در گزارش مانی آمده است که خانه های لوکس لندن به پولشویی وجوه غیرقانونی ادامه می دهند

[ad_1]

دولت در بیانیه ای اعلام کرد ، در حالی که آژانس ملی جرایم تحقیقات خود را در مورد “پول کثیف” به سبک مک مافیا به ظن پولشویی گسترش داد ، خانه های لوکس لندن یک “روش جذاب پولشویی” است.

ارزیابی ملی ریسک پولشویی و تأمین مالی تروریسم در سال 2020 خطر این بخش را افزایش داده است و می گوید: “نخبگان فاسد خارجی همچنان به بازار املاک و مستغلات انگلستان جذب می شوند ، به ویژه در لندن ، تا سودهای ناشی از فساد را پنهان کنند.”

گزارشی از وزارت خزانه داری و وزارت امور داخله می گوید که اجرای قانون خریداران خارج از کشور را افزایش داده و جریان نقدی را در بازار املاک و مستغلات انگلیس افزایش داده است. در این گزارش آمده است: “مقدار زیادی از پول قابل انتقال در هر معامله و افزایش ارزش و همچنین ارتقا سبک زندگی ، آنها را برای مجرمان بسیار جذاب می کند.”

خانه های گران قیمت لندن ، که در این منطقه به عنوان املاک قابل توجه شناخته می شوند ، مدت هاست که مورد توجه خریداران خارجی از جمله کسانی که می خواهند هویت و منبع ثروت خود را پنهان کنند ، محبوب بوده است.

آژانس ملی جرائم همزمان با تحقیق در مورد چگونگی به دست آوردن پول برای خرید آنها ، استفاده از سفارشات مبهم مال را برای مسدود کردن خانه های چند میلیون دلاری در پایتخت گسترش داده است. در یک مورد ، یک سرمایه دار بزرگ پاکستانی یک خانه 50 میلیون پوندی مشرف به هاید پارک را با خود برد.

در این بیانیه آمده است: “پرونده های پولشویی شامل اموال افراد و شرکت های خارجی دارای املاک است که ذاتاً پیچیده است و افزایش دفعات آنها محدودیت های تحقیق را افزایش می دهد.” “این همراه با درک عمیق تر از سو abاستفاده ها در این بخش منجر به افزایش ارزیابی ریسک شده است.”

بنگاه های املاک و مستغلات ریسک را از پایین به متوسط ​​افزایش دادند و نشانه هایی وجود داشت که برخی در بازار مسکن سطح بالا از قوانین پیروی نمی کنند.

نیمی از بنگاه های املاک و مستغلات که مبلغ 5 میلیون پوند برای خرید املاک و مستغلات تبلیغ می کنند ، قادر به ثبت نام در HM Revenue و گمرک برای نظارت بر پولشویی در سال 2019 نبودند یا هزینه سالانه ای برای آن پرداخت نکردند. HMRC حتی در بین شرکت هایی که ثبت نام کردند ، دریافت که همه آموزش کافی کارکنان ندارند.

گزارشی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا ، که به طور منظم خطرات مرتبط با معاملات مالی را بررسی می کند ، می گوید که استفاده از سیستم های پیچیده شرکت های ثبت شده در خارج از کشور در حوزه های قضایی پنهان کاری ، حقوق مالکیت را پنهان می کند و دشوار است که بفهمد پول از کجا ناشی شده است.

در این گزارش آمده است: تعداد گزارش های فعالیت مشکوک نشان دهنده نگرانی در مورد معامله ای که توسط آژانس های املاک و مستغلات ثبت شده است ، بین سال های 2017 و 2018 با 21 درصد افزایش به 861 مورد رسیده است.

جری والترز ، مدیر عامل FCS Compliance ، یک شرکت مبارزه با پولشویی متعلق به دارایی LonRes ، گفت که این گزارش “بسیار وحشتناک است ، اما کاملاً تعجب آور نیست”.

والترز ، که بیش از 25 سال سابقه تحقیق در مورد کلاهبرداری مالی و جرائم را دارد ، گفت: “از تجربه خود ما ، ماموران اغلب بیش از حد ناخواسته در انجام تعهدات ضد پولشویی خود عمل می کنند. و نه فقط عوامل ، بلکه کسی که نقش بازی می کند در فرآیند انتقال اموال ، که شامل بخش حقوقی است ، نیز باید مسئولیت را بر عهده بگیرد.

“مقررات ضد قانون فقط توصیه نیستند ، بلکه در واقع قانون کیفری است که برای کسانی که آنها را رعایت نمی کنند قیمت بالایی دارد.”

مشترک پیام روزانه Business Today شوید یا در Guardian Business در Twitter با آدرس BusinessBesk @ مشترک شوید

این گزارش به داده های گروه مبارزات شفافیت بین الملل استناد می کند ، که تخمین می زند طی یک دهه گذشته بیش از 5 میلیارد پوند از دارایی های انگلیس با دارایی مشکوک خریداری شده است. والترز گفت این رقم “تقریباً از نظر محافظه کارانه است.”

شفافیت بین الملل گفت که برای رسیدگی به موارد مطرح شده در این گزارش ، دولت باید اولویت قانونی را برای کشف صاحبان واقعی شرکت های خارجی صاحب املاک انگلستان ، که در سال 2016 تصویب شده است ، اصلاح کند و قانون شرکت ها را اصلاح کند.

استیو گودریچ ، مدیر ارشد تحقیقات در شفافیت بین الملل انگلیس ، گفت: “ما سال ها می دانیم که از شرکت های پنهانی دریایی برای انتقال پول های کثیف به خانه های سطح بالا استفاده می شود ، بنابراین زمان آن رسیده است که این تهدید به درستی شناخته شود. وزرا باید برای شفافیت بیشتر بازار املاک و مستغلات به عنوان یک اولویت به تجزیه و تحلیل و تصویب قانون وزارت دارایی گوش دهند. “

[ad_2]