راز موفقیت جاسیندا آردرن در محافظه کاری او نهفته است جاسیندا آردرن

[ad_1]

بزرگترین تصور غلط در مورد Jacinda Ardern این است که او یک مترقی یا سوسیالیست مترقی است. این امر به ویژه در خارج از نیوزیلند بیشتر صدق می کند.

قابل درک است که رسانه های جهانی نخست وزیر را به عنوان مخالف سایر رهبران راستگرایانه یا غیر لیبرال ترسیم می کنند. به همین ترتیب ، بسیاری از فعالان و روشنفکران مترقی در خارج از کشور او را به عنوان شخصی که می توان در یافتن راهی برای پیشبرد چپ سیاسی آموخت ، تصرف کرده اند.

با این حال بزرگترین درسی که می توان از “مدرنیسم” گرفت ، قدرت محافظه کاری در یک بحران است. در آنجا بود که سیاستمدار حزب کارگر – در سال 2020 و در سال های گذشته – خود را به عنوان یک رهبر برجسته کرد. جوان 37 ساله در سال 2017 حزب را در بحران رهبری کرد که 24٪ در آن رأی دادند و فقط چند هفته بعد حزب کارگر را وارد دولت ائتلاف کرد. در آخرین انتخابات عمومی ، حزب وی رکورد 50٪ آرا را به دست آورد و فرصتی تاریخی برای تشکیل دولت جدید بدون نیاز به شرکای ائتلاف به او داد.

وی به عنوان نخست وزیر ، مدیریت بحران را به خوبی انجام داده است ، و با بسیاری از بلایا و تهدیدها مقابله کرده است. و در این بحران ها بیشتر مردم نیوزیلند بیش از هر نوع رادیکالیسم ، خواهان محافظه کاری بودند. مردم خواهان یک دولت قابل اعتماد و قابل اعتماد بودند.

به طور کلی ، آردرن و دولتش این کار را کردند. به همین دلیل نخست وزیر سر و شانه ها بالاتر از هر سیاستمدار دیگری در این کشور ایستاده است. بله ، او در رهبری خود کاریزماتیک بود ، اما مهمتر از همه ، او شایسته و از نظر سیاسی مرکز گرا بود.

غرایز اردرن محافظت و حفظ آن بود. در تمام شیوع همه جانبه به آرامی زیر پا گذاشته شده است و اطمینان و نوید عادی بودن را برای کسانی که از بدترین حالت می ترسند فراهم می کند.

حتی دیوید سیمور رهبر حزب راستگرای این هفته گفت: “او روحیه عمومی را بسیار خوب می خواند و پیام های وحدت بخشی را صادر می کند.” او به درستی توضیح داد ، “او قبلاً سه بار این کار را انجام داده است – او این کار را بعد از کریستچرچ ، بعد از جزیره سفید و در طول کوید -19 انجام داده است.” سیمور به این نتیجه رسید که آردرن “رئیس خانه فوق العاده” است.

احمقانه است که هر چیز دیگری را ارائه دهیم. نیوزیلند در داخل کشور بدون هیچ محدودیتی در رابطه با Covid وارد فصل تعطیلات می شود. هیچ انتقال جهانی ویروس وجود ندارد.

نیوزیلندی ها برای نجات جان و اقتصاد لیاقت رهبری اردرن هستند. اعتقاد عمومی بر این است که این “به علم پایبند است” و رویکرد دلسوزانه ای دارد ، “در اوایل و اوایل” هنگام ابتلا به ویروس در ماه مارس ، و کشور را به میزان بیشتری از هر کشور دیگر مسدود کرده است.

رهبری آروور در کوید به ویژه جناح چپ نبود. در بهترین سنتهای محافظه کارانه ، ملت را همانند سایر بحرانها متحد کرد. این رویكرد كلی نسبت به كوید در واقع از نظر طیف سیاسی از اجماع بالایی برخوردار بود (البته با اختلاف در اجرای آن).

بنابراین جای تعجب نیست که وقتی صحبت از انتخابات عمومی در ماه اکتبر شد ، بسیاری از رأی دهندگان احزاب ملی سنتی به حزب کارگر روی آوردند و خواستار پاداش دادن به آردرن بودند. رهبران شرکت ها او را ستایش کرده اند – و او واقعاً به تجارت گوش می دهد (بیشتر از اتحادیه ها به نظر می رسد). جای تعجب نیست که کل مبارزات کارگری به آردرن اختصاص داشت و پیروزی وی بر کوید در این امر مهم بود ، و مانترا وی در انتخابات این بود که “یک دولت قوی و پایدار” را تضمین می کرد.

اکنون که سال در حال پایان است ، حتی مفسران سیاسی راست گرایان نیز مداحی های Ardern را می خوانند. گویی او سیاستمداری میانه رو است که دوست دارند رهبری حزب ملی را بر عهده بگیرند. آنها می خواهند آردرن را به عنوان یکی از محافظه کاران ادعا کنند.

این بدان معنا نیست که هیچ چیز مترقی در آردرنا وجود ندارد یا صحیح است. شاید او در حق حزب کارگر باشد ، و شاید بسیاری از سیاست ها و رویکردهای ملی را در پیش گرفته باشد ، اما او همان کاری را انجام می دهد که به نظر می رسد قادر به تقلید از مخالفان خود نیست: حمایت از همدردی به عنوان بخشی از محافظه کاری خود. “سیاست مهربانی” خودخوانده او به ویژه انقلابی نیست و حتی بسیار حساس نیست ، اما کاملاً با کسانی که اردرن را در بحران های ملی دیده اند سازگار است.

با این حال ، چپ سیاسی به طور فزاینده ای از محافظه کاری آردرن آزار می یابد. اضطراب به دلیل ناتوانی در پیشرفت برنامه سنتی حزب کارگر در حال افزایش است. فعالان فقر اکنون به اردرن اعتراض دارند. گرتا تونبرگ به دلیل عدم اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی ، با ناراحتی در حساب توییتر خود می نویسد. ستون نویسان از عدم اقدام آردرن درباره بحران مسکن شکایت دارند. گفته می شود ثروتمندان ثروتمندتر و فقیرها بسیار فقیرتر می شوند. و با ادامه حذف ماليات بر ثروت و سود سرمايه در سال 2020 ، آردرن کساني را که مي خواهند شاهد تحولي باشند آزار مي دهد.

در سال جاری ، شهرت آردرن نزد مترقیان به ویژه در بحث اصلاح مواد مخدر غرق شد زیرا این کشور از ارائه بیانیه قانونی کردن حشیش پیش از همه پرسی خودداری کرد. اصلاح طلبان می دانستند که تأیید آردرن این کارزار را ترجمه می کند ، اما آردرن می دانست که نشستن روی نرده برای محبوبیت کم خطرتر است.

آردرن اکنون با استدلال محافظه کارانه به شکایات بی شماری پاسخ می دهد و می گوید که می خواهد با بدست آوردن اجماع تغییرات تدریجی ایجاد کند که “به دنبال آنها” ایجاد شود. او توضیح می دهد که او یک “ایده آلیست عملگرا” است که به طور فزاینده ای به عنوان جنبش افکار عمومی ترجمه می شود.

چپ گرایان سیاسی می توانند سال پیروزی را جشن بگیرند که در آن حزب اصلی و سیاستمداران بیشترین محبوبیت را دارند. اما آنها همچنین باید بپذیرند که این نتیجه مستقیم رویکرد محافظه کارانه آردرن است.

آردرن شروع به استفاده از خط سنتی حزب ملی در مورد لزوم “حكمرانی بر كلیه نیوزیلند” (و نه آنچه كه از چپ انتظار می رود – یك برنامه ترقی خواهانه برای پیشبرد منافع افراد پایین). این رویکرد محافظه کارانه همان چیزی است که حزب راستگرای را برای چندین دهه در قدرت حفظ کرده و بر وضع موجود حاکم است. اکنون به نظر می رسد محافظه کاران در آینده نزدیک قابل انجام هستند.

دکتر برایس ادواردز یک تحلیلگر سیاسی در دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون ، نیوزیلند است ، جایی که وی مدیر پروژه دموکراتیک است.

[ad_2]