سه زن در مورد مبارزه برای حقوق سقط جنین در لهستان – پادکست اخبار

[ad_1]

در 22 اکتبر ، دادگاه قانون اساسی لهستان حکم به ممنوعیت سقط جنین در موارد نقص مادرزادی داد ، حتی اگر جنین شانسی برای زنده ماندن نداشته باشد. تصمیم 15 قاضی حزب حاکم دادگاه ، که بسیاری از آنها به طور غیرقانونی منصوب شده اند ، مجاز به خاتمه اقدامات فقط در موارد تجاوز جنسی ، محارم محرمانه و در صورت به خطر افتادن جان مادر است – بخش کوچکی از پرونده. گروه های زنان تخمین می زنند که سالانه حدود 200000 زن لهستانی سقط جنین می کنند ، یا غیرقانونی یا خارج از کشور ، با سختگیرانه ترین قوانین سقط جنین در اروپا در لهستان.

این تصمیم واکنش فوری را به دنبال داشت. در سراسر کشور ، صدها هزار تظاهرکننده ، عمدتا زنان و جوانان ، در بزرگترین جنبش اعتراضی سه دهه گذشته از سقوط کمونیسم به خیابانها ریختند. نویسنده و فعال اگنیسکا گراف می گوید آنوشکا آستانه در مورد اعتراضات و تأثیر کلیسای کاتولیک بر قوانین محدود کننده سقط جنین در لهستان.

آنوشکا نیز صحبت می کند کارولینا وکویچ، یک وکیل و فعال حقوق بشر که تیم رویایی سقط جنین را ایجاد کرده است. آنها علاوه بر اطلاع رسانی به مردم در مورد نحوه دریافت آنلاین قرص های سقط جنین ، آنها را به سازمان هایی که می توانند به ترتیب سفر به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا که می توانند در آن مراحل انجام دهند کمک کنند. متخصص زنان آنا پاژینسکایا تأثیر این مصوبه در کار او را توصیف می کند. او هنگامی که برای سقط جنین می آیند متحجر می شوند ، او به آنوشکا می گوید: “آنها احساس می کنند کشور کاملاً علیه آنهاست.”

معترضین ضد سقط جنین با موشک روشن می شوند


عکس: Wojtek Radwanski / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

پشتیبانی از The Guardian

گاردین از نظر سرمقاله مستقل است. و ما می خواهیم روزنامه نگاری ما همچنان باز و در دسترس همه باشد. اما ما به طور فزاینده ای به خوانندگان خود برای تأمین هزینه کار خود نیاز داریم.

پشتیبانی از The Guardian

[ad_2]