حمله تروریستی دلپذیر: پلیس فرانسه سه نفر دیگر را دستگیر کرد اخبار جهان

[ad_1]

پلیس فرانسه که در حال تحقیق در مورد حمله تروریستی در نیس بود ، سه نفر دیگر را دستگیر کرد و شش نفر را برای بازجویی در آورد.

یک جوان 29 ساله از تونس روز شنبه در گراسه دستگیر شد. بعداً دو مرد دیگر ، 63 و 25 ساله ، از همان آدرس برای بازجویی منتقل شدند. آنها به دو مرد 33 و 35 ساله که روز شنبه به آنجا منتقل شدند پیوستند و این مرد 47 ساله هنوز از روز پنجشنبه در بازداشت است.

پلیس می گوید ، اطلاعات دو تلفن از مهاجم ادعایی “براهیم آویسائوی” و تصاویر نظارت تصویری نشان می دهد که او اواخر روز سه شنبه ، 27 اکتبر با قطار از رم ، 24-48 ساعت قبل از حمله صبح روز پنجشنبه به نیس رسیده است.

روز چهارشنبه ، او در نزدیكی باسیلیكا فیلمبرداری شد و عصر با خانواده ای كه در نزدیكی Sfax در تونس زندگی می كنند تماس گرفت و گفت كه او در فرانسه است و تقریباً می خوابد.

در ساعت 8:29 صبح پنجشنبه ، وی وارد کلیسای Notre Dame de Assimption شد و متهم به تعرض شد که در آن نادین شیطان 60 ساله ایماندار و وینسنت لوکز 55 ساله ، مسیحی مذهبی کشته شدند و سیمون بارت سیلوا 44 ساله کشته شد. صدمات. سیلوا موفق شد از باسیلیکا فرار کند و در رستوران مجاور که درگذشت سقوط کرد.

علاوه بر چاقوی بزرگی که ظاهراً اویساوی سه نفر را کشته ، دو کات و یک قران دیگر نیز در کوله پشتی خود داشت. وی چندین بار مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته است که وی همچنان در بیمارستان منتظر استعلام وی است و در حال بهبودی از “جراحات جدی” است.

محققان فرانسوی با همتایان خود در ایتالیا و تونس کار می کنند. شناخته شده است که Auisaui از تونس به Lampedusa در ایتالیا عبور کرد ، در 20 سپتامبر وارد شد ، و یک ماه را در قرنطینه Covid-19 گذراند. او در تاریخ 9 اکتبر در باری در جنوب ایتالیا بود ، اما پس از اینکه از پناهندگی محروم شد ، اویسائی ناپدید شد.

روز یکشنبه ، توسین ، روز مقدسین ، پس از اعلامیه های امنیتی به بالاترین سطح ، کلیساها در سراسر فرانسه تحت حفاظت بیشتری قرار گرفتند.

عصر یکشنبه در کلیسای نوتردام قرار بود شهردار نیس مسیحی استروزی شرکت کند.

در تعدادی از شهرها ، از جمله بلویز و تولوز ، مسلمانان به احترام قربانیان حمله هفته گذشته در مراسم مقدس شرکت کردند.

لاهواری سیالی ، یکی از امامان در تولوز ، گفت که آنها همچنین می خواهند “جهاد را رد کنند”.

“این افراد روحیه و ذهن ندارند و می خواهند تفسیر دیگری ارائه دهند [of the Qur’an] که ما قاطعانه آن را رد می کنیم. ما به کسی اجازه ندادیم و به کسی وکالت ندادیم که از طرف ما صحبت کند. به نام کدام فلسفه ، شما با چه معنویتی آمده اید که جان انسانهای بی گناه را بکشید؟ “سیالی به خبرگزاری فرانسه گفت.

پس از حمله روز پنجشنبه ، گروهی از جوانان مسلمان در لودز در هراول در غرب مونپلیه حضور یافتند تا به طور نمادین از کلیسای جامع محلی خود ، سنت فولکران دفاع کنند و گفتند که آنها از مارک تجاری و “توهین در شبکه های اجتماعی” خسته شده اند.

“ما فرانسوی هستیم ، در لودز ، جایی که جوامع مختلف با هم زندگی می کنند ، به دنیا آمدیم و بزرگ شدیم. در اینجا یک کلیسای جامع و یک مسجد وجود دارد و هیچ وقت هیچ مشکلی بین مذاهب وجود ندارد. ”

روز یکشنبه ، جرالد دارمانین ، وزیر کشور فرانسه گفت که آویسائو “به وضوح وارد شده است [to France] کشتن “. وی گفت: “او فقط چند ساعت در قلمرو ملی ما حضور داشت. او به وضوح برای کشتن آمده است. در غیر این صورت چگونه توضیح می دهید که او تازه وارد شده و چند چاقو داشته است؟ “دارمانین به روزنامه La Voix du Nord گفت.

“مطمئناً ، دادستان مبارزه با تروریسم باید تعیین کند که چگونه پروژه ترور وی برنامه ریزی شده است ، اما او به وضوح به نتیجه نرسید [asylum] کاغذ ، “وزیر اضافه کرد. وی گفت فرانسه “صدها پلیس اضافی” را به مرز ایتالیا اعزام کرده است ، اما افزود: برخلاف راست افراطی ، من نمی خواهم در هر خارجی یک تروریست ببینم.

حملات اخیر در فرانسه منجر به مواردی از تخریب مساجد در فرانسه شده است. در تعطیلات آخر هفته ، دو نفر دستگیر شدند که خود را در حال پاشیدن نقاشی دیواری بر روی مسجدی در Panitina در Saint-Denis بودند ، که به دلیل پخش فیلم انتقاد از دوره ساموئل پتی برای شش ماه بسته بود که در آن وی کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) را به دانشجویان نشان می داد .

در روآن ، چهار مسجد پس از حمله در نیس پیام های تهدیدآمیز دریافت کردند. در جنوب جنوب درم ، نمازخانه مسلمانان با صلیب مشخص شده بود.

[ad_2]