دادگاه عالی ایالات متحده درخواست به تعویق انداختن حکم براندون برنارد را رد کرد | اخبار جهان

[ad_1]

دادگاه عالی ایالات متحده درخواست به تعویق انداختن اعدام براندون برنارد ، زندانی را که پرونده وی توجه ملی و متحدان مشاهیر را جلب کرده است ، رد کرد.

تیم حقوقی برنارد از دادگاه خواست که دو هفته دیگر به آنها فرصت دهد تا برای نجات جان وی دادخواست تهیه کنند ، زیرا فعالان و کارشناسان حقوقی نسبت به اعدام غیرقانونی وی هشدار دادند.

اعدام برنارد یکی از پنج موردی است که دولت ترامپ از طریق آن به دنبال مراسم تحلیف جو بایدن است. برنارد متهم به نقش در قتل یک زوج مذهبی در آیووا شد که بدنش را در صندوق عقب ماشین آنها سوزاند.

برنارد ، اکنون 40 ساله است ، هنگامی که جنایتی که برای آن محکوم شده بود رخ داد ، فقط 18 سال داشت. اگر وی تزریق کشنده انجام دهد ، همانطور که در زندان فدرال در تره هاو ، ایندیانا برنامه ریزی شده بود ، این یک اعدام نادر برای شخصی است که هنگام وقوع جرم در سن نوجوانی بود. وی از ماه ژوئیه ، زمانی که دونالد ترامپ به یک وقفه 17 ساله در مجازات فدرال پایان داد ، نهمین زندانی فدراسیون فدرال خواهد بود.

آلن درشوویتز ، استاد حقوق هاروارد ، كه در جریان استیضاح رئیس جمهور در ژانویه از ترامپ دفاع كرد ، كمتر از دو ساعت قبل از اجرای برنامه اعدام برنارد ، به تیم حقوقی برنارد پیوست. کن استار ، وکیل برجسته دیگری که استدلال می کرد نباید استیضاح شود ، نیز به پرونده برنارد پیوست.

ترامپ چندین مورد برای مرگ برنارد دریافت کرده است ، از جمله درخواست تجدید نظر ستاره کیم کارداشیان وست تلویزیون واقعیت ، که قبلاً به نمایندگی از زندانیان به رئیس جمهور خطاب کرده است.

کارداشیان وست توییتر در روز پنجشنبه که او قبلاً با برنارد صحبت کرده بود: “سنگین ترین تماس من. براندون ، مثل همیشه فداکار ، روی خانواده اش متمرکز بود و مطمئن شد که حال آنها خوب است. او به من گفت گریه نکن زیرا جنگ ما تمام نشده است “

براندون برنارد.



براندون برنارد. عکس: استیسی براونشتاین / AP

برنارد 18 ساله بود که به همراه چهار نوجوان دیگر توسط تاد و استیسی باگلی در کیلین ، تگزاس ربوده و سرقت شدند. وکلای مدافع در دادگاه و دادخواست بخشش ترامپ استدلال کردند که برنارد یکی از اعضای سطح پایین و تابع این گروه است. آنها می گویند هر دو بگلی احتمالاً کشته شده بودند قبل از اینکه برنارد ماشین خود را با فندک بریزد و آن را به آتش بکشد ، ادعا می کند که با شهادت دولت در دادگاه مغایرت دارد. گفته می شود برنارد بارها ابراز تأسف کرده است.

برنارد درباره خویشاوندان زنده مانده بیگلی در یک ویدیوی 2016 از یک سلول انتحاری گفت: “من نمی توانم تصور کنم که آنها چگونه از دست دادن یک خانواده احساس می کنند.” “کاش همه ما می توانستیم برگردیم و آن را تغییر دهیم.” وی همچنین در مورد شرکت در برنامه های خبری جوانان و پذیرش دین گفت: “از آن روز ، من سعی می کردم فرد بهتری شوم.”

اعدام های فدرال در حین انتقال قدرت توسط ریاست جمهوری نیز نادر است ، به ویژه در جریان انتقال از طرفدار مجازات اعدام به رئیس جمهور منتخب مانند بایدن ، در برابر مجازات اعدام. آخرین باری که اعدام ها در دوره ای لنگ در زمان ریاست جمهوری گروور در کلیولند در دهه 1890 صورت گرفت.

این پرونده ترامپ را ترغیب به مداخله کرد ، از جمله یک دادستان در دادگاه وی در سال 2000 ، که اکنون استدلال می کند که تعصب نژادی می تواند بر تعیین حکم اعدام هیئت منصفه تقریباً سفید بر برنارد ، که سیاه پوست بود ، تأثیر داشته باشد. از آن زمان ، چندین هیئت منصفه نیز علنا ​​اظهار داشتند که از انتخاب حبس ابد پشیمان هستند.

یکی از متهمان همکار برنارد ، کریستوفر والوا ، در ماه سپتامبر اعدام شد. مادر تاد باگلی ، جورجیا ، پس از اعدام بیانیه ای صادر کرد و گفت: “من معتقدم اگر کسی عمداً زندگی دیگری را بکشد ، عواقب اعمال خود را متحمل می شود.”

دادستان ها گفتند كه ولوا ، بزرگتر از جوانان 19 ساله ، مدیری بود كه باگل را شلیك كرد زیرا آنها قبل از آتش زدن ماشین توسط برنارد در صندوق عقب خوابیده بودند.

نوجوانان ، سه نفر از آنها زیر 18 سال بودند ، بعد از ظهر 21 ژوئن 1999 به باگلی نزدیک شدند و پس از توقف در فروشگاه ، خواستار آنها در آسانسور شدند و قصد داشتند به طور مداوم از این زن و شوهر سرقت کنند. پس از موافقت باگلی ، ولوا اسلحه ای را بیرون کشید و آنها را به صندوق عقب انداخت.

باگلی که حدود 20 سال داشت ، از سوراخ صندلی عقب صحبت کرد و از آدم ربایان خود خواست که وقتی عده ای رانندگی می کردند و سعی کردند از کارت های خودپرداز Begley’s استفاده کنند ، عیسی را قبول کنند. پس از رانندگی نوجوانان به کنار جاده ، ولوا به پشت او رفت و به سر بگلی شلیک کرد.

مسئله اصلی در تصمیم محکومیت برنارد ، تیراندازی مرگبار هنگام اصابت گلوله به والوا یا آتش سوزی توسط برنارد ، باگلی بود.

اطلاعات پزشکی قانونی نشان داد که تاد باگلی احتمالاً فوراً درگذشته است. اما یک کارشناس دولتی گفت که استیسی باگلی در مجاری تنفسی دوده داشت و این نشان می داد که او در حال استنشاق دود است ، نه اینکه او در اثر آتش سوزی کشته شده باشد. وکلا گفتند که این ادعا ثابت نشده است. آنها همچنین گفتند كه برنارد معتقد بود كه هر دو باگلی مرده اند و او از عواقب امتناع از دستور دادن ولوا برای رتبه بندی عالی برای سوزاندن ماشین برای از بین بردن شواهد می ترسد.

اولین سری اعدام های فدرال در تابستان مردان سفید پوستی بودند که به گفته منتقدان امیدوار بودند در میان اعتراضات تابستان علیه تبعیض نژادی آنها را کمتر مورد بحث قرار دهند. چهار نفر از پنج زندانی که قبل از مراسم تحلیف بایدن در 20 ژانویه درگذشت مرد سیاه پوست بودند. پنجمین زن سفید پوستی است که اولین زندانی خواهد بود که تقریباً در طی شش دهه توسط دولت فدرال اعدام شده است.

دادستان فدرال ، كه هم اكنون خواهان حبس ابد برای برنارد ، آنجل مور است ، می گوید تحقیقات اخیر نشان می دهد كه افراد تمایل دارند سیاه پوستان را بیشتر از همتایان سفیدپوست خود مقصر بدانند ، در حالی كه واقعیت های جنایت یکسان است و سیاه پوستان جوان مردان کمتر. به احتمال زیاد هیئت منصفه به دلیل نارس بودن مورد سال قرار می گیرد.

مور ، که اکنون یک پزشک خصوصی در سن آنتونیو است ، در یک انتشارات اخیر نوشت: “من همیشه به نمایندگی از ایالات متحده به عنوان دادستان فدرال افتخار می کردم و فکر می کنم اعدام براندون لکه های وحشتناکی بر افتخار ملت باشد.” در ستاره ایندیاناپولیس.

یکی از اعضای هیئت منصفه ، که اظهارات کتبی وی در دادخواست کاخ سفید در سال 2016 گنجانده شده بود ، گفت که او هنوز معتقد است که برنارد مسئول “تصمیمات وحشتناکی است که نتایج وخیمی داشته اند”.

او نوشت: “با این حال ، سن کم او در آن زمان واقعاً بر من سنگینی می کرد.” “من فکر نمی کنم که براندون بخاطر انتخاب های بدی که در 18 سال انجام داده مجازات شود.”

بیانیه ای از دختر 16 ساله برنارد نیز گنجانده شده است ، که در آن او پدرش را به عنوان یک هشدار مداوم به او برای دور ماندن از جمعیت غلط و اینکه چگونه یک تصمیم بد می تواند زندگی شما را خراب کند ، توصیف می کند.

وی افزود: من امیدوارم و از رئیس جمهور می خواهم که از زندگی پدرم بگذرد.



[ad_2]