سقوط توفان یوتا در نیکاراگوئه ، تهدید خسارت فاجعه بار | اخبار جهان

[ad_1]

طوفان یوتا با برخورد به سواحل کارائیب نیکاراگوئه ، خسارت فاجعه باری را به همان قسمت آمریکای مرکزی تهدید کرد که کمتر از دو هفته پیش توسط طوفان یکسان قدرتمند ایتا نابود شده بود.

اوایل روز دوشنبه شدت یوتا به طوفان خطرناک رده 5 شدت گرفت ، اما مرکز ملی طوفان (NHC) ایالات متحده اعلام کرد که این میزان کمی به رده 4 تضعیف شده و حداکثر وزش باد مداوم به 250 کیلومتر در ساعت می رسد. نیکاراگوئه پورتو کابساس ، معروف به بیلی.

طوفان درست در 25 کیلومتری جنوب جایی که طوفان اتا در 3 نوامبر سقوط کرد ، مانند طوفان دسته 4 به ساحل آمد. طوفان با یوتا.

لبه خارجی یوتا پیش از این با باران های سیل آسا و وزش باد شدید به سواحل کارائیب نیکاراگوئه و هندوراس برخورد کرده است.

در بیلی ، آدان آرتولا شولتز صاحب مشاغل در حال آماده شدن برای درب منزل خود بود که طوفان شدید باد و باران آب را از نهرهای خیابان تخلیه کرد. باد سازه سقف فلزی را از یک خانه دو طبقه قابل توجه پاره کرد و آن را مانند کاغذ خرد کرد.

آب و هوا
(weatherchannel)

شکستن: طوفان # یوتا نیکاراگوئه را به عنوان طوفان دسته 4 درگیر کرد.

یوتا در 15 مایلی محل طوفان زمینی را مرتکب شد # این فقط 13 روز پیش زمین را مرتکب شد pic.twitter.com/Y4MDDVSR2o


17 نوامبر 2020

وی در مورد صدای سازه های فلزی که در اثر ضرب و شتم و باد در حال حرکت هستند ، گفت: “این مانند گلوله است.” وی با اشاره به خسارت وارد شده به اتا گفت: “این یک خرابکاری دوتایی است.” آرتولا شولتز گفت: “این کار با خشم همراه است.”

قاهره یارکین ، رئیس پروژه واکنش اضطراری در نیکاراگوئه برای خدمات امدادی کاتولیک ، روز جمعه از بیلوی و جوامع ساحلی کوچکتر بازدید کرد. در بار Wawa ، جارکوین گفت که او توسط “اتا” “نابودی کامل” پیدا کرده است. مردم به سختی کار می کردند تا سقف بالای سر خانواده خود را بازگردانند ، اما اکنون یوتا تهدید کرد که آنچه را که باقی مانده است بردارد.

شکارچیان طوفان
(@ 53rdWRS)

در اینجا نگاه دیگری به چشمان توفان است # یوتا. ✈️?# رزرو آماده # ReserveResilient pic.twitter.com/cJJ0eojtfP


17 نوامبر 2020

یاركین گفت: “آنچه كه برای ایستادن باقی مانده است قابل حذف است.” جوامع دیگری در داخل کشور بودند که به دلیل وضعیت جاده ها حتی نمی توانست آنها را بدست آورد. وی گفت که شنیده است بار Wawa بار دیگر شنبه تخلیه شد.

در آخر هفته ، تخلیه از مناطق پست نیکاراگوئه و هندوراس در نزدیکی مرز مشترک آنها انجام شد.

روساریو موریو ، معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه ، که همچنین بانوی اول است ، گفت که دولت برای محافظت از زندگی از جمله تخلیه هزاران نفر همه تلاش خود را انجام داده است.

Iota رکورد 30 امین طوفان در فصل خطرناک طوفان های آتلانتیک امسال است. همچنین این نهمین طوفان است که در این فصل شدت می گیرد. چنین فعالیت هایی بر تغییر اقلیم متمرکز شده است ، دانشمندان می گویند باعث ایجاد طوفان های مرطوب ، قوی تر و مخرب می شوند.

طبق پیش بینی ها ، در جنوب یوتا 250-500 میلی متر باران در شمال نیکاراگوئه ، هندوراس ، گواتمالا و در جنوب بلیز ، در بعضی نقاط حدود 30 اینچ (750 میلی متر) باران می بارد. در کاستاریکا و پاناما نیز ممکن است باران های شدید و سیلاب های احتمالی رخ دهد.



[ad_2]