دانشکده انتخاباتی: کشورهای مهم پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تأیید می کنند اخبار ایالات متحده

[ad_1]

مشترک شدن در خبرنامه “اولین چیز” گاردین

جو بایدن یک قدم دیگر به کاخ سفید نزدیک شد زیرا ایالات کلیدی در سیستم انتخابات روز دوشنبه رسماً پیروزی خود در انتخابات را تأیید کردند و عملاً به تلاش گسترده دونالد ترامپ برای سرنگونی نتایج پایان داد.

رأی دولت ، که به طور سنتی در پس زمینه مورد توجه قرار می گرفت ، به دلیل ادعاهای بی اساس ترامپ درباره کلاهبرداری گسترده ، اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است.

نتایج انتخابات نوامبر نشان می دهد که بایدن پس از چهار سال آشفته در دوران ترامپ ، 306 رای از کالج های انتخاباتی ، بیش از 270 رای لازم برای پیروزی ، دریافت کرد. رئیس جمهور منتخب و نامزد کامالا هریس قرار است از 20 ژانویه آغاز به کار کند.

تقریباً هیچ شانسی وجود ندارد که رای گیری روز دوشنبه پیروزی بایدن را خنثی کند ، و به دلیل مبارزات قانونی ترامپ ، رئیس جمهور امیدوار است که یک نشست ویژه کنگره در 6 ژانویه برگزار کند ، جایی که احتمال مخالفت با او بسیار زیاد است.

تیم انتقال وی گفت که بایدن در سن 78 سالگی ، یک مرد ارشد که رئیس جمهور ایالات متحده شد ، باید روز دوشنبه ساعت 8 عصر در کالج انتخاباتی “و قدرت و پایداری دموکراسی ما” صحبت کند.

اعضای کالج های انتخاباتی در جورجیا ، پنسیلوانیا و ویسکانسین روز دوشنبه به بیدن رأی دادند و پیروزی های وی در ایالت های ترامپ را مجدداً تأیید و در دادگاه به چالش کشیدند. رأی دهندگان در آریزونا ، که ترامپ پس از پیروزی در سال 2016 از دست داد ، این ایالت را به بایدن رأی دادند.

کتی ، وزیر امور خارجه آریزونا گفت: “گرچه کسانی هستند که از پیروزی نامزدشان ناراحت هستند ، اما به نظر می رسد یک نظر غیر آمریکایی و غیرقابل قبول است که رویداد امروز باید چیزی غیر از یک سنت قابل احترام باشد که با افتخار و افتخار برگزار می شود.” .

این حزب دموکرات گفت که ادعاهای ترامپ درباره تقلب در رای دهندگان “منجر به تهدید خشونت علیه من ، دفتر من و کسانی که امروز در آن اتاق هستند” شد ، گزارش های مشابه تهدید و ارعاب در سایر ایالت ها را تکرار کرد.

گروهی از طرفداران ترامپ در تمام روز از فیس بوک خواستار اعتراض در نزدیکی پایتخت ، لانسینگ ، میشیگان شدند. اما فقط چند نفر در ابتدای روز جمع شدند.

بر اساس یک سیستم پیچیده که مربوط به دهه 1780 است ، یک نامزد رئیس جمهور ایالات متحده می شود نه با کسب اکثریت آرا ، بلکه از طریق یک هیئت انتخاباتی که آرا votes را به 50 ایالت و منطقه کلمبیا بر اساس جمعیت تقسیم می کند.

رای دهندگان تمایل دارند احزاب وفاداری باشند که نماینده کاندیدای برنده در ایالت خود باشند ، به استثنای ماین و نبراسکا ، که بخشی از آرای انتخاباتی نامزدی را که در حوزه های انتخابیه کنگره ایالتی برنده شده است ، به دست می آورند.

اگرچه بعضی اوقات رای دهندگان “سرکش” وجود دارند که به دیگری غیر از برنده رای مردم در ایالت خود رای می دهند ، اکثریت قریب به اتفاق نتایج را ناکام می گذارند و مسئولان روز دوشنبه انتظار چیز دیگری نداشتند.

اواخر ماه گذشته ، ترامپ گفت که اگر کالج انتخاباتی به بایدن رأی دهد ، کاخ سفید را ترک خواهد کرد ، اما از آن زمان تاکنون یک مبارزات بی سابقه را برای خنثی کردن شکست وی با طرح پرونده های قضایی متعدد به چالش کشیدن شمارش آرا ادامه داده است. روز دوشنبه ، او تعدادی از ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات را تکرار کرد.

وی همچنین از قانونگذاران جمهوری خواه خواست که رای دهندگان خود را تعیین کنند ، اساساً از خواست رای دهندگان چشم پوشی می کنند. قانون گذاران ایالتی این ایده را تا حد زیادی رد کرده اند.

“من برای رئیس جمهور ترامپ سخت جنگیدم. هیچ کس دوست نداشت که او بیش از من پیروز شود. “لی چتفیلد ، رئیس مجلس میشیگان در بیانیه ای گفت. “اما من جمهوری خود را نیز دوست دارم. من نمی توانم درک کنم که هنجارها ، سنت ها و نهادهای ما را برای تصویب قطعنامه ای که رای دهندگان ترامپ را به عقب تغییر می دهد ، به خطر بیندازیم. “

پس از رای گیری در کالج انتخاباتی ، تنها شرط باقی مانده متقاعد کردن کنگره برای تأیید شمارش آرا در 6 ژانویه خواهد بود. هر تلاشی برای جلوگیری از نتایج دولت باید در آن روز از هر دو مجلس کنگره عبور کند. دموکرات ها مجلس نمایندگان را کنترل می کنند و چندین سناتور جمهوری خواه پیروزی بایدن را تشخیص داده اند.

در سال 2016 ، ترامپ با وجود از دست دادن رای هیلاری کلینتون با تقریباً 3 میلیون رأی ، کالج انتخاباتی را از آن خود کرد. در رأی گیری رسمی ، برخی از دموکرات ها از رای دهندگان خواستند “در برابر ترامپ” پیروز شوند. در پایان ، هفت رتبه را شکستند ، تعداد غیرمعمول زیادی ، اما هنوز برای تغییر نتیجه بسیار اندک بودند.

[ad_2]