دیدگاه گاردین در مورد تعطیلی فروشگاه ها: پایان یک دوره صنعت خرده فروشی

هنوز هم ممکن است که Jenners ، یک فروشگاه بزرگ و محترم در ادینبورگ و یکی از اسباب بازی های Princes Street ، به نوعی نجات یابد. ناظران اظهار داشتند که اعلام تعطیلی آن یک بلوف مالک آن مایک اشلی است که هدف آن استخراج سخاوتمندانه تر از مالک آن است. اما در همان هفته که اخبار مبنی بر فروش دبنهامز به فروشگاه اینترنتی Boohoo اعلام شد ، که انتظار می رود 124 فروشگاه تعطیل شود ، احتمال ناپدید شدن جنرز مانند پایان یک دوره به نظر می رسد.

فروشگاه های بزرگ ممکن است برای برخی از افراد معنی چندانی نداشته باشند. حتی قبل از همه گیری ، که به سمت روندهای موجود پیش رفت ، خریداران بصورت آنلاین به صورت دسته جمعی جابجا شدند. زارا زمانی به زنجیره تأمین سریع خود معروف بود. سال گذشته ، این بووهو بود که پس از اینکه یکی از اولین کسانی بود که خطوط موجود را رها کرد و به یک روپوش حمام روی آورد ، قتل را انجام داد ، که متوجه شد مورد نیاز مشتریانی است که در خانه هستند. خرده فروش آنلاین دیگر ، Asos ، در حال مذاکره برای خرید بقایای امپراتوری سقوط کرده سر فیلیپ گرین ، Arcadia است.

شهرهایی مانند ادینبورگ یا لندن برای مکان های شاخص در مکان های مشهور جهان کاربردهای دیگری پیدا می کنند. اما تعطیلی شعب دبنهام از پورتسموث به داندی با از دست دادن 12000 شغل لحظه وحشتناکی است. سال گذشته ، 15700 فروشگاه و 176،700 از دست دادن شغل تعطیل شد. یکی از دلایلی که همه گیر و همه گیر انگلیس از نظر اقتصادی به انگلیس ضربه زده است وابستگی غیرمعمول زیاد ما به هزینه های مصرف کننده است. 13٪ از تولید ناخالص داخلی حاصل از اوقات فراغت و فرهنگ سهم بیشتری از هر کشور دیگر G7 است. حتی پس از ظهور خرده فروشی و خدمات پخش جریانی آنلاین ، انگلیسی ها عاشق خرید ، غذا خوردن در رستوران ها ، اقامت در هتل ها و تفریح ​​با هنر و فرهنگ هستند.

همه رنج نمی برند. خرده فروشان مواد غذایی و کتابفروشی ها نیز به خوبی کار می کنند. کریسمس جان لوئیس بهتر از حد انتظار بود. اما تعطیلی گسترده فروشگاه های بزرگ نه تنها برای کارمندان و مشتریان ، بلکه همچنین برای هر کسی که قدردان این برش فرهنگ خرده فروشی است ، نامطلوب است. هنگامی که آنها وارد شدند ، همانطور که توسط رمان بهشت ​​زنان ، بهشت ​​زنان امیل زولا در سال 1883 توصیف شده است ، آنها به دلیل اخلاق در مصرف عادات جدید مصرف ، به ویژه در میان زنان ، به اخراج کمی مستقل متهم شدند. با کافه ها ، توالت ها ، ویترین فروشگاه ها و ویترین های شیک ، خرید را به اوقات فراغت تبدیل کرده اند. در رمان “قیمت نمک” پاتریشیا هیسمیت (بر اساس فیلم “کارول” با کیت بلانشت) عاشقانه بین دو زن در دو طرف پیشخوان اسباب بازی آغاز می شود.

اما در حالی که دبنهام برای کنار آمدن با بدهی های بزرگ انباشته شده در مالکیت خصوصی و در سال 2003 تصویب شد ، فروش راکد مانده است. این سه نفر در کمتر از سه سال 1.2 میلیارد پوند سود دریافت کردند. در همین حال ، Boohoo در نتیجه رسوایی سال گذشته با دستمزد غیرقانونی غیرقانونی آسیب ندید. بنیانگذار آمازون ، جف بزوس 70 میلیارد پوند ثروتمندتر از آنچه در ابتدای شیوع بیماری همه گیر بود بود.

وضوح نرخ تجارت می تواند به دبنهام کمک کند خریدار پیدا کند که مایل باشد فروشگاه ها و همچنین وب سایت ها را اداره کند. وزرا باید ابراز تأسف کنند که این کار را انجام نداده اند. سوالی که اکنون آنها باید با شهرداران ، شوراها و رهبران مشاغل محلی روبرو شوند این است که چگونه می توان این کارنامه ها را دوباره هدف قرار داد تا به شهرها و مراکز شهرهای ما کمک کند تا دوباره زنده شوند.