در سال 2019 ، آلودگی در هند باعث کشته شدن تقریبا 1.7 میلیون نفر شد – یک مطالعه هند

[ad_1]

براساس این مطالعه ، در سال 2019 ، تقریباً 1.7 میلیون مرگ زودرس در هند در نتیجه آلودگی گزارش شده است که 18 درصد از کل مرگ و میرها را تشکیل می دهد.

گزارشی که توسط لانست منتشر شده بیان می دارد که آلودگی در هند منجر به افزایش بیماری هایی مانند سرطان ریه ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، دیابت ، اختلالات نوزادی و بیماری های تنفسی شده و منجر به مرگ میلیون ها نفر شده است.

داده ها نشان می دهد که تعداد مرگ های ناشی از آلودگی در هند در حال افزایش است و از 1.24 میلیون نفر در سال 2017 به 1.67 میلیون نفر در سال 2019 افزایش یافته است.

پایتخت هند دهلی اغلب در زمستان به آلوده ترین شهر جهان تبدیل می شود زیرا این شهر توسط دود غلیظ و ذرات سمی هوا پوشیده شده است که 500 above بالاتر از سطح سازمان بهداشت جهانی افزایش می یابد. اگرچه این مشکل هر ساله شدیدتر می شود ، اما دولت های مرکزی و هند موفق به ارائه کنترل موثر آلودگی نشده اند.

بر اساس گزارش اخیر کیفیت هوا در جهان ، شش شهر هند در میان 10 آلوده ترین در جهان قرار دارند. همانطور که در مقاله 2019 لانست اشاره شد ، آلودگی به یکی از بزرگترین تقسیمات بین هند بین فقیر و فقیر تبدیل شده است و هندی های ثروتمند می توانند آلودگی را با پاک کننده های هوا در اتومبیل و خانه های خود جبران کنند و افراد فقیری که اغلب در خانه های بدون قفل زندگی می کنند بار هوای سمی را به دوش می کشند و اثرات طولانی مدت آن بر سلامتی.

امسال آلودگی در دهلی با افزایش موارد Covid-19 و مرگ و میرها با نزدیک شدن به ماه های زمستان مرتبط بوده است ، در حالی که انجمن پزشکی هند در ماه نوامبر اعلام کرد 13٪ موارد Covid-19 در این شهر می تواند به دلیل آلودگی هوا باشد.

گزارش Lancet در این هفته همچنین به هزینه های اقتصادی هوای آلوده استناد می کند و گزارش می دهد که تلفات ناشی از آلودگی در سال 2019 منجر به خسارت کلی 36.8 میلیارد دلاری یا 1.36٪ از تولید ناخالص داخلی هند شده است ، که بر فقرا و ایالت های پرجمعیت اوتار پرادش و بیهار. بدترین.

در این گزارش آمده است: “شدت بالای مرگ و میرها و بیماری ها به دلیل آلودگی هوا و تأثیرات منفی اقتصادی قابل توجه ناشی از از دست دادن محصولات می تواند آرمان هند برای تبدیل شدن به یک اقتصاد 5 میلیون دلاری تا سال 2024 را مختل کند.”

[ad_2]