جیمز فاکس: “کیت ریچاردز یک خاطره خارق العاده دارد.” کتابها

[ad_1]

از آنجا که در سال 2010 ، نویسنده کتاب خاطرات برنده جایزه کیت ریچاردز است ، زندگی، جیمز فاکس ، 75 ساله ، به یکی از موفق ترین نویسندگان انگلیس تبدیل شده است. او در 19 سالگی روزنامه نگار شد و در آنجا کار کرد ملت روزمره در کنیا و طبل در آفریقای جنوبی در دهه 1960 ، قبل از تحصیل در فرهنگ ، سیاست و افراد مشهور برای نظاره گر، ساندی تایمز و Parasite Fair. وی همچنین دو رمان نوشت: 1982 شوخی سفید و دهه 1998 خواهران لانگورن. دوباره نگاه کن، بیوگرافی او با عکاس دیوید بیلی ماه گذشته منتشر شد.

در سال 2014 استاندارد شب دفتر خاطرات لندنر شما را “نویسنده منتخب مرد وحشی” خواند. چگونه در شما نشسته است؟
آیا آنها واقعاً هستند؟ حدس می زنم همه چیز از چین شروع شده باشد ، و اگرچه من بیش از 30 سال است که آن را می شناسم [Fox wrote a profile for the Sunday Times in 1973, the first ever with the guitarist]، او در واقع یک مرد وحشی بود. من از 12 سالگی با بازی گیتار وسواس داشتم ، بنابراین به او نزدیک شدم ، می خواستم در مورد آن صحبت کنم و جواب داد. سپس دوست شدیم ، که در آن زمان به دلایل مختلف بسیار خطرناک بود.

شما در پادکست اخیر گفتید که دوستی شما شامل مواردی است که شما از نظر تعریفی به عنوان چند “آسپرین خرد شده” توصیف می کنید.
بنابراین ، مطمئناً در یک کانال ، مواد منتقل می شدند. اما من از همان ابتدا می دانستم که او می تواند به طور درخشان داستان بگوید و خاطره ای خارق العاده دارد ، بنابراین آن را ادامه دادم. این داستان ها باید پیچیده می شدند. وقتی سر آن سرانجام تصمیم گرفت که زمان آن فرا رسیده است ، فقط 20 سال طول کشید.

دیوید بیلی قبل از اینکه از شما بخواهد با او کار کنید شما را نمی شناخت. او به شوخی معروف است. چگونه به این کار نزدیک شدید؟
وقتی برای ملاقات با او و دستیارانش وارد دفتر کار او شدم ، گفتم تنها نکته ای که می خواستم به آن قرارداد اضافه کنم بند تابعیت است و همه خندیدند. آن کمک کرد. او پیش زمینه ای بسیار ناکارآمد داشت – مادری رها شده ، پدری بی وفا ، بنابراین همیشه از نظر جسمی و روحی دست و پنجه نرم می کرد. به نظرم داستان او بسیار تأثر انگیز بود. سپس مردم East End چیزهایی را تحویل نمی دهند و خود را آسیب پذیر نمی کنند ، اما این پوشش تفلونی است که به نظر من هیجان انگیز است. از آنجا بیایم و بعد با مردم داخل کار کنم روش که احتمالاً هرگز با لهجه خود با مردم صحبت نکرده و به سخنان خود دست یافته است.

شما با بسیاری از شرکای سابق بیلی ، از جمله همسر سابق وی ، مصاحبه کرده اید کاترین دنوو و مدل درخت پنلوپهاین یک رویکرد غیرمعمول به زندگی نامه است. چرا این لازم بود؟
از آنجا که نسخه او از وقایع همان چیزی بود که با آن راحت بود ، یک نسخه راحت که بسیاری از موارد مورد نظر را باقی گذاشت. زنان زندگی او نیز بسیار جالب ، باهوش و فهیم هستند. درخت پنه لوپه درخت اصلی بود [Fox interviewed her alongside Bailey]. او به دیوید گفت ، “این کتاب شماست – شما باید صادق باشید.” و او گفت: “آیا تا به حال می دانستی که من بی صداق باشم؟” او گفت: “نه ، اما من می دانستم که شما موضوع را تغییر داده اید.” این یکی از ترفندهای اوست.

چرا مردم مانند بیلی اسطوره سازی شده اند؟
افسانه نویسی همان اتفاقی است که در دهه 1960 رخ داد. من فکر می کنم مردم اکنون به آن نگاه می کنند – حداقل من چنین کاری می کنم – به عنوان یک کابوس. رهایی جنسی بسیار دردناک بود. این فکر که حسادت از بین رفته است [within sexual relations] بخصوص برای زنان بسیار آزرده شد. اما وقتی مردم درباره بیلی صحبت می کردند ، من آن درد را احساس نمی کردم. پنه لوپه با او در شرایط دشواری قرار داشت ، اما هنوز او را دوست دارد و اکنون با او دوست است.

چگونه یک پروژه نوشتن را شروع کنیم؟
فقط مکالمه را بردارید. هرگز به کلیپ بورد تقویمی که بعدی بعدی بعدی است ، فکر نکنید. بعضی اوقات باید همان داستان را بارها و بارها تکرار کنید. بار چهارم که جزئیات را دریافت می کنید. این داستان ها به مرور زمان صاف و ناشنوا شده اند. شما باید دوباره آنها را انسانی کنید.

چگونه به طور موثر یک روح را در صدای یک شخص می نویسید؟
من بسیار با نحوه صحبت مردم سازگار هستم و این ، به نظر من ، به دوران کودکی من برمی گردد. در 12 یا 13 سالگی لکنت زبان بسیار بدی داشتم. وقت من به تماشای صحبت مردم اختصاص داشت زیرا من نمی توانستم من دوست داشتم که چگونه هرکسی خصوصیات خاص خود را داشته باشد. من هنوز آن را دوست دارم. بیلی این عبارات را در East End و این هوشمندی دارد و اگر این دو مورد را با هم مخلوط کنید ، به آن اقتصاد و شتاب می رسید. کیت از شانس های عالی برخوردار است که فقط در نثر می گنجد. من قبل از اتمام كتاب كیت او را با صدای بلند خواندم و او به نظرات موسیقی گوش داد ، نه واقعیت ها ، نه واقعیت ها. اصوات همان چیزی است که واقعاً درباره آن نوشته شده است.

روز کاری خود را به عنوان نویسنده چگونه سپری می کنید؟
انگیزه نکته اساسی است. من قبل از شروع وقفه هر چه زودتر بلند می شوم – زنگ خانه به صدا در می آید ، سگ به پیاده روی احتیاج دارد. زود شروع کنید ، اساساً. و ادامه دهید!

چه کتاب هایی در جایگاه شب شما وجود دارد؟
اوه خدا ، خیلی ، همه نیمه خوانده. آن اپل باوم خوب است گرگ و میش دموکراسی: شکست سیاست و جدایی دوستان، در مورد آنچه اکنون در سیاست اتفاق می افتد. کارمن کالیل آه ، آنها مقدس هستند در مورد اجدادش در استرالیا. جوان دیدیون مقدار زیادی فصلنامه لافاما، این مجله باورنکردنی که از نیویورک بیرون می آید. هرتا مک در اروپاکه مدام بازخوانی می کنم در جزئیات و تاریخچه آن هیچ مشابهی ندارد.

چه کتابی به آن جوان می دهید؟
شعر آهنگ عمیق / Poema del Cante Jondo فدریکو گارسیا لورکا ، مقدمه ای دو زبانه در نبوغ او. این اولین اثر مهم وی بود که در سن 23 سالگی نوشت. شعرهای زیبا و دردناک عشق ، مرگ ، بیگانگی. نمی توان اشتباه کرد

دوست دارید بعدی خاطرات چه کسانی را بنویسید؟
بعد از دیمین [Fox is currently working on an autobiography with Damien Hirst]، من یک پروژه دیگر دارم که هنوز نمی توانم درباره آن صحبت کنم. پس از آن ، خوب خواهد بود اگر زن در مورد او بنویسد و یک داستان کاملاً متفاوت را احساس کند. یعنی وقتی می خواهم به شبح بروم – می توانم چیز دیگری بنویسم – اما به نظر می رسد یکی به دیگری منتهی می شود.

دوباره نگاه کن دیوید بیلی آقای مک میلان را منتشر می کند (20 پوند). برای سفارش یک نسخه ، به Guardianbookshop.com مراجعه کنید. ممکن است هزینه حمل و نقل اعمال شود

[ad_2]