رئیس فیس بوک در این پنل در مورد قوانین پخش در انگلیس مشورت می کند رسانه ها

[ad_1]

رئیس فیس بوک در اروپا با عضویت در چندین کمیته محافظه کار برجسته در کمیته ای که تغییر قوانین پخش را در نظر خواهد گرفت ، به مشاوره دولت در مورد بهترین راه برای تأمین آینده تلویزیون با کیفیت در انگلیس کمک خواهد کرد.

از دیگر اعضای کمیسیون 10 نفره می توان به نیکولاس مندلسون ، سخنگوی سابق دیوید کامرون ، گابی برترین ، اشاره کرد. سر رابی گیب ، مدیر سابق ارتباطات ترزا می ، که در ایجاد کانال خبری بی ربط آینده GB News نقش داشت. همتایان محافظه کار و رئیس سابق بی بی سی مایکل گراد ؛ و نماینده محافظه کار اندرو گریفیت ، که تا همین اواخر رئیس اسکای بود. دیگر اعضای این گروه نمایندگان شرکت های تولید کننده تلویزیونی مستقل هستند.

پخش کنندگان عمومی انگلیس – BBC ، ITV ، Channel 4 ، S4C و Channel 5 – کاملاً تنظیم شده اند و باید در برنامه هایی که ایجاد می کنند ، مانند اخبار با کیفیت بالا و انتشار اخبار فعلی ، از سهمیه های خاص پیروی کنند. در ازای هزینه اضافی تولید این مواد ، آنها به طور سنتی از اشغال موقعیت های برجسته در تلویزیون بهره مند می شوند و در این زمان بینندگان بیشتری را به خود جذب می کنند. با این حال ، این مزیت توسط سرویس های پخش جریانی کاهش یافته است ، که منجر به شکایت شده است که سیستم دیگر برای سن فعلی مناسب نیست.

مندلسون نقشی بلاعوض به عهده گرفته و در مورد چگونگی کمک شرکتهای پخش دولتی به “زندگی اقتصادی ، فرهنگی و دموکراتیک” انگلستان و اینکه آیا این قسمت از رسانه به طور پایدار تأمین می شود ، مشاوره داد. انتصاب وی علیرغم سالها انتقاد از تأثیر فیس بوک در ارائه اخبار با کیفیت و تأثیر بر سود رسانه های تبلیغاتی سنتی صورت گرفت.

به طور جداگانه ، دولت مشاوره ای را در مورد میزان حق شارژ بی بی سی برای مجوزهای تلویزیون از سال 2022 آغاز کرده است. وزیر فرهنگ ، الیور داودن ، از این شرکت خواست که نیازهای مالی خود را مشخص کند و گفت که به دنبال معامله ای خواهد بود که “ارزش بیشتری برای پرداخت کنندگان پروانه” داشته باشد.

بی بی سی به دنبال جلوگیری از تکرار آخرین معامله حق مجوز است که بلافاصله پس از پیروزی محافظه کاران در انتخابات عمومی 2015 رخ داد. صدراعظم وقت جورج آزبورن بی بی سی را مجبور به تحمل هزینه قابل توجه تهیه مجوزهای تلویزیونی رایگان برای افراد بالای 75 سال و همچنین تغییرات دیگری کرد که منجر به کاهش قابل توجه درآمد کانال در زمان واقعی شد.

محاسبه هزینه پروانه در سال 2022 احتمالاً آخرین سیستم تحت سیستم فعلی است. دولت علناً بر پایبندی به منشور سلطنتی BBC اصرار ورزیده است که الگویی را برای تأمین مالی حق امتیاز تا سال 2027 تضمین می کند ، هرچند به طور فزاینده ای شناخته می شود که مدل تأمین مالی بر اساس مالکیت تلویزیون به طور فزاینده ای تجدید نظر می کند.

پیشنهادات برای بودجه آینده بی بی سی شامل اخذ هزینه ماهیانه برای قراردادهای باند پهن یا حتی نوعی بودجه از طریق مالیات مستقیم است.

وزرا هنوز نگفته اند كه آیا از جرم زدایی عدم پرداخت هزینه های پروانه پشتیبانی می كنند یا خیر ، در ماه ژانویه رایزنی ها را درباره چنین اقدامی آغاز كردند. از آن زمان ، همه گیری ویروس کرونا ، صنعت رسانه را بدتر کرده و به سودهای تجاری بی بی سی رسیده است.

این شرکت همچنین در انتظار اعلام رئیس جدید بی بی سی است ، برنامه های شغلی قرار است روز چهارشنبه بسته شود.

[ad_2]