دیوید پری آزار و اذیت فعالان هنگ کنگی را متوقف کرد هنگ کنگ

دولت قلمرو گفته است كه كنترل كیفیت انگلیس كه برای پیگرد قانونی فعالان ارشد هنگ كنگ از جمله جیمی لای مغول رسانه ای استخدام شده است پس از فشارهای گسترده استعفا داده است.

دیوید پری سی سی به وزارت دادگستری هنگ کنگ دستور داد تا لای 76 ساله و هشت نفر دیگر از جمله مارتین لی دموکرات و لی چک یان فعال باسابقه را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. این گروه به دلیل سازماندهی و شرکت در یک جلسه غیرمجاز به نقض نظم عمومی متهم شده است. لای ، که در زندان است ، به چندین اتهام جداگانه متهم شده است ، از جمله در قانون امنیت ملی.

روز چهارشنبه ، در بیانیه ای ، دولت هنگ كنگ گفت كه “این فشارها و انتقادات جامعه انگلیس علیه آقای پری سی سی را به دلیل دخالت در این پرونده افزایش می دهد”.

“آقای پری کیو کیو ابراز نگرانی از چنین فشار و آزادی از قرنطینه ، و اشاره کرد که دادگاه باید بدون او ادامه یابد. با توجه به منافع عمومی و تاریخ قریب الوقوع دادرسی ، وزارت دادگستری به وکلای دیگری دستور داده است که دادگاه را در زمان مقرر به دادگاه تحویل دهند. “

اتهامات لایا به عنوان بخشی از کارزار دولت علیه مخالفت در هنگ کنگ مورد انتقاد گسترده قرار گرفت و تصمیم پری برای پذیرش این انتصاب انتقادات شدیدی را به همراه داشت ، از جمله محافل حقوقی انگلیس و دومینیک راعب وزیر خارجه انگلیس که تصمیم پری را “مزدور” توصیف کرد. “

دولت هنگ کنگ گفت انتقادات پری “ضعیف آگاهانه” بوده و بسیاری پرونده را با قانون امنیت ملی مرتبط دانستند.

9 متهم مجوز پلیس برای برگزاری تظاهرات در آگوست 2019 را داشتند ، اما یک کمیسر پلیس آنها را به اخلال در نظم با اجازه دادن به تجمع برای خروج از پارک ویکتوریا متهم کرد.