خلاصه روز پنجشنبه: خصمانه 10 هنگامی که دستیار شما از بین می رود منفجر می شود اخبار جهان

[ad_1]

داستان اصلی: نمایندگان توری امیدوارند که کامینگ نیز پیش برود

سلام ، من وارن موری هستم – صبح پنجشنبه دیگر ، اخبار دیگری با دقت انتخاب شده برای کمک به شما در سرعت بخشیدن به کارها.

لی کین ، یکی از مشاوران ارشد بوریس جانسون ، ظرف چند ساعت پس از انتصاب پست نخست وزیری ، 10 پوند را ترک کرد. گفته می شود که اختلاف با کری سیموندز ، عروس نخست وزیر ، یکی از عوامل عزیمت وی ​​بود. گفته می شود که بالا رفتن احتمالی مدیر ارتباطات باعث درگیری شدید در دفتر نخست وزیر شد. منتقدان دولت بارها ذکر کرده اند که چگونه تنش ها میان اعضای ارشد تیم جانسون – و امتناع وی از برکناری دومینیک کامینگز در اوایل سال جاری – مانع تلاش های کشور برای رسیدن به یک بیماری همه گیر می شود.

کین ، 39 ساله ، یکی از وفادارترین و خویشتن دارترین کارمندان جانسون به حساب می آمد. دوستان فاش کردند که کین با سخنگوی سخنگوی داونینگ استریت ، Allegra Stratton روبرو شده است. تعدادی از نمایندگان اصولگرا از این جنجال ابراز تحسین کرده اند. یکی گفت وقتی دومینیک کامینگز نیز آنجا را ترک می کند “آنها بیش از ماه” خواهند بود – او در کارزار “رأی دادن” با کین کار کرد. دیگری گفت این “فرصتی برای بازگرداندن بوریس پیر و خارج شدن از قدرت این افراد است.”

یک نماینده ارشد مجلس ابراز امیدواری کرده است که در نبرد برای نفوذ با نخست وزیر ، سیموندز و متحدانش به آرامی پیروز می شوند ، نه کامینگز. “بوریس باید از این فرصت استفاده کند و به یک متحد لیبرال تبدیل شود ، از این کابینت های خصوصی محروم شود و تیم جدیدی ایجاد کند.” سخنگوی حزب کارگر گفت: “روزی که انگلیس به اولین کشور در اروپا گزارش داد که 50،000 مورد مرگ ویروس کرونا گزارش کرده و جامعه از یک قلعه دیگر نیز جان سالم به در برد ، دولت بوریس جانسون مانند موشهایی که در کیسه ای هستند کار می کند که به نتیجه می رسد.” جیمز اسلک ، سخنگوی نخست وزیر و سردبیر سیاسی سابق روزنامه دیلی میل ، قرار است سمت خود را به عنوان مدیر ارتباطات به عهده بگیرد.


“برگ درخت انجیر” – مقامات چینی ممکن است با تحریم های اضافی روبرو شوند ، زیرا حزب کمونیست چهار نماینده داشت که به عنوان “غیر وطن دوست” از مجلس قانونگذاری هنگ کنگ رد صلاحیت شدند و این منجر به استعفای گسترده نمایندگان دموکرات خود شد. وزیر امور خارجه انگلیس ، دومینیک راآب گفت که پکن یک “تجاوز اضافی” به آزادی های هنگ کنگ اعطا شده در چارچوب قرارداد انتقال در زمان بازپس گیری خاک انگلیس انجام داده است. رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت چین “تعهدات بین المللی خود را به شدت نقض کرد …” یک کشور ، دو سیستم “اکنون فقط یک نامه انجیر است که ح.ک.چ را پوشش می دهد [Chinese Communist party] گسترش دیکتاتوری یک حزب در هنگ کنگ “.


رئیس جمهور بعدی به کار خود ادامه می دهد – جو بایدن در حال انجام وعده خود برای شروع انتقال با یا بدون دولت ترامپ است. رئیس جمهور منتخب رئیس ستاد خود را نامید: رون کلاین ، که بایدن از دهه 1980 با او کار کرده است ، از جمله در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما. ترامپ تحت فشار فزاینده ای برای پذیرش شکست در میان چندین فرماندار جمهوری خواه در میان کسانی است که رفتار او را محکوم می کنند. وی پس از شکست در انتخابات ، به مناسبت روز جانبازان تاج گل در گورستان ملی آرلینگتون گذاشت – تنها کاری که به نظر می رسد در یک هفته غیر از بازدید از باشگاه گلف خود و توییت کردن ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات انجام داده است. آیا رئیس جمهور می تواند درگیر کودتای اساسی شود؟ به ندرت …


پرستار متهم به هشت کودک کشی – امروز در دادگاه یک پرستار به اتهام 8 مورد قتل و 10 اتهام اقدام به قتل پس از تحقیق در مورد مرگ نوزادان در بخش نوزادان در بیمارستان کنتس چستر متهم می شود. پلیس گفت لوسی لتبی 30 ساله در دادگاه وارینگتون حاضر خواهد شد و او را به اتهامات مربوط به دوره از ژوئن 2015 تا ژوئن 2016 متهم می کند. در چارچوب تحقیقاتی که از سال 2017 آغاز شد ، لبی برای سومین بار روز سه شنبه دستگیر شد.


دریافت ویزا برای اتحاد مجدد “بیش از حد خطرناک” است – صلیب سرخ گفت: کودکان و بزرگسالان مجبور می شوند که به مناطق جنگی منتقل شوند ، خطر خشونت جنسی یا زندان را تهدید می کنند و به قاچاقچیان پول می دهند تا بتوانند از حق ویزای پیوستن به خانواده برای ورود به انگلستان استفاده کنند. اسناد باید شخصاً ارسال شود و ورود به مراکز دسترسی به ویزا (VAC) که توسط وزارت کشور اداره می شود ، خطری جدی در کشورهایی مانند اریتره ، سودان ، ایران و سوریه به وجود می آورد. صلیب سرخ اظهار داشت که افراد فقط پس از تأیید باید بتوانند به صورت آنلاین درخواست دهند و برای دریافت ویزا به VAC سفر كنند. وزارت کشور اظهار داشت که به جمع آوری داده های بیومتریک متقاضیان و انجام بررسی های امنیتی نیاز دارد.


خدا رحمت کند خرما – قرار است یک روز تعطیل اضافی در سال 2022 انگلیس به نشانه رسیدن ملکه به 70 سال سلطنت برسد. آخر هفته تعطیلات ماه مه در عوض چهار روز از پنجشنبه ، 2 ژوئن 2022 برگزار می شود ، تا به عنوان “بزرگترین فیلم” ، جشن سالگرد پلاتین ، مجاز باشد. طبق سنتی که به دوران سلطنت ملکه ویکتوریا برمی گردد ، مدال سالگرد پلاتین به افرادی که در خدمات دولتی مانند نیروهای مسلح و اورژانس کار می کنند اعطا می شود.

امروز در پادکست “تمرکز”: آیا دوستی می تواند سیاست را شکست دهد؟

کارن وارد و کارن کوتر در بلومزبورگ ، پنسیلوانیا زندگی می کنند. یک چیز وجود دارد که آنها واقعاً با آن مخالفند: سیاست و به ویژه دونالد ترامپ. علی رغم همه چیزهایی که آنها را از هم متمایز می کند ، این دو زن دوست صمیمی شده اند و معتقدند راهی برای بهبود شکاف سیاسی وجود دارد که طی چهار سال گذشته بسیاری از جوامع را از بین برده است.

امروز در کانون توجه است

آیا عضویت می تواند سیاست را شکست دهد؟

نهار خواندن: چرا برش مهم است

کیمبرل کرنشاو ، وکیل دادگستری و یکی از تأثیرگذارترین نظریه پردازان قانون فمینیسم سیاه پوست در ایالات متحده ، “تقاطع” را بنیان نهاد – این ایده که اشکال مختلف تبعیض ، مانند تبعیض جنسی و نژادپرستی ، می تواند با هم تداخل داشته و اضافه شود. از خشونت پلیس گرفته تا آزار جنسی ، او تلاش می کند تا تجربه زنان سیاه پوست را نادیده نگیرد. پس چرا عقاید او را محکوم کنیم؟

کیمبرل کرنشاو ، وکیل آمریکایی ، فعال حقوق مدنی ، فیلسوف و محقق اصلی نظریه نژاد انتقادی



کیمبرل کرنشاو ، وکیل آمریکایی ، فعال حقوق مدنی ، فیلسوف و محقق اصلی نظریه نژاد انتقادی. عکس: فیلیپ چونگ / گاردین

ورزش ها

نود و دو امید در مسابقات مسترز در ماه آگوست با گلف ورزشی ساخته خواهد شد ، و این در حالی است که اگر بریسون د شامبو نشان دهد که این مسیر نمادین با زور از بین می رود چه اتفاقی می افتد. گرت ساوت گیت می گوید گرگ کلارک پس از اظهارات “غیر قابل قبول” روز سه شنبه ، چاره ای جز استعفا از سمت ریاست اتحادیه فوتبال انگلیس نداشت. جو گومز در تدارک بازی دوستانه امروز انگلیس با جمهوری ایرلند در ومبلی در پارک سنت جورج مصدوم شد.

فوتبالیست های حرفه ای در طی همه گیری در تاریکی باقی ماندند: اتحادیه های بازیکنان در 47 کشور – 69٪ – گزارش دادند که ارتباط با باشگاه ها و لیگ ها ضعیف یا بسیار ضعیف است. کاپیتان سابق دیلن هارتلی روز چهارشنبه به دلیل غیرقابل انتظار شدن تیم ادی جونز برای آماده سازی برای افتتاحیه جام ملت ها در پاییز برابر “سخت” جورجیا ، به یک حرکات غیر منتظره در تمرین حریف انگلیس تبدیل شد. ولز پس از اولین شکست خانگی اسکاتلند پس از 18 سال در هالووین ، بایرن هایوارد مربی دفاع را برکنار کرد ، اما بازیکنانی که در روز 14 در لانل شروع کردند ، صندلی های خود را حفظ کردند تا جام ملت های پاییز برابر ایرلند در دوبلین را افتتاح کنند. دوچرخه سواری انگلیس مربی را که وظیفه داشت به جیسون کنی کمک کند تا به عنوان موفق ترین المپیک انگلیس در سال آینده در توکیو به دلیل تخلفات فاحش به دنبال “هشدارهای مکرر مبنی بر اینکه رفتار او مطابق با استانداردهای پیش بینی نشده” نیست ، برکنار کند.

کسب و کار

خانوارهای کم درآمد و متوسط ​​انگلیس پس از افزایش شدید وام های اضطراری برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از کوید “در حال گذر از بحران بدهی ماهانه” هستند. موسسه خیریه Stepchange دریافت که بدهی خانوارها و بدهی های مربوط به بیماری ویروس کرونا از 66٪ تا ماه مه به 10.3 میلیارد پوند رسیده است. تعداد افراد بدهکار جدی از مارس تقریباً دو برابر شده و به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است. FTSE 100 اگر دیرتر از صبح باز شود باید 1٪ سقوط کند. پوند 1332 دلار و 1112 یورو است.

اوراق

ویرایش سوم افزایش یافته است نگهبان “داونینگ استریت پس از عزیمت مشاور اصلی جانسون عجله دارد.” اخبار قبلی ما در صفحه اول این بود که دولت تشخیص داده است که میلیون ها نفر اگر سریعتر از امیدوار کننده ترین نسخه ها اثبات کنند ، می توانند واکسن کم اثرتری دریافت کنند. تلگراف “مشاور نخست وزیر در جنگ برای قدرت 10 پوند ترک می کند” و در تماشا کردن این کار زمانی انجام می شود که “Brexiteer شماره 10 را پس از یک جنگ قدرت پرتاب می کند.”

صفحه اول گاردین ، ​​پنجشنبه ، 12 نوامبر ، 2020



صفحه اول نگهبان ، پنجشنبه ، 12 نوامبر ، 2020 عکس: نگهبان

“متأسفانه ، بگذارید آنها دست بگیرند” – نامه کمپین ها برای دیدارهای خانوادگی کریسمس برای صاحبان خانه ، در حالی که “ذوب شدن در 10” یک پف است که تصویری از کری سیموندز در عزیمت کین را به تصویر می کشد (“Taken Out” می تواند از آنجا شروع شود ) در این گزارش آمده است: “واكسن برای مادر من به اندازه كافی ایمن است.” آینه، احساسی که جاناتان ون تام ، معاون پزشک اصلی ابراز کرده است. در یک گام مشکوک مترو با “Van Tam: A Kick for Mom” ​​همراه می شود.

من. توصیه های بیشتری درباره ون تام وجود دارد: “واکسن ها را برای NHS ذخیره کنید” – وی گفت آنها باید در صورت لزوم توزیع شوند و به صورت خصوصی فروخته نشوند ، بنابراین ثروتمندان نمی توانند به صف بنشینند. خورشید چند کلمه در مورد مشاهیر تلویزیون در کیسه ای بگذارید ، آن را تکان داد ، و این عنوان از بین رفت: “تنها ولز اسکس است.” بار مالی داستانی وجود دارد که ما در اینجا بررسی کردیم: “بررسی Sunak با هدف افزایش مالیات بر سود سرمایه برای افزایش قلک است.” عباراتی مانند “بررسی هدف” و “تقویت قلک” احتمالاً در میانبرهای صفحه کلید FT وجود دارد.

ثبت نام


جلسه توجیهی صبح گاردین هر روزه به هزاران صندوق پستی ارسال می شود. اگر هنوز آن را از طریق ایمیل دریافت نکرده اید ، می توانید در اینجا ثبت نام کنید.

اخبار بیشتر: www.theguardian.com

[ad_2]