دونالد ترامپ بیانیه ویدئویی منتشر کرده است که در آن ادعاهای بی اساس تکرار تقلب در آرا | اخبار ایالات متحده

[ad_1]

در خبرنامه “اولین چیز” گاردین مشترک شوید

فیس بوک و توییتر در بیانیه ویدئویی 46 دقیقه ای ارسال شده توسط دونالد ترامپ در روز چهارشنبه هشدار دادند که در آن رئیس جمهور ادعاهای بی اساس درباره تقلب در رای گیری در انتخابات نوامبر را که به جو بایدن باخت ، تکرار کرد.

رئیس جمهور منتخب بایدن ، یک دموکرات کهنه کار ، با کسب 306 رأی از هیئت رئیسه انتخابات در مقایسه با 232 رأی ترامپ ، در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. با این حال ، ترامپ از تسلیم شدن امتناع ورزید و در عوض نبردهای ناموفق حقوقی را در چندین ایالت آغاز کرد ، و آنها را شکست داد ، که به گفته کارشناسان هدف آن به تأخیر انداختن شمارش آرا و ایجاد ابر عدم اطمینان در روند انتخابات است.

ترامپ در این ویدئو قبل از اظهارات طولانی ، بی نظم و بی اساس مبنی بر اینکه سیستم انتخاباتی آمریکا “تحت حمله و محاصره هماهنگ است” در این ویدئو گفت: “این ممکن است مهمترین سخنرانی من باشد که تاکنون انجام داده ام.”

ترامپ که از سالن دیپلماتیک سخنرانی می کرد ، مقاومت بیهوده خود را در برابر انتخابات ادامه داد ، حتی اگر ایالت های مختلف نتایج آنها را تأیید کنند ، و تاکنون بایدن کابینه خود را تا زمان تحلیف 20 ژانویه ادامه می دهد.

بایدن رکورد 81 میلیون رأی در برابر 74 میلیون رأی برای ترامپ به دست آورد. دموکرات همچنین 306 رأی در مقابل 232 رأی موافق ترامپ به دست آورد. انشعاب کالج انتخاباتی مربوط به پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون در چهار سال پیش است ، که وی سپس آن را “سقوط” توصیف کرد.

ترامپ به ادعای خود در مورد “تقلب در انتخابات” پرداخته است ، اگرچه اعضای دولت خودش ، از جمله دادستان کل ویلیام بار ، می گویند هیچ مدرکی در مورد تقلب گسترده رای دهندگان یافت نشده است. دادگاه های چندین ایالت در جبهه جنگ تعداد زیادی از پرونده های حقوقی را که به نیابت از رئیس جمهور تنظیم شده بود ، از بین بردند.

ترامپ گفت: “این فقط تکریم 74 میلیون آمریکایی نیست که به من رأی دادند.” “این در مورد باوراندن آمریکایی ها به این انتخابات است. و در همه انتخابات های آینده “.

ویدئویی از ترامپ یک روز پس از آن منتشر شد که بار اظهار داشت وزارت دادگستری ایالات متحده هیچ شواهدی از تقلب گسترده رای دهندگان که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهد پیدا نکرد.

بار در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت وکلای آمریکایی و مأموران FBI در حال بررسی شکایات و اطلاعات هستند اما هیچ مدرکی پیدا نکرد که بتواند نتایج انتخابات را تغییر دهد.

بار گفت: “تا امروز ما تقلبی به این بزرگی ندیده ایم كه بتواند نتیجه دیگری در انتخابات داشته باشد.”

در بیانیه وکلای مبارزات انتخاباتی ترامپ رودی جولیانی و جنی الیس آمده است: “با نهایت احترام به دادستان کل کشور ، به نظر می رسد نظر وی از تخلفات اساسی و شواهد کلاهبرداری سیستمی اطلاع و تحقیق ندارد.”

با نزدیک شدن مهلت تا 8 دسامبر برای اثبات نتایج خود ، ترامپ به سرعت گزینه های به چالش کشیدن نتایج انتخابات را از دست می دهد.

بسیاری از ادعاهای ترامپ ، از جمله اینکه انتخابات ایالات متحده مورد “کلاهبرداری رای دهندگان” گسترده قرار گرفت ، در هفته های اخیر بارها رد شده است.

در واقع ، کریستوفر کربس ، مدیر گروه امنیت سایبری و امنیت زیرساخت های وزارت امنیت داخلی ، پیش از رای گیری در ماه نوامبر ، از انصاف انتخابات ابراز اطمینان کرد. و سپس او ادعاهای آلوده شدن تعداد به کلاهبرداری را رد کرد. چند هفته پیش كربس ترامپ را اخراج كرد.

این ویدئو یک روز پس از آن منتشر شد که یکی از رهبران ارشد جورجیا درخواست شدیداً از ترامپ برای تضعیف سخنان خود داشت ، که نتایج انتخابات را به چالش می کشد و می گوید رئیس جمهور “مردم را به اقدامات احتمالی خشونت الهام می دهد”.


“باید متوقف شود”: رئیس جمهور جمهوری خواه گرجستان می گوید سخنان انتخاباتی ترامپ منجر به خشونت خواهد شد – ویدئو

گابریل استرلینگ جمهوری خواه ، که نظارت بر معرفی سیستم رای گیری جدید در این ایالت را بر عهده داشت ، نیز هشدار تندی داد که اگر ترامپ و طرفدارانش اطلاعات غلط را در انتخابات مهار نکنند ، “کسی آسیب خواهد دید”.

هفته گذشته ، استرلینگ ، رئیس سیستم های رای گیری در دفتر وزیر خارجه گرجستان ، گفت که خانه او به دلیل تهدیدهایی که پس از اعلام نتایج انتخابات دریافت کرده ، پلیس دارد. ترامپ با حدود 13000 رای به جورجیا بایدن باخت.

ترامپ در توییتر به درخواست استرلینگ پاسخ داد ادعاهای بی اساس به انتخابات در گرجستان و انتقاد از برایان كمپ ، فرماندار جمهوری خواه. توییتر توییت او را به عنوان “بحث برانگیز” علامت گذاری کرد.



[ad_2]