دونالد ترامپ طرحی را برای معرفی مقامات کاخ سفید به واکسن کووید لغو کرد اخبار جهان

[ad_1]

ایالات متحده روز یکشنبه 1،389 مورد دیگر از مرگ Covid-19 را ثبت کرد و با رسیدن به ارتفاعات جدید در بیمارستان تعداد افراد را به 300000 نفر افزایش داد. همزمان ، اولین زایمان واکسن Pfizer که توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است ، در سراسر کشور انجام شده است.

دونالد ترامپ در پاسخ به گزارش نیویورک تایمز ، از جمله اولین افرادی که واکسینه شده اند ، مقامات ارشد دولت است ، در توئیتر خود نوشت: “افرادی که در کاخ سفید کار می کنند باید واکسن را کمی دیرتر در برنامه انجام دهند در صورت نیاز خاص. من خواستم این تنظیم را انجام دهم. “

صبح روز دوشنبه ، طبق گفته دانشگاه جان هاپکینز ، تعداد کشته شدگان در ایالات متحده 298،939 نفر بود ، از 16241،866 مورد ، یکشنبه 190،920 نفر افزایش داشت. هفته گذشته ، مرگ و میرها از قله روزانه بیش از 3000 نفر کاهش یافت ، اما ، طبق پروژه Covid Tracking ، 109،331 نفر در بیمارستان بستری شدند – این یک رکورد است. رکورد 21،231 نفر در مراقبت های ویژه بودند.

در ایالات متحده ، تنش ها در حال افزایش است ، سیستم های مراقبت های بهداشتی در حال فریاد زدن هستند و اقتصادهای تحت تأثیر قرار گرفتن در معرض سقوط قرار دارند.

در کالیفرنیا ، جایی که بیشتر ایالت تا کریسمس حبس شده است ، آلن اوئرباخ ، مدیر مرکز سیاست های مالیاتی Birch و مالیه عمومی در دانشگاه کالیفرنیا ، آلن اوئرباخ ، به گاردین گفت که بهبودی احتمالی می تواند بیشتر شبیه “K” باشد تا “V”. “زیرا افراد با درآمد بالا رشد می کنند و بیشتر آسیب پذیر هستند.

وی گفت: “ما برای مبارزه با بیماری همه گیر فاقد استراتژی ملی منسجم هستیم و سال 2021 سال كالیفرنیا سال نسبتاً سختی خواهد بود.”

در واشنگتن ، یک گروه دو حزب از سناتورها قرار بود بعد از ظهر دوشنبه بسته تحریک کننده 908 میلیارد دلاری را ارائه دهند. او قرار بود با اولویت های دموکراتیک و جمهوری خواهی ازدواج کند ، اما پولیتیکو گزارش داد که شانس موفقیت اندک است. توافق بین نانسی پلوسی ، رئیس مجلس دموکرات و میچ مک کانل ، رهبر اکثریت مجلس سنا همچنان دست نیافتنی است.

اگرچه تلاش های واکسیناسیون ، که تازه آغاز شده اند ، بزرگترین فشار برای مراقبت های بهداشتی در تاریخ ایالات متحده است ، مدتی طول می کشد تا واکسن به اکثر مردم برسد. در همین حال ، نیویورک تایمز می نویسد ، دولت ترامپ “برای تشویق آمریکایی ها به استفاده از واکسن ویروس کرونا” عجله دارد 250 میلیون دلار کمپین آموزش عمومی راه اندازی کند.

روسای جمهور سابق باراک اوباما ، بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش از جمله نام های مشهوری هستند که گفته اند آماده انجام واکسیناسیون در ملا عام هستند.

در یک نظرسنجی ABC News که روز دوشنبه منتشر شد ، 80 درصد پاسخ دهندگان گفتند که واکسن می خورند. روز یکشنبه ، دکتر مونسف اسلاوی ، مشاور ارشد علمی تلاش فدرال برای تسریع در تولید واکسن ، در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت که وی در مورد بدبینی در مورد واکسن در برخی محافل “بسیار نگران است”.

اسلاوی گفت: “متأسفانه … بین چگونگی انجام كامل ، علمی و واقعی كار ، و این تصور كه ​​مردم تصور می كنند ما گوشه و كنار هستیم ، سردرگمی وجود داشت.” “من می توانم به شما اطمینان دهم که این اتفاق نیفتاده است که ما از علم پیروی خواهیم کرد.”

وی تولید واکسن توسط چندین شرکت دارویی از جمله Moderna و AstraZeneca را “دستاورد برجسته علم ، دانشگاه ، اکوسیستم صنعتی و همکاری دولت ایالات متحده” خواند.

برنامه

ترامپ ، که در اکتبر از Covid-19 بهبود یافت ، گفت که در ابتدا شلیک نمی کند و دستور دولت برای واکسیناسیون مقامات ارشد را لغو کرد ، در حالی که توزیع عمومی به کارمندان بهداشت و درمان در خط مقدم و افراد در خانه های سالمندان محدود شده است. و مراقبت طولانی مدت

ترامپ ساعاتی پس از تأیید دولت خود مبنی بر اینکه این واکسن به مقامات ارشد ، از جمله برخی از دستیارانی که در نزدیکی ترامپ و مایک پنس کار می کنند ، اعلام کرد.

ترامپ می نویسد: “من قصد ندارم واکسن بزنم ، اما در زمان مناسب منتظر آن هستم.”

به گفته دو نفر که در این باره به آسوشیتدپرس اطلاع داده اند ، و در مورد تاثیری که توییت ترامپ در تلاش برای محافظت از مدیریت ارشد خواهد داشت ، بلافاصله مشخص نشد که مقیاس برنامه واکسیناسیون باید چه باشد.

اخبار دریافت زودهنگام واکسن توسط کارمندان کاخ سفید ، انتقاداتی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. ترامپ و دستیارانش توصیه های Covid-19 را که توسط دولت خودش صادر شده بود ، از جمله برگزاری مهمانی های بزرگ در تعطیلات در این ماه با شرکت کنندگان بدون نقاب ، نقض کردند.

اوایل روز یکشنبه ، مقامات گفتند که برای جلوگیری از شیوع Covid-19 در کاخ سفید و سایر امکانات مهم ، دوز واکسن Pfizer در دسترس کسانی است که در نزدیکی رهبران این کشور کار می کنند.

جان اوليوت سخنگوي شوراي امنيت ملي گفت: “مقامات ارشد در هر سه شاخه دولت مطابق با تداوم پروتكل هاي دولت تدوين شده در سياست هاي اجرايي واکسينه مي شوند.”

“مردم آمریكا باید اطمینان داشته باشند كه همانند مقامات ارشد دولت آمریكا ، با مشاوره متخصصان بهداشت و رهبران امنیت ملی ، واكسن بی خطر و م receivingثری دریافت می كنند.”

اقدام برای واکسیناسیون مقامات ارشد با استقرار دستگاه های آزمایش سریع که برای حفاظت از مجموعه کاخ سفید و سایر امکانات مهم اختصاص داده شده است ، مطابقت خواهد داشت.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، هنوز اطلاعات کافی برای تعیین اینکه آیا کسانی که Covid-19 را دریافت کرده اند نیز باید واکسن دریافت کنند وجود ندارد.

پنس به ویروس آلوده نبود و دستیارانش در مورد زمان و چگونگی تیراندازی بحث کردند. واکسن فایزر به دو دوز با سه هفته وقفه نیاز دارد ، به این معنی که مقامات ترامپ آخرین ضربه را اندکی قبل از استعفا در 20 ژانویه دریافت خواهند کرد.

جو بایدن ، دستیاران ریاست جمهوری ، در مورد چگونگی تزریق واکسن بحث کردند و روی برنامه هایی برای تقویت اقدامات محافظتی در برابر ویروس ها در بال غربی کار کردند.

به گفته سخنگوی کاپیتول هیل که با AP صحبت کرد ، قانون گذاران از چند دوز به آنها مطلع نشده اند.

[ad_2]