شروع مجدد سود سهام بانکی در چنین زمان های نامعلومی زودرس به نظر می رسد کسب و کار

[ad_1]

Vپول جمع شده در اینجا ، و اکنون سود سهام بانکی بازگشته است. روز پنجشنبه ، بانک انگلیس گفت توزیع سهامداران ، که در ماه مارس مسدود شده بود ، ممکن است از سر گرفته شود زیرا بانک ها “در برابر طیف گسترده ای از نتایج اقتصادی ، از جمله نتایج زشت ، مقاومت می کنند.” این حرکت زودرس به نظر می رسد.

بدون شک ، بخش تنظیم تدبیر بانک تصمیم خود را با تجزیه و تحلیل دقیق گرفته است. همچنین درست است که سیتی در ابتدای بحران کوید ، بافر سرمایه بانکها را قوی (حداقل طبق اقدامات تاریخی) می دانست و در حال حاضر مقررات مربوط به خسارات مربوط به همه گیر ، محافظه کارانه به نظر می رسد.

با این حال ، همه پیش بینی های مالی تاکنون غرق در عدم اطمینان هستند. در مورد بانک ها ، جدی ترین پیش فرض وام ها در صورت حذف خزانه داری از جزئیات اقتصاد – اخراج ، تخفیف در نرخ ها و غیره – و افزایش بیکاری صورت می گیرد. اقتصادی که رشد کلی تولید ناخالص داخلی را نشان می دهد ممکن است ضررهای غیرمنتظره را برای وام دهندگان به همراه داشته باشد. همانطور که صدراعظم دوست دارد به ما یادآوری کند ، “وضعیت اضطراری اقتصادی تازه آغاز شده است.”

برای اطمینان از دریافت وام به خانوارها و مشاغل ، منع موقت پرداخت سود سهام منعقد شد. باید گفت که بانکها موقعیت خود را بهتر از سالهای 2009-2010 نگه داشتند ، بنابراین شاید مطمئن باشیم که PRA معتقد است که آنها سرمایه کافی برای پرداخت سود سهام دارند ، البته تحت “حصارهای” جدید.

اما زمان بندی هنوز عجیب به نظر می رسد. بله ، سود سهام برای سرمایه گذاران مهم است – هیچ بحثی وجود ندارد. اما همچنین یک لحظه حداکثر عدم اطمینان در معامله تجاری اتحادیه اروپا است. راستی ، آیا محکم کردن همه چیز به مدت سه ماه ضرر دارد؟

جدایی سخت است ، اما یک فیس بوک آسیب ندیده می تواند شکست ناپذیر باشد

“رقیبی که او را دور بزند کیست؟ تری اسمیت ، یکی از بزرگترین مدیران صندوق بریتانیا ، در سال 2019 گفت ، توضیح داد که چرا او ، با خجالت از برخی سرمایه گذارانش ، سهام فیس بوک را برای صندوق محبوب Fundsmith خریداری کرد.

خجالت پیروان ناشی از آب و هوای اطراف فیس بوک بود. دولت ها و ناظران به دنبال ایجاد محافظت از اطلاعات و حریم خصوصی برای کاربران و خواستار پاکسازی فاضلاب از اخبار جعلی هستند. دارو گران به نظر می رسید.

استدلال اسمیت این بود که اقدامات دولت تأثیر “ایجاد یک خندق رقابتی” را نیز در پی خواهد داشت [around Facebook] برای یک رقیب غیرقابل عبور است. ” وی این فرایند را به آنچه در صنعت دخانیات اتفاق افتاد هنگام اعمال محدودیت های شدید در تبلیغات سیگار تشبیه كرد. رهبران بازار می دانستند که هیچ کس دیگر هرگز یک شرکت دخانیات را باز نمی کند و مارک های جدید برای دیده شدن مبارزه می کنند. سالهای سود آسان فرا رسیده است.

سرمایه گذاری در فیس بوک نیز سودآور بود. اگر در اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 افت قیمت سهام را ثبت کردید که ناشی از مشکلات نظارتی بود ، پول را دو برابر کردید. هزینه های عملیاتی فیس بوک به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، اما این شرکت به لطف تسلط گوگل بر دلارهای تبلیغاتی گوگل ، همچنان 40٪ از سود خود را کسب می کند. فیس بوک حتی نباید سعی کند از WhatsApp ، شغلی که در سال 2014 با 19 میلیارد دلار خرید ، درآمد کسب کند.

اکنون به نظر می رسد که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده و گروه 48 دادستان کل ایالات متحده به نتیجه مشابهی با اسمیت رسیده اند: تلاش برای بستن فیس بوک به گره ها ، موقعیت رقابت شرکت را تضعیف نمی کند و می تواند آن را تقویت کند.

برخلاف اسمیت ، FTC باید نگران عواقب عدم رقابت باشد ، بنابراین به دنبال از هم پاشیدگی کامل است. “ما در حال حاضر منتظر آن هستیم [the remedy] شامل فروش اینستاگرام و واتس اپ خواهد بود. ”

اثبات ضد رفتار بودن فیس بوک دشوار خواهد بود. برخی از ایمیل های زاکربرگ باعث می شود صدایی شبیه یک انحصار در مأموریت خرید یا فشردن استارتاپ های آینده دار باشد. وی در سال 2008 اطمینان داد: “خرید بهتر از رقابت است.” از طرف دیگر ، مدیران باید نگران تهدیدهای تجاری باشند.

اما نارضایتی فیس بوک در مورد دادخواست FTC ، که “هشدار محتاطانه ای را به تجارت آمریکایی مبنی بر نهایی نبودن فروش” ارسال می کند ، احساس ضعف می کند. بله ، خریدهای اینستاگرام و واتس اپ در آن زمان توسط نهادهای نظارتی تأیید شده است ، اما وضعیت فعلی بازی نیز مهم است. اگر تشدید رقابت باعث بهبود تعداد کاربران خدمات فیس بوک می شود – و این ، طبق گفته FTC – نکته قابل توجهی است.

هر اتفاقی بیفتد ، به نظر می رسد تنها مسئله نظارتی است که برای فیس بوک مهم است. FTC از سنگین ترین سلاح ها استفاده می کند – قانون ضد انحصاری Sherman ، که برای از بین بردن AT&T در دهه 1980 استفاده شد و Standard Oil در 1911. اگر فیس بوک دست نخورده زنده بماند ، واقعاً دشوار خواهد بود که دریابید که چگونه هر رقیبی می تواند عقب نماند.

[ad_2]