روستایی در نیوزیلند برای جلوگیری از فرود پرندگان در جاده ها چراغ های خیابان را خاموش کرده است نیوزلند

[ad_1]

دهکده نیوزلند در تلاش برای نجات یک گونه پرنده نادر ، یک استراتژی ابتکاری را آزمایش می کند: همه چراغ های خیابان را خاموش می کند تا پرندگان گم نشوند و گم نشوند.

گلبرگهای Westland ، قهوه ای مایل به سیاه و دارای منقارهای عاج ، فقط در امتداد یک جنگل ساحلی 8 کیلومتری در دامنه کوههای نزدیک پوناکایکا ، شهری در جزیره جنوبی که کمتر از 100 نفر در آن زندگی می کنند و به دلیل پنکیک و صخره هایش محبوب گردشگران هستند ، تولید می شوند. یک آبسه اقیانوسی درخشان

هر سال 6000 زوج قبیله ای از آمریکای جنوبی در ماه مارس وارد می شوند – رویدادی که مردم محلی آن را با جشنواره جشن می گیرند.

بچه ها در گودالهایی که در دامنه تپه ها حفر شده اند به دنیا می آیند و برای تهیه غذا برای تهیه غذا به خارج می روند و برای سفر طولانی به آمریکای جنوبی آماده می شوند. اما اعتقاد بر این است که بعضی از آنها از چراغ ها گم شده و به جاده ای برخورد می کنند که اغلب توسط اتومبیل ها برخورد می کنند یا توسط شکارچیان می خورند.

قربانیان سقوط پترول در Westland آماده راه اندازی مجدد هستند
قربانیان سقوط پترول در Westland آماده راه اندازی مجدد هستند عکس: بروس استوارت-منتت

ناظران محلی پرندگان معتقدند که با ورود چراغ های آبی و سفید LED در سال گذشته این مشکل بیشتر شده است.

اما در محلی که قرار بود اولین بار برای نیوزیلند باشد ، مقامات حمل و نقل محلی با خاموشی موضعی موافقت کردند: 15 چراغ خیابان در طول بزرگراه 3.4 کیلومتری خاموش شدند.

ناظران محلی پرندگان با اشتیاق حرکت می کردند.

بروس استوارت-منتت ، رئیس بنیاد حفاظت از Westland Petrel ، که سالهاست به راه اندازی مجدد پرندگان گمشده و حفاظت از زیستگاه آنها کمک می کند ، می گوید: “عالی بود.” “امسال من فقط یکی را گرفتم. معمولاً ده ها مورد معمول است. “

وزارت حفاظت از طبیعت (DoC) ، آژانس مسئول حیات وحش ، گفت که در سال جاری فقط 10 بشکه نفت Westland در این شهر فرود آمده است ، در مقایسه با 15-25 معمول.

در همین حال ، پرندگان دریایی جوان بیشتری در جاده های Greymouth ، بزرگترین شهر در ساحل غربی ، 44 کیلومتری جنوب فرود می آیند.

قربانی سقوط یک بشکه در Westland در نزدیکی Greymouth ، نیوزیلند.
قربانی سقوط یک بشکه در Westland در نزدیکی Greymouth ، نیوزیلند. عکس: بروس استوارت-منتت

دارل هاورث ، کارشناس ارشد حفاظت از تنوع زیستی DoC در Greymouth ، گفت: “22 نفر از آنها امسال بود ، در مقایسه با 10 که بالاترین میزان قبل بود – و برای اولین بار ما آنها را وارد CBD می کنیم.

به گفته هاورث ، روشنایی دلیل مستند “سقوط” پرندگان دریایی در بسیاری از گونه ها است. “این به ویژه در پوناکایکی یک مشکل است ، زیرا در نزدیکی مستعمره قبیله ای واقع شده است و بنابراین امسال چراغ های خیابان خاموش شدند.

“روشن بودن دلیل اصلی فرود همه پرندگان گریموث روشن نیست ، با این حال بیشتر موارد ممکن است مربوط به روشنایی در منطقه باشد ، از جمله چراغ در مشاغل و سایر املاک خصوصی.

“جایی که پترول ها در گریموث رفتند ، ما با صاحبان املاک و دیگر افراد دارای چراغ در منطقه صحبت کردیم تا در مورد امکان خاموش کردن چراغ ها را جویا شویم.”

سال گذشته ، چراغ های LED در Greymouth معرفی شدند. اما سخنگوی شورای منطقه گفت که در حال بررسی است چراغ ها را خاموش کند یا رنگ را به نارنجی تغییر دهد.

استوارت منتت گفت که رنگ آبی چراغ های LED می تواند پرندگان را هنگام تغذیه از ماهی های بیولومینس گیج کند. وی گفت: “آنها بر فراز دریا پرواز می کنند و وقتی نور آبی را می بینند ، شیرجه می روند.”

در جهان که فقط یک کلنی تودرتو از گلدانهای Westland دارد ، DoC ادعا می کند که هر جوان برای زنده ماندن گونه ضروری است.

استوارت منت گفت: اگرچه برخی از افراد محلی پوناکایکا نگران خطرات پیاده روی در مسیرهای ناهموار و بدون روشنایی بودند – مقامات حمل و نقل توصیه می کنند که یک مشعل کم نور داشته باشند – بیشتر این حرکت را پشتیبانی می کنند.

[ad_2]