رئیس جمهور بایدن و بوریس جانسون در اولین تماس تلفنی امیدوارند که جلوی کوید را بگیرند | جو بایدن

بوریس جانسون از زمان ورود رئیس جمهور جدید ایالات متحده به کاخ سفید در روز چهارشنبه برای اولین بار با جو بایدن تماس گرفت. داونینگ استریت گفت جانسون مراسم تحلیف بایدن را تبریک گفته و این دو رهبر امیدوارند که “یک اتحاد نزدیک و عمیق تر” بین ملت ها ایجاد شود.

پس از این تماس ، نخست وزیر توییت کرد: “بسیار خوب است که امشب با رئیس جمهور جو بایدن صحبت کنیم. من به دنبال تعمیق اتحاد دیرینه دو کشورمان هستیم زیرا ما به سمت بهبود پایدار و پایدار زیست محیطی از Covid-19 حرکت می کنیم. “

سخنگوی شماره 10 گفت نخست وزیر از تصمیم بایدن در بازگشت به توافق نامه پاریس درباره تغییرات آب و هوا و سازمان بهداشت جهانی به گرمی استقبال کرد. سخنگوی گفت: “نخست وزیر اقدامات اولیه رئیس جمهور بایدن برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و تمایل او برای رسیدن به صفر تا سال 2050 را ستود.”

“رهبران با استفاده از سابقه طولانی همکاری های امنیتی و دفاعی انگلیس و ایالات متحده ، تمرکز خود را بر ناتو و ارزش های مشترک ما در ارتقا promoting حقوق بشر و دفاع از دموکراسی تأیید کردند.

“آنها همچنین در مورد مزایای یک معامله بالقوه تجارت آزاد بین دو کشور ما بحث کردند ، و نخست وزیر بار دیگر قصد خود را برای حل مشکلات تجاری موجود در اسرع وقت تکرار کرد. رهبران منتظر یک دیدار حضوری به محض اجازه شرایط و همکاری مشترک از طریق G7 ، G20 و Cop26 در سال جاری بودند.

در ابتدای فرجام خواهی در داونینگ استریت ، در میان نگرانی ها در مورد چگونگی مشاهده نزدیکی جانسون به ترامپ توسط دولت جدید ، تسکین خواهد یافت.

برخی از دموکرات های بلندپایه اطراف بایدن با سو prime ظن عمیق با نخست وزیر برخورد می کنند ، که – برخلاف رئیس جمهور سابق – از طرفداران برجام نبود.

در حالی که بایدن یک بار جانسون را “کلون جسمی و احساسی” ترامپ توصیف کرد ، بسیاری از سیلی که او به باراک اوباما “تا حدودی کنیایی” در مبارزات انتخاباتی رفراندوم اتحادیه اروپا 2016 زده بود ، آزرده شدند.