زیتون و پیانو خرد شده در تئاتر: یک جراح مغز مسیر جدیدی را باز می کند ایتالیا

[ad_1]

نواختن ویولن ، تماشای کارتون و جدول کلمات متقاطع: اینها تنها برخی از فعالیتهایی است که بیماران در طی جراحی مغز تحت مدیریت روبرتو تریگنانی انجام می دادند.

تریگنانی ، رئیس جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان رانیتی در آنکونا ، ایتالیا ، قبلاً با تکنیک های “بیداری جراحی” شناخته شده بود ، که در چند سال گذشته حدود 70 بار استفاده کرده است. اما او در ژوئن سال جاری هنگامی که زنی 60 ساله با برداشتن تومور از لوب تمپورال چپ خود زیتون پر شده را آماده کرد ، مسیر جدیدی را باز کرد.

این یک کار دشوار بود – این در حال پختن زیتون است. این میوه ها که به عنوان زیتون آسکولی شناخته می شوند ، از ویژگی های منطقه مارکه است ، در یک فرآیند پیچیده تهیه می شوند که در آن زیتون های سبز را چاله می کنند و سپس آنها را در گوشت خشک پیچیده ، با آرد سوخاری پوشانده و سرخ می کنند. این زن که یک آشپز سابق بود ، در کمتر از یک ساعت 90 نفر از آنها را درست کرد.

در همین حال ، تریگنانی اقدام کرد. “بیداری” جراحی به جراح این امکان را می دهد تا هنگام درمان مناطقی از مغز که مسئول گفتار ، بینایی و حرکت هستند ، از آسیب دیدن بافتهای سالم جلوگیری کند. در مورد تولید کننده زیتون Trignyani و تیم وی موفق شدند تومور را از ناحیه مغز که گفتار را کنترل می کند و همچنین از سمت راست بدن خارج کنند.

تریگنیانی به گاردین گفت: “ما زندگی بیمار ، رویه ها و فعالیت های ترجیحی او را بررسی کرده ایم تا بفهمیم آیا چیزی وجود دارد که برای دوره درمانی وی مفید باشد.” “در این مورد ، زن یک آشپز خوب بود و مهمتر از همه ، در منطقه ای معروف به زیتون Ascoli کار می کرد. ما می دانستیم که پختن چنین زیتونی به مهارت های کار قابل توجهی نیاز دارد ، بنابراین فکر کردیم که تهیه آنها برای تهیه زیتون راهی برای کنترل ناحیه مغز مورد نیاز برای کار است. “

این عمل طبق برنامه انجام شد و این زن که چند روز بعد بیمارستان را ترک کرد ، در حال بهبودی است.

ایده های خارق العاده Trignani محدود به جراحی آگاهانه نیست. تابستان امسال یک موج مغزی پس از حضور در کنسرت امیلیان توس ، موسیقی دان و زیست شناس مولکولی که ادعا می کند موسیقی را با فرکانس تسکین دهنده اجرا می کند ، به او آمد. “با گوش دادن به موسیقی او ، فکر کردم: اگر پیانوی امیلیان توسو را به تئاتر عمل معرفی کنیم چه اتفاقی می افتد؟” گفت تریگنانی.

توسو موافقت کرد که بازی کند و در ماه نوامبر برای یک عمل چهار ساعته برای برداشتن تومور از نخاع یک پسر 10 ساله ، یک پیانو وارد اتاق عمل شد. اگرچه بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار داشت ، Trignani گفت که انسفالوگرام ، که فعالیت الکتریکی مغز را کنترل می کند ، نشان می دهد پسر موسیقی را درک کرده است. وی گفت ، وقتی نت های موسیقی قطع می شوند ، الگوی مغز تغییر می کند.

یکی دیگر از جراحی های پیشرفته Trignani روی زنی بود که از یک چشم نابینا بود و در منطقه مغز به توموری مبتلا شد که بینایی چشم دیگر را کنترل می کند. این عملیات سال گذشته در 13 دسامبر ، روز تعطیلات سانتا لوسیا یا “جشنواره نور” در ایتالیا انجام شد. هنگامی که تریگنانی تحت عمل جراحی برای برداشتن تومور قرار گرفت ، این زن آزمایشات چشم را روی صفحه کامپیوتر انجام داد.

تریگنیانی گفت: “اگر به ناحیه نزدیک چشم سالم آسیب برسانیم ، کور می شود.” “بنابراین ما تصمیم گرفتیم که یک جراحی بیدار کردن از او انجام دهیم – فقط پنج یا شش مورد از این موارد در جهان وجود داشت. او چند روز پیش به عنوان 13 دسامبر برای من نامه نوشت [2020] نزدیک شد و گفت سانتا لوسیا از او محافظت کرده است زیرا هنوز هم می تواند به خوبی در آن چشم ببیند. “

تریگنانی گفت که رضایت بخشترین نقش وی در جراحی ارتباط انسان در حین عمل و پاسخ بیمار پس از آن است. وی گفت: “وقتی می بینید یک بیمار کار خوبی انجام می دهد و احساس قدردانی می کند ، این زیباترین قسمت است.” “کسانی که پزشک می شوند این کار را همانطور که می خواهند برای موفقیت بیماران ببینند انجام می دهند – این مأموریت تمایل به ریشه کن کردن رنج انسان را برمی انگیزد.”

[ad_2]