دادستان عربستان سعودی به دنبال حبس حداکثر برای فعال حقوق بشر است عربستان سعودی

[ad_1]

دادستانی دولت در عربستان سعودی در پی مجازات حداکثر مجازات حبس برای فعال حقوق بشر لوژین الخطلول است و این احتمال را می دهد که یک شرکت کننده در این کمپین پس از اعلام حکم در هفته آینده در مورد پرونده وی تا 20 سال در زندان باشد.

لینا ، خواهر هتولولا ، گفت كه در روز چهارشنبه در دادگاه بدنام تروریسم عربستان سعودی ، قاضی گفت كه وی روز دوشنبه حكم و مجازات احتمالی را صادر خواهد كرد.

با این حال ، اواخر چهارشنبه شب ، والدین لوجین ، به عنوان گروه حقوقی او ، صبح روز پنجشنبه پیام متنی دریافت کردند و آنها را به دادگاه کیفری ریاض دعوت کرد. هنوز مشخص نیست که این پیشرفت پرونده هتولا ، که ماه گذشته از دادگاه کیفری به دادگاه تروریسم منتقل شد ، به چه معناست.

“خواهرم باید آزاد شود … تمام کاری که او انجام داده این است که از زنان خواسته است که با عزت و آزادی با خود رفتار کنند ، این حق آنها است. لینا الخطلول گفت ، برای این منظور ، مقامات سعودی به دنبال حداکثر مجازات پیش بینی شده در قانون هستند – 20 سال زندان.

“آنها می گویند او یک تروریست است – در واقع او یک انسان دوست ، فعال و زنی است که فقط خواهان جهانی بهتر و عادلانه است.”

ختلول 31 ساله یکی از برجسته ترین فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی است. وی چندین بار به جرم نقض ممنوعیت حاکمیت زنان در کشور و کارزار برای پایان دادن به سیستم سرپرستی برای مردان ، که زنان را شهروند درجه دو تشکیل می دهد ، دستگیر و بازداشت شده است.

وی قبل از اصلاح قانون حکومت زنان ، همراه با چندین فعال دیگر در ماه مه سال 2018 ربوده و دستگیر شد ، که به عنوان پیامی از رهبری سعودی تفسیر شد که اصلاحات در پادشاهی فوق محافظه کار فقط از بالا به پایین می تواند باشد.

از آن زمان ، نزدیکان می گویند که ختلول مورد آزار جنسی قرار گرفته ، توسط ضرب و شتم و شوک الکتریکی شکنجه شده است و مدتهاست بدون تماس در زندان است. چندین اقدام به اعتصاب غذا همچنین کمیته حقوق زنان سازمان ملل متحد را برانگیخته است تا نگرانی ها در مورد وخیم شدن سلامتی را مطرح کند.

به دنبال محاکمه در دادگاه کیفری ریاض به اتهامات واهی ، از جمله بی ثبات سازی امنیت ملی و همکاری با آژانس های خارجی علیه دولت ، پرونده هتولولا در ماه نوامبر به دادگاه کیفری تخصصی (SCC) منتقل شد.

عفو بین الملل ادعا می کند که این نهاد مخفی معمولاً برای کسانی که سلطنت مطلقه کشور را به چالش می کشند و تحت شکنجه اعتراف می گیرند ، حبس های طولانی مدت و مجازات اعدام صادر می کند.

“رژیم ، که تروریسم را در فعالیت زنان می بیند ، به شدت شکسته است. هیچ مورد اخلاقی و قانونی وجود ندارد [activists] حبس همچنان ادامه دارد و حبس طولانی مدت آنها حتی منافع محدود رژیم سعودی را برآورده نمی کند “. لوسی ری ، سخنگوی نهاد حقوق بشر Grant Freedom ، که مبارزاتی علیه زندانیان سعودی انجام می دهد ، گفت.

عربستان سعودی هرگز شهرت خود را اصلاح نمی کند تا زمانی که کسانی را که برای آزادی های اساسی تلاش می کنند زندانی و شکنجه کند. »

از زمانی که محمد بن سلمان ولیعهد ولیعهد در سال 2017 منصوب شد ، ریاض دست به یکسری اصلاحات گسترده اجتماعی زده است: نه تنها به زنان اجازه رانندگی می دهد ، بلکه پلیس اخلاقی کشور را نیز مشهور می کند و اکنون زنان می توانند بدون اجازه سفر کنند. مردان.

با این حال ، اصلاحات با افزایش سرکوب دولت علیه مخالفان همراه بود.

در حالی که دونالد ترامپ با حمایت از مداخله تاج و تخت در جنگ در یمن و دفاع از وی در برابر اتهامات مربوط به قتل جمال هاشوگی روزنامه نگار ، رابطه شخصی خود با شاهزاده محمد را حفظ کرده است ، جو بایدن رئیس جمهور منتخب قول داده است در روابط آمریکا و عربستان تجدید نظر کند.

به عنوان نشانه ، این پادشاهی ممکن است تاکتیک های سرکوبگرانه خود را دو برابر کند ، اما روز سه شنبه دکتر برجسته آمریکایی سعودی ، ولید فیتحیحی به اتهاماتی شامل اخذ تابعیت آمریکا بدون تأیید و همدلی به شش سال زندان محکوم شد. یک سازمان تروریستی بدون نام

ریاض در مورد پرونده خود اظهار نظری نکرده است.

[ad_2]