسکس در آغاز مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، اما هنگامی که اوکراینی محاسبه غلط کرد و به زودی موقعیت پیروزی را بدست آورد ، از شانس خود استفاده کرد.

3703: 1 Ка2! Kc5 2 Kb1! Kb4 3 Be3! Ka5 4 همسر Bd2.

[ad_2]