رئیس جمهور پیشین بولیوی در تبعید ، اوا مورالس هفته آینده برمی گردد بولیوی

[ad_1]

رئیس جمهور سابق بولیوی ، که در تبعید به سر می برد ، اوا مورالس ، هفته آینده در یک سفر پیروزمندانه به خانه خود بازگشت ، کاروانی متشکل از 800 اتومبیل را به منطقه کشت کوکای جنگل پوشانده و در آنجا فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد.

روزنامه بولیوی Página Siete گزارش داد كه مورالس صبح روز دوشنبه قبل از رفتن به فاصله 600 مایلی شمال به استان چاپاره ، از آرژانتین به شهر ویلازون در جنوب می رود.

اولین رئیس جمهور بومی بولیوی ، که در نوامبر گذشته به دلیل آنچه حامیان آن کودتا برای حمایت از آمریکا می نامیدند ، اخراج شد ، قصد دارد روز سه شنبه ، دقیقاً یک سال پس از فرار از همان مکان با هواپیمای نیروی هوایی ، به شهر هیمارا برسد. مکزیک

بازگشت اولین رئیس جمهور بومی بولیوی پس از آن است که جنبش سوسیالیسم (توده) ماه گذشته هنگامی که مورالس لوئیس آرس ، وزیر دارایی پیشین در انتخابات پیروز شد ، به ریاست جمهوری دست یافت.

کشاورز سابق کوکا ، که بولیوی را از سال 2006 تا 2019 هدایت می کرد ، از سال گذشته که دولت آرژانتین به او پناهندگی داد ، در بوینس آیرس زندگی می کند.

Arce روز یکشنبه ، 24 ساعت قبل از بازگشت مورالس ، کار خود را آغاز خواهد کرد ، لیست مهمانان شامل رهبران منطقه ای چپ مانند رئیس جمهور آرژانتین ، آلبرتو فرناندز و نیکولاس مادورو ، قدرتمند ونزوئلا خواهد بود.

برای مورالس ، 61 ساله ، بازگشت به خانه فرصتی است برای تجدید حیات سیاسی قابل توجه ماس و اظهارات قدرتمندی درباره اهمیت سیاسی خود در منطقه ای کاملاً نمادین.

جیم شولتز ، متخصص بولیوی گفت: “این واقعاً برابر است با رفتن ترامپ برای برگزاری راهپیمایی های انتخاباتی به نبراسکا و اوکلاهما.”

روزنامه آرژانتین Página / 12 اظهار داشت که دستیاران مورالس “کاروان” چاپار را به عنوان “یک سفر تاریخی” به نمایش گذاشتند که با “مراسم بزرگ سلام و تشکر از مردم” به پایان می رسد.

سناتور ماسا لئوناردو لوزا به RadioCut آرژانتین گفت که پیروان در حال آماده سازی “یک نشست تاریخی” در هیمار هستند ، که امیدوار است یک و نیم میلیون طرفدار از سراسر بولیوی باشد.

آلوارو رویز ، رئیس فدراسیون طرفدار انجمن های شهرداری بولیوی ، به خبرنگاران گفت“او با همان قدرت و همان امید برمی گردد.”

شولتز یک جنبه کاملا شخصی از راه بازگشت مورالس به خانه را دید. “من مطمئن هستم که او خارج از بولیوی بدبخت است. من مطمئن هستم که او فاقد مردم ، توجه ، غذا است … شخصاً مطمئن هستم که از بازگشت به خانه بسیار هیجان زده است. “

اما بسیاری حتی در درون حزب مورالس نیز از ظهور شخصیتی کاریزماتیک اما عمیقاً منقسم که نارضایتی از تسلیم قدرت منجر به آشفتگی این کشور آمریکای جنوبی از انتخابات جنجالی سال گذشته شده است ، ناراحت به نظر می رسند.

شولتز گفت که مشخص نیست که آیا مورالس از صندلی عقب نشستن در سیاست خوشحال خواهد شد یا آرزو دارد “پادشاه پشت صحنه شود که به نوجوانان می گوید چگونه کشور را اداره کنند”.

“س isال این است که آیا همه ما به دنبال این هستیم که شخصی اعتبار شخصی خود را بازیابد و دوباره با پایگاه پشتیبانی آنها ارتباط برقرار کند ، یا اینکه ما در حال باز کردن یک پایگاه قدرت جایگزین در Mass هستیم.



[ad_2]