دادگاه پاکستان حکم آزادی شخص متهم به قتل دانیل پرل را صادر کرد | دانیل مروارید

[ad_1]

وكیل وی گفت كه دادگاه استانی پاكستان دستور آزادی شخصی را صادر كرد كه متهم به كشتن روزنامه نگار آمریكایی دانیل پرل در سال 2002 بود.

حکم دادگاه عالی سند حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر اینکه احمد عمر سعید شیخ ، مظنون اصلی قتل مروارید ، باید در بازداشت باقی بماند ، لغو می شود. در اوایل سال جاری ، شیخ از قتل پرل تبرئه شد ، اما در حالی که خانواده مروارید از این برائت فرجام خواهی کردند بازداشت شد.

وکالت شیخ ، محمود شیخ خواستار آزادی فوری موکلش شد.

فیصل سیدی ، وکیل خانواده مروارید گفت: «دستور بازداشت لغو شده است. وی گفت شیخ تا زمان تجدیدنظر خواهی آزاد می شود اما اگر خانواده بتواند این برائت را لغو کند ، به زندان بازگردانده می شود.

شیخ به دلیل نقش خود در این توطئه به اعدام و سه نفر دیگر به حبس ابد محکوم شد. اما در ماه آوریل ، دادگاه بدوی پاکستان او و سه نفر دیگر را تبرئه کرد ، که دولت ایالات متحده ، خانواده مروارید و گروهی که از روزنامه نگاری دفاع می کردند را مبهوت کرد.

فرجام خواهی های جداگانه ای علیه این تبرئه توسط دولت و خانواده مروارید وجود دارد ، فرایندی که طبق قوانین پاکستان سالها به طول می انجامد. دولت با آزادی شیخ مخالفت کرد و گفت که این امر جامعه را به خطر می اندازد. دادگاه عالی جلسه دادرسی را در تاریخ 5 ژانویه از سر می گیرد.

این شیخ به دلیل کمک به فریب مروارید در جلسه ای در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان ، جایی که ربوده شد ، محکوم شد.

مروارید در حال تحقیق در مورد ارتباط شبه نظامیان پاکستانی با ریچارد رید است که پس از تلاش برای منفجر کردن پرواز پاریس به میامی با مواد منفجره پنهان شده در کفش ، “بمب افکن” لقب گرفته است.

[ad_2]