دادگاه عالی دادخواست دعوی مورد حمایت ترامپ در تگزاس برای لغو نتایج انتخابات را رد کرد | انتخابات ایالات متحده 2020

[ad_1]

دادگاه عالی ایالات متحده به اتفاق آرا دعوی بی اساس تگزاس را برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری که بزرگترین ضربه را به تلاش دونالد ترامپ برای دموکراسی وارد کرد ، رد کرد.

در یک دستور مختصر یک صفحه ای ، هر نه قاضی دادگاه عالی ایالات متحده تلاش زیادی را برای لغو شمارش آرا در چهار ایالت که رئیس جمهور از دست داد ، رد کردند: جورجیا ، میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین.

این تصمیم میخ دیگری را در تابوت تلاش ناامیدکننده فزاینده ترامپ برای تضعیف خواست مردم و انکار ریاست جمهوری جو بایدن قرار می دهد.

در این دادخواست که توسط دادستان کل تگزاس ، کن پاکسون تنظیم شد ، تلاش شد تا نتایج در چهار ایالت زنده لغو شود و از دادگاه خواست تا مدت زمان صدور گواهینامه انتخابات را تمدید کند تا تخلفات رأی گیری ادعا شود.

وی توسط دونالد ترامپ ، 17 ایالت دیگر و 126 جمهوریخواه در مجلس نمایندگان – بیش از نیمی از انتخابات – از جمله رهبر اقلیت مجلس کوین مک کارتی از کالیفرنیا و شلاق اقلیت استیو اسکالیس از لوئیزیانا حمایت شد.

ترامپ مدت هاست ابراز امیدواری می کند که انتخابات جنجالی قبل از دیوان عالی کشور برگزار شود که وی در این دوره 3 قاضی را منصوب کرد و اکثریت محافظه کار 6-3 را تأمین کرد. اوایل روز جمعه ، وی در توئیت خود نوشت: “اگر دادگاه عالی حکمت و شهامت زیادی نشان دهد ، مردم آمریکا شاید در مهمترین پرونده تاریخ پیروز شوند و روند انتخابات ما دوباره مورد احترام قرار خواهد گرفت!”

اما ساعاتی بعد ، امیدهای او برای معجزه سیاسی تقریباً ناکام ماند. دیوان عالی کشور نوشت: “درخواست تگزاس برای اجازه تجدیدنظر به دلیل عدم وجود قانون اساسی طبق ماده 3 قانون اساسی رد می شود. تگزاس علاقه شناختی به نحوه انتخابات در ایالت دیگر نشان نداده است. سایر پیشنهادها به دلیل بحث برانگیز رد می شوند.”

مقامات میشیگان ، پنسیلوانیا ، جورجیا و ویسکانسین این دادخواست را به عنوان یک تبلیغ تبلیغاتی مسخره کردند. بیش از 20 دادستان کل ایالتی دیگر ، از جمله کالیفرنیا و ویرجینیا ، نیز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای از دادگاه خواست تا پرونده را رد کند.

جاش شاپیرو ، دادستان کل پنسیلوانیا ، از تصمیم دادگاه استقبال کرد. وی در توئیتر گفت: “دادگاه عالی کشور ما این سو abuse استفاده فتنه انگیز از روند انتخابات ما را انجام داده است.” “این انکار سریع باید باعث شود کسانی که قصد حمله بعدی به انتخابات ما را دارند ، دو بار فکر کنند.”

دادگاه عالی ضربه سختی به درخواست دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات زده است.
دادگاه عالی ضربه سختی به درخواست طولانی مدت دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات وارد کرده است. عکس: پاتریک سمنسکی / AP

دموکراتها در کنگره نیز تشکر کردند. اریک سوول ول از کالیفرنیا در توئیتر خود نوشت: “دادگاه عالی ، ترکیبی از اعضای محافظه کار و لیبرال ، برای دفاع از رای خود در برابرrealDonaldTrumpand و کسانی که دموکراسی را در کنگره انکار می کنند ، متحد شده است.”

و سناتور بن ساس ، یکی از معدود جمهوری خواهانی که پیروزی بایدن را تشخیص داد ، نشان داد که زمان حرکت حزب و دولت فرا رسیده است. وی گفت: “از شب انتخابات ، بسیاری از مردم با پیچاندن صدای تلخ کنیایی رای دهندگان را گیج کرده اند.”

دادگاه ها تعداد زیادی از پرونده های قضایی و تجدیدنظر توسط کمپین ترامپ و متحدانش در ایالت های مختلف را لغو کردند. ویلیام بار ، دادستان کل و متحد سرسخت ترامپ ، گفت که وزارت دادگستری هیچ شواهدی از تقلب گسترده رای دهندگان پیدا نکرد که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

روز شنبه بیستمین سالگرد دادگاهی است که در انتخابات 2000 به نفع جمهوریخواه جورج دبلیو بوش حکم صادر کرد ، اما این یک رقابت بسیار نزدیک تر بود که به یک ایالت – فلوریدا کاهش یافت. بایدن 306 رأی در هیئت انتخاباتی – همان ترامپ در سال 2016 – دریافت کرد و با 7 میلیون رأی در سراسر کشور رهبری می کند.

برخی از دموکرات ها ترامپ و طرفداران جمهوری خواه وی را به فتنه متهم کرده اند. کریس مورفی ، سناتور ایالت کانکتیکات ، روز جمعه در یک سخنرانی گفت: “کسانی که درصددند رئیس جمهور دونالد ترامپ را برای دوره دوم ، بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات ، انتخاب کنند ، به ملت خود خیانت می کنند.”

[ad_2]