سامر می گوید دادگاه استیضاح ترامپ در هفته 8 فوریه آغاز می شود استیضاح ترامپ (2021)

بحث های مقدماتی در روند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا از هفته 8 فوریه آغاز می شود ، زمانی که رئیس جمهور سابق به تحریک قیام در پایتخت آمریکا متهم می شود.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا برنامه را اواخر جمعه پس از توافق با جمهوری خواهان اعلام کرد.

طبق مهلت مقرر ، مجلس اواخر دوشنبه شب مقاله ای در مورد استیضاح علیه ترامپ ارسال می کند ، اولین دادگاه سه شنبه آغاز می شود. از آنجا ، تیم حقوقی ترامپ قبل از آغاز بحث و جدال در ماه فوریه ، وقت آماده سازی پرونده را خواهند داشت.

سومر گفت که او با رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل کار خواهد کرد تا از جزئیات زمان و مدت دادگاه مطلع شود.

سامر گفت: “سنا دادگاهی را برای استیضاح دونالد ترامپ برگزار خواهد کرد.” “این یک دادرسی عادلانه خواهد بود. اما اشتباه نکنید ، یک محاکمه برگزار خواهد شد. “

ترامپ تنها رئیس جمهور تاریخ است که دو بار استیضاح شده است. محکومیت سنا که به اکثریت دو سوم نیاز داشته باشد ، می تواند مانع از این شود که او دیگر هرگز منصب دولتی را تجربه کند.

در حالی که مک کانل و دیگران در مورد اتهامات مطرح شده علیه ترامپ در دادگاه استیضاح دوم ابراز صراحت کرده اند ، انتظارات از این که دموکرات ها آرای لازم برای محکومیت وی را پیدا کنند بسیار ناچیز است.

پنجاه دموکرات و 17 جمهوری خواه باید به محکومیت رای دهند و این اتفاق بعید است و بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه نشان داده اند که مخالف این ایده هستند.

روز گذشته ، مک کانل گفت که پس از ارسال مقالاتی درباره استیضاح به سنا ، ترامپ می خواهد حداقل یک هفته فرصت داشته باشد تا برای دادگاه آماده شود. اما با رد پیشنهاد مک کانل برای به تعویق انداختن انتقال مقالات از مجلس نمایندگان ، دموکرات ها اقدامات بیشتری نسبت به شکایت از ترامپ انجام داده اند. آنها همچنین در حالی که دولت تازه تأسیس جو بایدن آماده می شود برای حمایت از ابتکاراتی مانند سیاست همه گیر ، کمک های اقتصادی و اصلاحات مهاجرت ، از جمهوری خواهان تقاضا کند ، موضع سختی را در جنگ قدرت داخلی سنا تشخیص دادند.

مک کانل و جمهوری خواهان با یک باخت دو برابری در دور دوم انتخابات جورجیا در اوایل این ماه کنترل سنا را از دست دادند. اما مک کانل برای تصاحب قدرت برتر مبارزه کرد و از تصویب توافق عمده تقسیم قدرت در بدنه ، که اکنون 50 تا 50 تقسیم شده است ، امتناع ورزید ، زیرا سومر نتوانست قول دهد که قانون سنا را حفظ کند که به احزاب اقلیت اجازه می دهد فقط با 41 رأی از قانون جلوگیری کنند.

سومر همچنین بیانیه روز جمعه مک کانل را رد کرد و خواستار تصویب یک توافق نامه سازمانی توسط جمهوری خواهان شد که به عنوان مثال ، تعداد اعضای عضو هر کمیته را بدون هیچ تعهدی به احزاب می دهد.

سامر گفت: “پیشنهاد رهبر مک کانل غیر قابل قبول است – و پذیرفته نخواهد شد.”

چند حرکت قدرتمندانه رهبری دموکراتیک نشان دهنده قصد تحقق این مأموریت است که به اعتقاد آنها در نوامبر گذشته به دست آمد و پس از چهار سال کار ترامپ و مک کانل ابراز وجود غیر معمول داشت.

اما این بازی قدرت همچنین عمیقاً این پرسش را ایجاد می کند که آیا بایدن برای حمایت از بحران های ملی متعددی از حمایت جمهوری خواهان برخوردار خواهد شد یا خیر.

سرسخت ترین حامیان ترامپ در مجلس سنا تهدید کرده اند که هر اونس دستور کار بایدن را گروگان می گیرند ، از جمله انتصابات در کابینه ، مگر اینکه دموکرات ها روند استیضاح را لغو کنند.

دونالد ترامپ در جریان مراسم خداحافظی صحبت می کند و در تاریخ 20 ژانویه از واشنگتن عزیمت می کند.
دونالد ترامپ در جریان مراسم خداحافظی صحبت می کند و در تاریخ 20 ژانویه از واشنگتن عزیمت می کند. عکس: REX / Shutterstock

“دموکراتها نمی توانند این امر را در هر دو جهت داشته باشند: دادرسی استیضاح و تأیید سنا در مورد تیم امنیت ملی دولت بایدن.” توییت کرد ران جانسون سناتور جمهوری خواه ، که تا این هفته رئیس کمیته امنیت ملی بود. وی افزود: “آنها برای حفظ امنیت ملت باید از بین انتقام جویی یا کارمندان اداره یکی را انتخاب کنند. چه خواهد شد: انتقام یا امنیت؟ “

اکثر همکاران تهدید روشن جانسون برای حفظ امنیت ملی را به عنوان یک دستور کار سیاسی تکرار نکردند و روز جمعه سنا تأییدهای اصلی بایدن را تصویب کرد. برگزارکننده انتخابات با اکثریت قاطع لوید آستین را به عنوان اولین وزیر دفاع آفریقایی-آمریکایی تأیید کرد که در رای گیری دوجانبه 93 بر 2 رأی داد و کمیته مالی سنا با اتفاق آرا جانت الن را به عنوان وزیر خزانه داری معرفی کرد.

انتقال مقاله باعث آغاز مراحل قانونی می شود. پس از تحویل مقاله استیضاح ، وکلای ترامپ باید پاسخ رئیس جمهور را ارائه دهند و دادستان های مجلس نمایندگان ، معروف به سران استیضاح ، خلاصه های قبل از محاکمه را ارائه می دهند.

سناتور کارولینای جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که در میان وکلای مدافع ترامپ ، بوچ بوورز ، یک مقام سابق وزارت دادگستری که توسط لیندزی گراهام توصیه شده است ، وجود خواهد داشت. انتظار نمی رفت وکلای دادگاه استیضاح ترامپ در سال گذشته به دفاع از وی برگردند.

هنگامی که ترامپ در دسامبر 2019 برای اولین بار استیضاح شد ، نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان ، انتقال پرونده به سنا را به تأخیر انداخت ، و تلاش کرد درد سیاسی ترامپ را طولانی کند و امتیازاتی را در نحوه دادرسی ترامپ کسب کند.

اما این بار پلوسی با سرعت در حال حرکت بود ، تصمیم او شامل تعداد غیرمعمولی از قطعات متحرک است که از اهمیت زیادی برای دولت بایدن و آینده کشور برخوردار هستند.

دموکرات ها ممکن است به این نتیجه رسیده باشند که چانه زنی برای حمایت جمهوری خواهان از دستور کار بایدن ، نکته اصلی آن ، کمک 1.9 تریلیونی کوید و کمک به بهبود اقتصادی است.

سناتور جمهوری خواه سوزان کالینز از ماین ، یک رأی دهنده بالقوه دموکرات ، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که طرح بایدن “زودرس” است.

روز جمعه ، گروه نظارت بر نظارت بر مجلس سنا ما ، مک کانل را به دلیل ارتباط توافق نامه سازمانی سنا با مواد مخدر منفجر کرد.

الی تسوپنیک سخنگوی گروه گفت: “تهدید به استفاده از یک قطعنامه متعارف که به راحتی تایید کند دموکرات ها اکثریت را به دست آورده اند و اکنون می توانند کمیته ها را اداره کنند.” منفجر کردن ، بازداشت و جلوگیری از برنامه بایدن ، که مردم آمریکا به تازگی به آن رای داده اند. “

Maanwi Singh و آژانس ها گزارش ها را ارائه می دهند