“رأی دادن یک جشن است”: گروه هایی که رای دهندگان را قبل از تور به گرجستان بسیج می کنند | گرجستان

[ad_1]

گرجستان در نوامبر گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ، برای اولین بار در 20 سال گذشته ، به تاریخ تبدیل شد.

پس از اینکه جو بایدن با بیش از 12000 رأی در این ایالت دونالد ترامپ را شکست داد ، بسیاری با دقت زمینه اثبات فعالانی را که به جذب و آموزش رأی دهندگان گرجی کمک کردند بررسی کردند. مشخصات بی شماری از استیسی آبرامز ، کاندیدای انتخابات که رای دهندگان را برای مبارزه با سرکوب رای دهندگان بسیج کرد و “رأی دهندگان سیاه” از طریق عناوین رسانه ها افزایش یافته است. اما در پشت صحنه ، گروه های دیگر نیز روی همه استوانه ها کار می کنند. اکنون در میان دور دوم داوطلب انتخابات مجلس سنا در 5 ژانویه ، که تعیین خواهد کرد کدام حزب کنترل کنگره را بدست خواهد گرفت ، بسیاری از خود می پرسند که آیا بازی زمین دوام خواهد آورد یا خیر.

این گروه ها سخت کار می کنند تا مطمئن شوند:

گرجستان ائتلاف برای دستور کار مردم (دستور کار مردم)

این سازمان که توسط رهبر فقید حقوق مدنی جوزف ای. لوئری تأسیس شده است ، ثبت نام ، آموزش و بسیج رای دهندگان را در طول سال در جوامع سیاه پوست در سراسر جورجیا فراهم می کند و برای حمایت و ایجاد ائتلاف های دولتی در جنوب شرقی فعالیت می کند. دفتر مرکزی برنامه مردم در آتلانتا است و در سراسر جورجیا دفاتر دارد و بیش از 53 شهرستان در جورجیا را پوشش می دهد.

“ما 365 روز در سال کار می کنیم ، افراد را برای رأی دادن ثبت می کنیم و آنها را برای نامزدی آموزش می دهیم. ما انجمن ها و جلسات تالار شهر را برگزار می کنیم ، بانک های تلفنی و پیامکی ایجاد می کنیم تا به شهروندان گرجستان در مورد ثبت نام رای دهندگان و روند رأی گیری اطلاع دهیم. ما می خواهیم مردم بدانند که روند رأی گیری ساده و شفاف است. ”

مانند اکثر سازمان های خبری دیگر ، بیشتر کارهای این گروه از راه دور به لطف Covid-19 انجام می شود. سازماندهی ، ثبت نام افراد برای رای دادن و حتی درخواست رای گیری بصورت آنلاین انجام می شود.

اما برخی از اطلاعات اطلاعاتی شخصاً ادامه می یابد. اعضا با کلیساها و رهبران جامعه در هر یک از شهرهای محل کار دفاتر کار می کنند. داوطلبان از خانه به خانه بازرسی می کنند ، به توصیه های فاصله اجتماعی ، ادبیات رایگان و ثبت نام افراد مراجعه می کنند. این گروه همچنین شهروندان را به مراکز رای گیری اسکورت می کند و اطمینان حاصل می کند که تحت برنامه حمایت از انتخابات آنها هیچ نشانه ای از سرکوب رای دهندگان وجود ندارد. به گفته باتلر ، ناظران در نظرسنجی ها هستند که به صورت واقعی درباره مشکلات و مسائل صحبت می کنند.

باتلر توضیح داد: “تصمیمات مربوط به بیکاری ، مراقبت های بهداشتی ، مشوق های اقتصادی و آب و برق در مناطق روستایی توسط این دو کرسی در سنا تعیین می شود.” “در حال حاضر ، سنا بازداشت شده است و مطابق با قانون اصلاح جرم در امور جنایی جورج فلوید ، قانون ارتقا، جان لوئیس و قانون نگرانی عمل نکرده است.

باتلر گفت: “ما به مردم نمی گوییم كه به چه كسی رأی دهند و از هیچ نامزدی حمایت نمی كنیم ، اما می گوییم چرا این مهم است.” “انتخابات تمام نشده است. ما به مردم هشدار می دهیم که دوباره رای دهند.

کلیتون میزگرد زنان منطقه سیاه

میزگرد زنان سیاه در ایالت هایی با جمعیت سیاهپوست زیاد کار می کند ، رهبرانی ایجاد می کند و آنها را به حضور در جوامع خود ترغیب می کند و ادامه ائتلاف ملی برای مشارکت مدنی زنان سیاه پوست است. این سازمان ائتلافی از زنان سیاه پوست است که رهبران حقوق مدنی ، رهبران شرکت ها و مقامات منتخب هستند. آنها پیرامون موضوعاتی که زنان سیاه پوست را شامل می شود شامل بهداشت ، نژادپرستی و بی عدالتی سازمان یافته اند.

فلیشیا دیویس ، رئیس میزگردی در شهرستان کلیتون ، جورجیا ، گفت که تمام تلاش خود را برای ثبت نام مردم برای رای دادن انجام می دهد. گروه او درگیر بسیج و آموزش رای دهندگان ، انجام رأی گیری از در به خانه است ، امیدوار است که مردم بتوانند زودتر رأی دهند و از مردم در طول فصل Covid-19 و در طول تعطیلات حمایت کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها در دور دوم انتخابات رأی می دهند.

“در این سال ، ما دکتر لوورلی ، روحانی سی تی ویویان ، و نماینده کنگره جان لوئیس ، سه قهرمان حقوق مدنی را که قربانیان آنها نقشی اساسی در تصویب قانون حقوق انتخاباتی داشتند ، از دست دادیم. دیویس گفت: “حافظه آنها بر عزم ما دامن می زند. بخش ما اکنون رأی دادن است. وقتی که حاضر می شویم ، همیشه پیروز می شویم.”

ائتلاف برای تحول عدالت

ائتلاف عدالت تحول ، یک گروه غیر حزبی ، برای راه حل هایی با هدف از بین بردن بی عدالتی نژادی و ایجاد تغییرات سیستمی و از بین بردن ساختارهای برتری سفید می جنگد. بیشتر کارهای مربوط به حق رأی نه تنها در زمان انتخابات ، بلکه در تمام طول سال است.

باربارا آرنوین ، بنیانگذار ائتلاف برای تغییر عدالت ، در واشنگتن دی سی مستقر است ، اما برای بسیج ، آموزش و ثبت نام رأی دهندگان از نزدیک با فرمان مردم همکاری می کند.

آرنوین گفت: “جورجیا سابقه زشتی در پاکسازی رای دهندگان دارد.” “رای گیری فقط مربوط به انتخابات نیست ، بلکه مسئولیت سیاسی نیز دارد. ما با همکاری در مبارزه با سرکوب جنوب در جورجیا و سایر ایالت های جنوب روابط خوبی برقرار کرده و بیش از 100 نفر را برای مدافعان حقوق بشر آماده کرده ایم. “

از 14 دسامبر ، اولین روز رای گیری زودهنگام ، ائتلاف برای تحول عدالت در حال سازماندهی آنچه آنها را Votercades می نامند ، وانت های اتومبیل / راهپیمایی ها است و مردم را برای رای دادن هیجان زده می کند. Votercade کاروانی از اتومبیل های از سه تا پنج بلوک است که دارای علائم رای گیری ، آگهی های 14 پا و بلندگوهای بلند و مگافون است که به مردم اجازه می دهد بدانند زمان رأی دادن است. در آنجا موسیقی ، رقص ، غذا و یک دقیقه سکوت برگزار می شود که شرکت کنندگان برای یادآوری کشته شدگان توسط پلیس زانو می گیرند. از جمله هفته 14 تا 19 دسامبر ، 15 مبارزات انتخاباتی در سراسر گرجستان برگزار خواهد شد.

“راهپیمایی های انتخاباتی توجهات ، راهپیمایی های شاد و عفونی را به مراکز رای گیری جلب می کند. ما این راهپیمایی ها را انجام می دهیم تا مردم را به رای گیری زودهنگام ترغیب کنیم. ” “ما معتقدیم که رأی دادن تعطیل است ، نه چیزی که مردم از آن رنج می برند. ما از مردم حمایت می کنیم و سعی می کنیم به هر کجا رای دهندگان برویم. “

رأی دادن به جوانان سیاه جورجیا

روحانی جارد ساویر ، هماهنگ کننده رأی گیری جوانان در جورجیا ، همچنین درگیر بسیج رای دهندگان جوان گرجستان ، جذب و آموزش مدافعان جامعه و جوانان حرفه ای 18 تا 30 ساله است که آنها را در روند رأی گیری کامل مشارکت می دهد. این شامل یک کمپین رسانه ای در سراسر کشور و خدمات آنلاین است که بر ثبت نام رای دهندگان متمرکز است.

ساویر گفت: “حق رأی دادن مقدس است.” ما رأی دهندگان را برای دور دوم آماده می کنیم و مردم را با انتخابات هیجان زده می کنیم. “

این گروه در حال سفر به جورجیا هستند ، همچنین کاروان های Watercade را می گیرند و برای آماده سازی رأی دهندگان جوان برای انتخابات دور دوم مبارزات انتخاباتی می کنند. هدف این است که به جوانان در مورد رای گیری و سیاست های عمومی آموزش دهیم. ساویر فراخوانده شد تا نسل جدیدی از رهبران مدنی و فعالان سیاسی را آماده کند و دیگران را به خدمت به جوامع خود ترغیب کند. این گروه در حال کار بر روی یک تلفن و بانک پیام کوتاه هستند تا مردم را از دور دوم آگاه کنند و از آنها بخواهند زودتر رأی دهند.

“تا زمانی که ما به همان اندازه فعال باشیم ، مردم بیرون می آیند و رأی می دهند. رأی دادن برای جوانان سیاه پوست به گرجستان به سمت آبی شدن سوق داده است. ” “این باعث الهام بخشیدن به مردم شد و آنها فهمیدند که این امکان وجود دارد. جوانان معتقد بودند که آرا their آنها نه تنها در خیابان ها بلکه در صندوق های رای نیز شمرده می شود. ما از مردم می خواهیم زودتر رأی دهند. من فکر می کنم مشارکت گسترده ای در انتخابات ایجاد خواهد شد. “

[ad_2]