رویارویی کلاهک هسته ای “پیامدهای قابل توجهی برای انگلیس دارد” ترایدنت

[ad_1]

مقام ارشد انگلیس اذعان کرده است که اگر دموکرات ها در کنگره آمریکا از تأمین بودجه کلاهک های نسل بعدی خودداری کنند ، این “عواقب بسیار مهمی” برای آینده بازدارنده هسته ای Trident خواهد داشت.

سر استفان لاوگراویو ، وزیر دفاع دائمی ، گفت که انگلیس از نزدیک رویارویی ایالات متحده را رصد می کند ، اما نمی تواند بگوید که امتناع از شروع کار بر روی کلاهک جدید W93 چه تاثیری خواهد داشت – یا چند میلیارد هزینه آن خواهد داشت.

تاکنون ، سیاستمداران و مقامات انگلیسی در مورد بحث و جدال طولانی مدت آمریکا درباره W93 ، که تقریباً دو برابر کلاهک منسوخ تریدنت که اکنون توسط انگلیس استفاده می شود ، حرف زیادی برای گفتن ندارند.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دموکرات ها در مجلس نمایندگان ، علی رغم لابی گری کاخ سفید و انگلیس ، از تأمین بودجه برنامه توسعه 53 میلیون دلاری برای سال اول W93 خودداری کردند.

دموکراتها آن را برای سال مالی که از اول اکتبر آغاز شد ، حذف کردند و آینده این برنامه به حکمی بین کمیسیون های اختصاصی مجلس و سنا بستگی دارد که اکنون توسط جمهوریخواهان کنترل می شود.

لاگروف با ارائه شواهد به معاونان کمیته معاون دفاع ، علناً به عمق نگرانی انگلیس اعتراف کرد. وی در پاسخ به س Martinال مارتین دوچرتی-هیوز ، نماینده SNP در مورد تأثیر بریتانیا هنگام متوقف شدن برنامه W93 ، گفت: “بدون شک ، این پیامدهای بسیار مهمی خواهد داشت.”

انگلیس از دهه 1950 از سلاح های هسته ای خود بهره برداری می کرده است ، اما طی 60 سال گذشته ، پس از توافق نخست وزیر وقت هارولد مک میلان و رئیس جمهور آمریکا جان اف کندی ، انگلیس به شدت به فناوری آمریکایی وابسته بوده است.

موشک های “سه گانه” روی چهار زیردریایی مستقر شده اند که یکی از آنها به طور مداوم در دریا است تا از توانایی حمله در صورت حمله هسته ای بی دلیل اطمینان حاصل کند. این بنا بر اساس کلاهک جنگی W76 آمریکایی ساخته می شود ، بر اساس طرحی از دهه 1970 به نام Holbrook.

لاگرو به قانونگذاران گفت که کلاهک جایگزین انگلیس “ارتباط بسیار نزدیک” با W93 آمریکایی داشت و انگلیس روند آمریکا را از نزدیک مشاهده می کرد. وی افزود: “من فکر می کنم سنا آن را تصویب کرده است و خیلی زود به کمیته رابط می رود ، بنابراین ما با علاقه زیادی این موضوع را مشاهده می کنیم.”

نمایندگان پارلمان انگلیس در سال 2016 به طور اصولی به روزرسانی Trident رأی دادند ، اما انتظار می رود که در برخی موارد مجبور شوند به کلاهک جدید رای دهند. در سال 2016 ، محافظه کاران تقریباً بدون صراحت از بروزرسانی حمایت کردند ، SNP رأی مخالف داد ، در حالی که حزب کارگر تقسیم شد.

وزارت دفاع گفت توسعه نسل بعدی زیردریایی های Dreadnought 30 میلیارد پوند به علاوه 10 میلیارد پوند هزینه خواهد داشت. اما لاوراو از گفتن هزینه کلاهک هسته ای نسل بعدی خودداری کرد ، حتی اگر ایالات متحده اقدام به نوسازی کلاهک W93 کند. وی گفت: “ارائه تخمین خیلی زود است.”

Daughter-Hughes گفت: “شما احتمالاً باید تجزیه و تحلیل هزینه و تجزیه و تحلیل ریسک از بودجه های قبلی خود را انجام دهید. “و هر شانس وجود دارد که رئیس جمهور جدید ایالات متحده برنامه را از منظر آمریکایی کنار بگذارد.”

در اوایل سال جاری ، وزیر دفاع بن والاس در نامه ای به اعضای کمیته های خدمات مسلح مجلس و سنا از کنگره خواسته بودجه W93 را برای 53 میلیون دلار تصویب کند.

بخش منتشر نشده قبلی از یادداشت مشترک پنتاگون و وزارت انرژی ، که توسط گاردین مشاهده شده است ، همچنین نشان می دهد که واشنگتن معتقد است کلاهک جدید W93 و کشتی هوایی Mk7 موجود در آن “برای نیروی دریایی سلطنتی بسیار مهم هستند”.

در گزارش آمده است: کلاهک های موجود Trident به دلایل ایمنی باید جایگزین شوند: “برنامه W93 / Mk7 همچنین برای ادامه تعهد دیرینه ما در حمایت از انگلستان ، که همچنین به پیری نیروهای هسته ای آن نیز می پردازد ، بسیار حیاتی است.”

کینگستون راف ، تحلیلگر هسته ای در انجمن کنترل تسلیحات ، گفت که انتظار دارد دولت جو بایدن “با انتقاد” به برنامه W93 نگاه کند. این امر به دلیل توجیهات ضعیف و این واقعیت که “سلاح ها اولین واحد رزمی تازه طراحی شده ای هستند که پس از پایان جنگ سرد به ایالات متحده پیوستند” بحث و جدال ایجاد کرد.

نخست وزیر جدید قرار است به این نامه بپیوندد و به فرماندهان زیردریایی دستورالعمل دهد که اگر انگلیس در یک جنگ هسته ای نابود شود ، چه کاری باید انجام دهد ، که به طور سنتی وقتی رادیو 4 بی بی سی دیگر نمی تواند پخش کند ، ارزیابی می شود.

[ad_2]