جیمی لای مغول رسانه ای هنگ کنگ و دموکرات به جرم کلاهبرداری متهم شده است هنگ کنگ

[ad_1]

جیمی لای ، مغول رسانه ای مستقر در هنگ کنگ و فعال دموکراسی خواهی که روزانه Ezhednevnaya Gazeta در اوایل سال تحت پلیس قرار گرفت ، به اتهام کلاهبرداری از قرار وثیقه محروم شد. لای – صاحب تابلویی در هنگ کنگ و بنیانگذار نکست دیجیتال رسانه – تا تاریخ دادگاه بعدی در آوریل سال آینده در بازداشت است.

لای یکی از بلندترین صدای دموکراتیک ها در هنگ کنگ در میان وخامت سرکوب علیه مخالفان بود. روز چهارشنبه ، جاشوا وونگ ، اگنس چوو و ایوان لام به دلیل فعالیت های خود در زندان به سر بردند.

لیو و دو تن از مدیران رسانه دیجیتال نکست چهارشنبه شب هنگامی که به دلیل بازداشت های قبلی تحت قانون امنیت ملی مرتباً در مقابل پلیس حضور داشتند ، متهم شدند. مدیران اجرایی ، مدیر عامل Royston Chow Tat-kuen و مدیر اداری Wong Wei-Keun ، روز پنجشنبه با قرار وثیقه آزاد شدند.

این سه نفر به دلیل نقض شرایط اجاره زمین با سوusing استفاده از فضای دفاتر Next Digital در Ceung Kwan O برای اهداف دیگر.

لای در میان بیش از 10 نفری بود که در یک روز ماه آگوست به ظن نقض قانون امنیت ملی تحمیل شده توسط پکن در ماه ژوئن دستگیر شدند. صدها پلیس نیز وارد اپل دیلی شدند. لایا به توطئه با نیروهای خارجی و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری مظنون بود ، اما پلیس او را به جرم توطئه خارجی متهم نکرد.

لای پس از دستگیری گفت که این اتهامات “ساختگی” است ، اما به دلیل محاکمه نمی تواند جزئیات بیشتری را بیان کند.

حداقل 31 نفر بر اساس یک قانون امنیت ملی دستگیر شده اند که در سطح بین المللی محکوم شده است بسیار گسترده و تعریف نشده ، و این اعتراضات خیرخواهانه را جرم تلقی می کند. مقامات هنگ کنگ متهم به استفاده از قوانین امنیت ملی و سایر قوانین برای مبارزه با مخالفت و آزادی بیان هستند. روز پنجشنبه ، وال استریت ژورنال در یک سرمقاله گفت که اتهام لای این است که چین در حال ارسال پیام واضحی است که می گوید هرگونه مخالفت را له خواهد کرد و “هرگونه اتهامی وارد خواهد شد”.

همچنین طبق قوانین دیگر بیش از 10 هزار نفر به دلیل اقدامات مربوط به اعتراضات گسترده دستگیر شده اند.

برخی فرار کردند. ناتان لوو فعال ، هنگ کنگ را به مقصد انگلیس ترک کرد و اندی لی ، که همچنین طبق قانون امنیت ملی بازداشت شد ، پس از دستگیری در تلاش برای فرار با قایق به تایوان ، در میان بازداشت شدگان در سرزمین اصلی بود. روز چهارشنبه ، رسانه های هنگ کنگ گزارش دادند که تد هوی ، قانونگذار طرفدار و خانواده اش به دانمارک نقل مکان کرده اند. هوی در ماه آگوست به دلیل شرکت در تظاهرات اعتراضی سال 2019 دستگیر شد.

روز چهارشنبه ، جوشوا وونگ ، اگنس چو و ایوان لام به دلیل شرکت در تظاهرات غیرمجاز در حوالی ساختمان پلیس در ژوئن 2019 زندانی شدند. وونگ به 13 ماه و نیم ، چاو به 10 ماه و لام به هفت سال محکوم شد. هر سه نفر به جرم اقدامات غیر خشونت آمیز سازمان دهی ، تحریک یا شرکت در اعتراضات اعتراف کردند ، اما قاضی گفت که نگه داشتن دیگران در زندان به طول می انجامد.

این نگرانی وجود دارد که فعالان برجسته طرفدار دموکراسی مدت بسیار بیشتری از مجازات های روز چهارشنبه را در زندان سپری کنند. چاو که روز پنجشنبه 24 ساله شد نیز طبق قانون امنیت ملی در همان روز لای دستگیر شد ، اما هنوز اتهامی برای وی در نظر گرفته نشده است. وونگ در ارتباط با تیراندازی در میدان تیان آن من و اعتراض در اکتبر 2019 با اتهامات احتمالی روبرو است

شرایط حبس موجب توبیخ بین المللی شده است ، از جمله وزیر امور خارجه انگلیس دومینیک راآب و سخنگوی ایالات متحده نانسی پلوسی.

پلوسی گفت: “ما از احتمال اتهامات اضافی توسط چین علیه این فعالان نگران هستیم ، كه این امر می تواند به سالهای بیشتر زندان منجر شود”. روز در سلول انفرادی.

کای یینگ ون ، رئیس جمهور تایوان گفت که این سه نفر “نمایانگر اراده جمعی مردم هنگ کنگ برای دموکراسی است.”

تسای گفت: “جای تأسف است که دادگاه هنگ کنگ بار دیگر توسط مقامات سرکوب شد.”

[ad_2]