سوئیس انکار کرد که معامله با چین تهدیدی برای مخالفان بوده است اخبار جهان

[ad_1]

دولت سوئیس اتهامات مبنی بر اینکه این توافق نامه که به مقامات چینی اجازه ورود به سوئیس و بازجویی از شهروندان این کشور را می دهد ، مخالفان را در معرض خطر قرار می دهد ، به شدت رد می کند.

سوئیس در سال 2015 به اصطلاح توافق نامه بستری مجدد را با چین امضا کرد. معامله روز دوشنبه پایان یافت.

این توافق نامه که تا زمان انتشار علنی روزنامه NZZ سوئیس مخفی مانده بود ، شرایط سفر مقامات چینی به این کشور و بازجویی از شهروندان چینی را که قصد اخراج داشتند را مشخص کرد.

یک گروه مدافع حقوق آسیایی ، “محافظان دفاع” ، این هفته متن معامله را منتشر کرد و همچنین گزارشی درباره تفاوت آن با توافق نامه های مشابه با سایر کشورها و تهدیدی برای “کسانی که دولت چین می خواهد آنها را برگرداند” باشد.

پیتر دالین ، رئیس این سازمان ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “جزئیاتی که فاش می شود” اعتبار سوئیس را مخدوش می کند. “

پس از افشای اولیه توافق در ماه آگوست ، جاشوا وونگ مخالف هنگ کنگی ، که از آن زمان خود را پشت میله های زندان دیده است ، با نوشتن توییتر محرمانه بودن این معامله را محکوم کرد.

وی در تاریخ 24 آگوست در توئیتر هشدار داد که “مخالفان در تبعید” از هنگ کنگ ، تایوان و سایر کشورها می توانند خطر استرداد به چین را تهدید کنند و گفت: “پنج سال پس از امضای توافق نامه مخفی ، هیچ یک از نمایندگان پارلمان سوئیس هرگز چیزی در مورد این معامله نشنیده اند.”

در همین حال ، وزارت مهاجرت سوئیس با تأکید بر اینکه این یک “توافق نامه فنی” استاندارد است که با 60 کشور دیگر منعقد شده بود ، قاطعانه وجود هر چیز مخفی در توافق با چین را انکار کرد.

در این بیانیه آمده است: اگرچه این توافق نامه هرگز مانند بسیاری از معاملات مشابه علنی نشده است ، “در صورت درخواست هر زمان قابل دستیابی است.”

سخنگوی وزارت رتا کورمان نیز در نامه ای به خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که افرادی که تهدیدهایی مانند مسلمانان اویغور یا تبتی ها را در نظر می گیرند ، برای اخراج در نظر گرفته نمی شوند و “از سوی مقامات چینی مورد بازخواست قرار نمی گیرند.”

وی توضیح داد که توافق نامه های پذیرش مجدد مورد نیاز است زیرا “بیشتر ایالات تنها در صورت تأیید هویت خود مایل به پس گرفتن شهروندان خود هستند.”

“بر این اساس ، چنین مصاحبه هایی مانند سایر کشورهای اروپایی در سوئیس روال متداول است.”

وزارت گفت ، معامله چینی در پنج سال گذشته ، فقط در سال 2016 ، یک بار مورد استفاده قرار گرفت.

در این مأموریت “دو مقام چینی چند روز در سوئیس اقامت داشتند تا در مجموع با 13 نفر مصاحبه کنند”.

وزارت مهاجرت سوئیس امیدوار است قبل از انقضا قرارداد در 7 دسامبر ، قرارداد را تمدید کند.

اما وی گفت كه نگران انقضا آن نیست و تأكید كرد كه حتی بدون آن می توان از هیئت های خارجی دعوت كرد.

پس از مشخص شدن توافق در ماه آگوست ، احزاب چپ خواستار بررسی بیشتر شدند و اکنون این موضوع در ماه های آینده توسط پارلمان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پس از آن ، دانیل باخ سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرگزاری فرانسه گفت ، گفتگوها با مقامات چینی برای از سرگیری این معامله آغاز می شود.

وی گفت: “تمدید این توافق به نفع سوئیس است.”

گزارش مدافعان حفاظت استدلال می کند که معاملات سوئیس با چین هیچ تفاوتی با توافق با سایر کشورها نداشته است.

این گزارش معاملات سوئیس و چین را با توافق نامه های سوئد ، هند ، هنگ کنگ و انگلستان مقایسه می کند و می گوید این اختلافات تفاوت آشکاری دارند.

دالین گفت: “این بسیار متفاوت است ،” مقایسه آن با توافق نامه های پذیرش مجدد معمولاً “گمراه کننده است.”

در حالی که چنین توافقاتی معمولاً با دپارتمانهای مهاجرتی یا وزارتخانه های خارجه انجام می شود ، اما توافقاتی با چین با وزارت امنیت عمومی این کشور انجام شده است كه در مورد مهاجرت و همچنین مسائل پلیس و اطلاعاتی سروكار دارد.

دالین گفت که “کارشناسان” چینی اعزامی بوروکرات مهاجرت نیستند ، بلکه “کارگزار” هستند و افزود که این معامله به آنها اجازه می دهد “آزادانه پرسه بزنند ، مصاحبه کنند و بدون مراقبت از آنها بازجویی کنند.”

هوآ چونیینگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، در عین حال به خبرگزاری فرانسه گفت كه انتقاد از توافق وی با سوئیس مبتنی بر “سو mis تفسیر واقعیت ها” است.

وی گفت: “سایر کشورهای اروپایی نیز در همکاری مشابه چین قرار دارند.”

[ad_2]