سرویس اطلاعاتی مکعب سیاه به نمایش تلویزیونی اسرائیل دستور پرداخت 350 هزار پوند را داده است قانون

[ad_1]

یک دادگاه انگلیس به شرکت اطلاعات خصوصی بلک مکعب دستور داد 350 هزار پوند به یک نمایش تلویزیونی تحقیقاتی اسرائیل پس از پس گرفتن دادخواست افترا برای یک گروه رسانه ای 15 میلیون پوندی پرداخت کند.

اسناد دادگاه ثبت شده در دادگاه بالاتر نشان می دهد که مکعب سیاه (که در این فرآیند با نام BC Strategy UK Limited شناخته می شود) برای پرداخت هزینه های پخش نشر محدود و پنج روزنامه نگار مجبور به پرداخت “پرداخت موقت” بود.

این تصمیم که توسط دادگستری سائینی در 17 نوامبر تشکیل شد ، یک روز پس از طرح شکایت مکعب سیاه برای رد دادخواست علیه این گروه رسانه ای و خبرنگاران بود.

سخنگوی بلک مکعب گفت: “این شرکت ، به توصیه وکلای انگلیسی ، تصمیم گرفته است دعوی افترا را علیه Uvda برای یک فیلم مستند که بیش از یک سال پیش پخش کرده بود ، لغو کند.

“این شرکت گزارش شده است که با افزایش سود آن در سال بعد ، این استدلال که این شرکت متحمل خسارات مالی به دلیل پخش شده است ، کنار گذاشته شد. این شرکت همچنان ادعا می کند که پخش نادرست بوده و به طور جدی گمراه کننده بوده و همیشه در هر حوزه قضایی که فعالیت می کند کاملاً مطابق با قانون عمل می کند. “

در حالی که متیو وستکات به همراه وکلای JMW برای Black Cube صحبت می کرد ، گاردین صحبت کرد و گفت: “من نمی توانم در مورد این پرونده صحبت کنم.” او از اظهار نظر بیشتر امتناع کرد.

لندن همچنان یک مقصد بین المللی محبوب برای موارد افترا است ، که در آن پاداش معمولاً 275،000 پوند است.

سال گذشته ، طرفداران آزادی مطبوعات نامه ای سرگشاده منتشر کردند تا توجه دولت انگلیس را به آنچه “روند رو به رشد استفاده از دعاوی استراتژیک علیه دعاوی مشارکت عمومی (Slapp) به عنوان ابزاری برای ترساندن و خاموش کردن روزنامه نگاران برای مردم” خوانده اند ، جلب کنند.

“چنین تهدیدهای قانونی برای جلوگیری از تحقیقات و جلوگیری از گزارش های قانونی منافع عمومی در نظر گرفته شده است. سو Ab استفاده از قوانین افترا ، از جمله از طریق دادخواست های اسلاپ ، تهدیدی جدی برای آزادی مطبوعات و حق دفاع در تعدادی از کشورها ، از جمله انگلستان است “.

در جلسات دادرسی قبلی ، وکلای Black Cube اظهار داشتند که انگلیس و ولز حوزه قضایی مربوط به رسیدگی به پرونده هستند زیرا یکی از بنیانگذاران آن و بسیاری از مشتریان در انگلیس هستند.

گزارش شده است که پرونده افترا پس از بررسی یک برنامه تلویزیونی در ژوئن سال 2019 توسط بلک مکعب در انگلیس تشکیل شد که یکی از ثروتمندترین افراد اسرائیل ، سرمایه دار بسیار مهم ، ایدان اوفر ، در سال 2014 این شرکت را استخدام کرد تا تحقیق کند وزیر وزیر وقت لاپید و سایر مقامات.

بر اساس گزارش 2019 آسوشیتدپرس ، مکعب سیاه این ادعا را رد کرد. در آن زمان ، این شرکت به AP گفت که از این برنامه تلویزیونی و مجری آن به قیمت 15 میلیون پوند شکایت کرده است. یک مقام دادگاه سلطنتی انگلیس به AP تأیید کرد که این دادخواست تشکیل شده است ، اما از ارائه جزئیات بیشتر منع شد.

به گزارش AP ، سخنگوی Ofer تایید کرد که وی برای مدت کوتاهی با آژانس قرارداد بسته است ، اما گفت که در نهایت Ofer با استفاده از اطلاعات Black Cube استفاده نکرد و اطلاعات از منابع عمومی جمع آوری شده است.

مکعب سیاه پیش از این در گزارش های رسانه ای نامگذاری شده بود مبنی بر اینکه این شرکت در تلاش است مقامات آمریکایی را که در حال توافق بر سر توافق هسته ای ایران بودند بی اعتبار کند. آنها این ادعا را انکار کردند. این شرکت همچنین در دادگاه تجاوز به تجاوز به تولیدكننده هانوود ، هاروی وینستین ، در نیویورك نامگذاری شد.

وینستین ، که به جرم تجاوز جنسی محکوم شد و به 23 سال زندان محکوم شد ، از یک شرکت اسرائیلی برای لغو مقاله ای در نیویورک تایمز استفاده کرد که داستان سو abuse استفاده جنسی او را شکست. جزئیات این معامله در طول دادگاه اعلام شد ، از جمله اینکه شرکت حقوقی Boies Schiller به دستور وینستین با Black Cube قرارداد بست.

نمایندگان کانال تلویزیونی Uvda ، که دادخواست به آن شکایت شد ، از اظهار نظر در این باره خودداری کردند. سخنگوی هلن و اوری تأیید كرد كه شركت حقوقی لندن علیه كشت مدیا و همه افراد درگیر در این پرونده عمل كرده است. سخنگو از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

[ad_2]