حیواناتی که به سرقت طراحی پوست از طراح نیویورک متهم شده اند | حیوانات

[ad_1]

این حیوانات به کپی کردن طرح کلاه های چرمی خود از یک طراح نیویورکی متهم شدند.

مدیر خلاقیت برند لوکس فرانسوی ، متیو ام ویلیامز ، اوایل این هفته سلفی خود را با یک کلاه سطل سیاه در اینستاگرام خود منتشر کرد ، و باعث شد تا تایسون پرز ، طراح HardWear Style K ، در بخش نظرات بنویسد: “خوب ، آشنا به نظر نمی رسد. .. “

پرز ادعا می کند که طراحی کلاه چرمی شباهت زیادی به طرح سال 2013 دارد. در یک پست بزرگ در اینستاگرام ، در کنار عکس های طراحی و طراح خود ، جیوانچی ، این طراح نوشت: “این نوع تصاحب و استعمار خلاقانه که توسط یک مارک بزرگ اروپایی برای طراحان / مارک های کوچک سیاه پوست صورت گرفته چیز جدیدی نیست ، اما این لعنتی باید پایان یابد.”

وی افزود: “برای من مهم نیست که اگر [Williams] به دلیل ارتباط با كانیه از فرهنگ پاس می گیرد [West]، Playboi Carti و Kid Cudi – این واقعیت که از طرحی استفاده می کند که من از سال 2013 توسعه ، کامل و تبلیغ کرده ام ، نمونه ای از ستم سیستمی است که خلاقان سیاه و قهوه ای برای همیشه با آن بحث می کنند. “

پرز در گفتگو با گاردین گفت: “من فکر می کنم طراحان سفیدپوست ، هنرمندان ، نویسندگان ، هنرمندان یا هر نوع هنری ، فرهنگ سیاه را در هر دوره بدون شناخت به خود اختصاص دهند ، اشتباه و فقط منزجر کننده است. متأسفانه ، این دیگر شوک آور نیست.

وی گفت: “این درست نبود و در سال 1920 شوکه نشد ، و اگرچه در سال 2020 شوکه نشد ، اما دیگر نمی تواند در همه مواردی که پیرامون عدالت اجتماعی ، بی رحمی پلیس و برابری نژادی اتفاق می افتد ، پذیرفته شود.”

امسال مارک های مد ، فروشگاه ها و مدیران اجرایی به دلیل عدم موفقیت در تنوع بخشیدن به این صنعت ، مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند. در ماه ژوئن ، آنا وینتور ، سردبیر وگ آمریکایی فراخوانده شد تا به دلیل کمبود کارهای خلاق سیاهپوشان در مجله خود عذرخواهی کند و منتقدان آن را خالی دانستند. مارک های مد و زیبایی همچنین متهم به واکنش موثر به قتل پلیس جورج فلوید و ریا با توجه به نژادپرستی در فروشگاه ها شده اند.

پرز ، که 15 سال در این صنعت کار کرده است ، گفت: “صنعت مد کاملاً نژاد پرستانه است و اغلب به آن افتخار می کند.” “مبارزه واقعی صنعت مد را فراتر از راحتی پیش می برد.”

از جمله نمونه های برجسته مارک های بزرگ مد که به کپی کردن طرح های برچسب های کوچکتر متهم شده اند ، Chanel است که به کپی کردن طراح اسکاتلندی به نام Mati Ventrillon متهم شد و سپس پیشنهاد اعتبار دادن به آن را داد. گوچی ، که قبل از همکاری با او ، به کپی کردن Dapper Dan متهم شده بود. و لویی ویتون که به اختلاس پتو فرهنگی از قبیله ماسایی متهم شد.

پرز گفت: “اغلب به طراحان سیاه گفته می شود که ما باید” این را به عنوان یک تعارف در نظر بگیریم “یا به نوعی” قدردانی “کنیم وقتی که طرحهای ما که از خون ، عرق و اشک ما ایجاد شده است ، نیروگاههای مشابه اروپایی را از زیر ما بدزدند.”

اما تأیید ادعاهای سرقت ادبی در طراحی مد اغلب دشوار است.

پروفسور النور روزاتی از قانون مد لندن گفت: “مرز بین کپی برداری و” احترام “دشوار است.” وی گفت: “هر کپی برداری نقض حقوق قانونی نیست: آنچه کپی می شود باید محافظت شود تا نقض شود.”

“این دلیل من را به دلیل دوم می رساند ، که مربوط به اثبات نقض است: اگر شخصی از حق ثبت شده ای برخوردار نباشد ، برای موفقیت در شکایت از کسی به اتهام کپی برداری از یک طرح ، باید دسترسی به طرح خود و یک نسخه را اثبات کنید. از شما یا شخص دیگری کپی کرده اید؟ “

گاردین برای اعلام نظر با جیوانچی تماس گرفت.



[ad_2]