سارا سندرز ، سخنگوی سابق ترامپ ، به عنوان فرماندار آرکانزاس کاندید خواهد شد – گزارش ها | سیاست آمریکا

طبق گزارش های متعدد ، سارا سندرز ، سخنگوی رئیس سابق دونالد ترامپ و یکی از نزدیکترین دستیاران وی ، برای تصدی فرمانداری آرکانزاس نامزد شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس و رویترز به نقل از منابع ناشناس ، سندرز که در سال 2019 کاخ سفید را ترک کرد تا به ایالت خود برگردد ، قصد داشت درخواست خود را روز دوشنبه اعلام کند.

منابع آژانس گفتند که انتظار می رود اعلامیه رسمی روز دوشنبه اعلام شود.

سخنگوی پیشین کاخ سفید کمتر از یک هفته از پایان ریاست جمهوری ترامپ و از آنجا که رئیس جمهور پیشین با استیضاح روبرو است ، درخواست های خود را ثبت کرده است. اما سندرز در یک حالت سرخ و قرمز کار می کند که جمهوری خواهان تمایل دارند رئیس جمهور سابق را در آغوش بگیرند.

انتظار می رفت که ساندرز ، دختر فرماندار سابق آرکانزاس ، مایک هاکبی ، نامزد انتخابات شود و پس از ترک کاخ سفید ، نامزد انتخابات شود – و ترامپ علنا ​​او را ترغیب به ترک کرده است. وی با صحبت با گروه های جمهوری خواه در سراسر ایالت زمینه نامزدی را فراهم می کند.

سندرز ، 38 ساله ، در انتخابات جمهوری خواه شرکت می کند که در حال حاضر دو رئیس دولت منتخب نیز حضور دارند – ستوان دوم تیم گریفین و دادستان کل لسلی روتلج. این سه نفر جانشین فرماندار فعلی آسا هاچینسون ، جمهوری خواه می شوند که به دلیل محدودیت زمانی قادر به شرکت در انتخابات سال آینده نیست. هیچ دموکراتی شرکت خود را در انتخابات اعلام نکرد.

این اقدام مورد انتظار سندرز پس از شورش طرفداران ترامپ در پایتخت آمریکا باعث کشته شدن 5 نفر شد. بیش از 130 نفر به قیامی متهم شده اند که هدف آن پایان دادن به صدور گواهینامه پیروزی جو بایدن رئیس جمهور بر ترامپ بود.

سندرز اولین مادر شاغل و تنها سومین زنی بود که به عنوان سخنگوی کاخ سفید فعالیت می کرد. اما وی در آن زمان به عنوان سخنگوی ارشد ترامپ با سوالاتی درباره اعتبار خود نیز روبرو شد.

در طول مدت دو سال تصدی مسئولیت سخنگوی رئیس جمهور ترامپ ، جلسات تلویزیونی سخنگوی سخنگوی سخنگوی تلویزیونی پس از صحبت مکرر سندرز با خبرنگاران که با پرخاشگری از وی در مورد سیاست های اداری ترامپ و تحقیق در مورد احتمال هماهنگی تبلیغات انتخاباتی روسیه صحبت کردند ، پایان یافت. اما سندرز احترام روزنامه نگاران را برای کار در پشت صحنه ، ایجاد روابط با رسانه ها کسب کرده است.

عزیمت ناگهانی ترامپ از ریاست جمهوری می تواند صدمه کمی به ساندرز در آرکانزاس برساند. جمهوری خواهان کلیه کرسی های آرکانزاس و کرسی های فدرال و همچنین اکثریت قابل توجهی را در هر دو مجلس قانونگذار دارند.

گریفین و راتلج در این مسابقه بیش از 2.8 میلیون دلار سرمایه جمع کردند که می تواند شلوغ تر شود. سناتور جمهوری خواه جیم هندرن ، که برادرزاده هاچینسون نیز هست ، در حال بررسی دویدن است.

سندرز ، که سال گذشته این کتاب را منتشر کرد و پس از ترک کاخ سفید به عنوان یک شرکت کننده به فاکس نیوز پیوست ، با مشخصات بسیار بزرگتر از هر یک از نامزدها در انتخابات شرکت می کند. اما دیدگاه او در مورد بسیاری از بزرگترین مشکلات ایالت همچنان نامشخص است و او گفته است که نمی خواهد حواس او را از دستور کار هاچینسون دور کند.