زامبیا به طور پیش فرض ترس از “سونامی بدهی” آفریقا را در نتیجه قرار گرفتن در معرض کووید تقویت می کند | توسعه جهانی

[ad_1]

زامبیا اولین کشور آفریقایی بود که پس از همه گیری همه جانبه بدهی های خود را پرداخت نکرد ، و این نگرانی وجود داشت که “سونامی بدهی” می تواند کشورهای دارای بیشترین بدهی در این قاره را به عنوان تأثیر مالی ویروس کرونا درگیر کند.

جلسه عجولانه وزیر دارایی G20 در عربستان سعودی پس از آنکه این کشور آفریقای جنوبی در ماه اکتبر کوپن های 42.5 میلیون دلاری خود را به کوپن پرداخت نکرد ، موفق به رسیدگی به بدهی زامبیا نشد. عدم پرداخت بعدی در 14 نوامبر به معنای نقص فنی بود.

وزیر دارایی زامبیا ، بولا نگاندو ، به سرعت بانک ها و مدیران دارایی و صندوق را متهم کرد که می خواستند شفافیت بیشتری در بدهی 3 میلیارد دلاری چین ببینند اما از امضای توافق نامه های محرمانه لازم خودداری کردند.

نگاندو در تلویزیون دولتی گفت: “موقعیت بانک های چینی این است:” شما قرار نیست اطلاعات را بدون توافق نامه های رازداری به کسی منتقل کنید. “

کمیته دارندگان اوراق قرضه زامبیا ، یک کنسرسیوم طلبکاران که 40٪ از اوراق قرضه پرداختی زامبیا را در اختیار دارد ، خاطر نشان کرد که آنها هیچ بحث مستقیمی با مقامات ندارند. در نتیجه ، “عدم مشارکت و شفافیت شرایطی را فراهم نمی کند که در غیر این صورت به دارندگان اوراق قرضه امکان ارائه کمک فوری را می دهد”.

سازمان های دیگر ، از جمله صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) و بانک جهانی ، می گویند زامبیا بدهی بیشتری از آنچه که می توانست بپردازد. حتی قبل از همه گیری ، زامبیا مجبور بود 1.7 میلیارد دلار برای پرداخت بدهی های خود در سال جاری بپردازد – بیش از 8 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور تا سال 2020.

اما ویروس کرونا به طور پیش فرض اخیراً نقشی اساسی دارد. در حالی که سرمایه داران در حال مذاکره با وزیران دارایی در مورد شرایط بازپرداخت هستند ، این ویروس منابع بهداشتی شکننده زامبیا را از بین می برد.

Aenea Maseka ، رئیس برنامه Oxfam در زامبیا ، گفت كه “در حالی كه من صحبت می كنم ، بیرون باران می بارد” ، كه گفت رسیدن فصل مرطوب یا بارانی می تواند مشكلات دیگری مانند وبا و احتمالاً موج دوم Covid-19 را به همراه داشته باشد. تاکنون زامبیا نزدیک به 18000 مورد ویروس را ثبت کرده است.

“در این دوره ، ما مشکلات جدی بهداشتی داریم. ما برای داشتن سطح آمادگی خاصی به کارگران پزشکی نیاز داریم. “

اما دولت زامبیا اکنون در حال بحث درباره بودجه ای است که هزینه کمتری را برای مراقبت های بهداشتی و بیشتر برای خدمات بدهی فراهم می کند.

سارا-جین کلیفتون ، مدیرعامل بدهی جوبیل گفت: “دارندگان اوراق قرضه صرفاً غیراخلاقی هستند که خواستار بازپرداخت کامل و سودهای کلان از بدهی زامبیا می شوند در حالی که کشور با Covid-19 ، یک بحران بزرگ اقتصادی و یک مارپیچ فقر مبارزه می کند. ، بر اساس آن برخی از موسسات مالی 250٪ بازده اوراق قرضه زامبیایی خود را دریافت خواهند کرد.

دولت های همسایه شوکه شده اند: اگر زامبیا مجبور به پیش فرض شود ، آنها نیز می توانند.

تیم جونز ، رئیس کارزار سیاسی بدهی جوبی ، گفت: “برای من ، غنا بسیار خطرناک به نظر می رسد.” وی گفت آنگولا ، چاد و کنگو-برازاویل نیز در معرض خطر هستند.

یک مطالعه جداگانه توسط موسسه مالی بین المللی هشدار داد که “سونامی وام” به دلیل بدهی جهانی در سه ماهه سوم سال جاری بیش از 277 تریلیون دلار است. در بازارهای در حال ظهور ، که احتمالاً ناتوانی دارند ، بدهی بیش از یک چهارم افزایش یافته است.

آژانس هشدار داد ، این موج بالقوه پیش فرض ها می تواند عواقب فاجعه باری را برای سیستم های بهداشتی از قبل شکننده داشته باشد.

“در زمانی که بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی درمانی تنش Covid-19 را تجربه می کنند ، انحراف است که کشورهای فقیر باید ماهانه 3 میلیارد دلار با بازپرداخت بدهی به بانک های ثروتمند ، صندوق های سرمایه گذاری یا بانک جهانی بپردازند ، و جمعیت آنها همچنان در فقر و فقر ، “گفت: چاما ورا ، مدیر عامل موقت Oxfam International. “بدهی باید لغو شود ، بیهوده به تعویق افتد.”

جونز اظهار داشت: “شورای امنیت سازمان ملل متحد ممکن است قطعنامه ای را تصویب کند که طلبکاران خصوصی را مجبور به پذیرش مجدد بدهی کند.”

شرایط پیش فرض زامبیا ماه آینده هنگامی که صندوق بین المللی پول به کشور می رود تا درباره وام بالقوه 1.3 میلیارد دلاری بازدید کند ، توافق خواهد شد. این شرایط ممکن است الگویی برای کشورهای دیگر در آستانه پیش فرض ارائه دهد.

ماسكا گفت: “برای زامبیای معمولی ، انتظار برای آنچه كه برای زندگی نجیب و سالم داشتن نیاز دارند ، بسیار دشوار خواهد بود.” “من واقعاً در تلاش هستم تا سناریوی بدتری را ارائه دهم.”

[ad_2]