جو بایدن خواستار تخفیف مجازات برای همه 49 عامل انتحاری فدرال شد اخبار ایالات متحده

35 دموکرات به رهبری دو کنگره برجسته آفریقایی-آمریکایی از جو بایدن خواستار تخفیف مجازات همه 49 زندانی فدرال باقی مانده در سلول اعدام شدند – چند روز پس از پایان ترور دولت ترامپ برای کشتن 13 زندانی اینچنینی.

اوایل روز شنبه گذشته ، داستین هیگز ، 48 ساله ، آخرین زندانی بود که پس از لغو توقف طولانی مدت اعدام های فدرال توسط ترامپ ، کشته شد. بایدن روز چهارشنبه وارد کاخ سفید شد.

طبق مرکز اطلاعات مجازات اعدام ، از 49 نفری که هنوز در سلول اعدام فدرال هستند ، 21 نفر سفید پوست ، 20 نفر سیاه پوست ، هفت نفر اسپانیایی تبار و یک نفر آسیایی است.

در میان این زندانیان ، جوخار تسارنایف است که در آوریل 2013 به جاسازی بمب در مسیر ماراتن بوستون ، کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 264 نفر محکوم شد ، حکم اعدام وی سال گذشته لغو شد ، تصمیمی که اکنون در دادگاه عالی در جریان است.

در نامه ای که روز جمعه به بایدن ارسال شد ، آیانا پرسلی از ماساچوست و كوری بوش از میسوری از نمایندگان خواستند كه بایدن را “برای اقدام سریع قاطع” ترغیب كنند.

آنها گفتند: “تغییر احكام اعدام محكومین به اعدام و اطمینان از اینكه همه یك فرایند مجازات كافی و منحصر به فرد دریافت می كنند ، اولین قدم مهم در رفع این بی عدالتی شدید است.”

نمایندگان اظهار امیدواری كردند كه دولت جدید “سیاستی عادلانه و ترمیم كننده را معرفی كند كه به طور قابل توجهی سیستم عدالت کیفری ما را برای بهتر تغییر دهد.”

آنها خطاب به بایدن نوشتند: “با استفاده از قدرت عفو می توانید اطمینان حاصل کنید که در سلول مرگ کسی برای کشتن باقی نمانده است.”

به گفته آنها ، چنین حرکتی “اقدامی بی سابقه اما ضروری برای پایان دادن به بی عدالتی سیستمی و بازگرداندن روحیه آمریکا خواهد بود”.

پرسلی همواره مخالفت خود را با مجازات اعدام اعلام کرد. در ژوئیه 2019 ، اندکی پس از آنکه بیل بار ، دادستان کل ترامپ ، لغو توقف 16 ساله اعدام های فدرال را اعلام کرد ، یک قانونگذار ماساچوست قانونی را پیشنهاد کرد که “مجازات اعدام را برای هرگونه نقض قانون فدرال و برای اهداف دیگر منع می کند”.

پریسلی در آن زمان گفت: “مجازات اعدام در جامعه عادلانه جایی ندارد.”

اما تا زمان کناره گیری ترامپ ، وی بیش از یک قرن بیشتر اعدام های رئیس جمهور آمریکا را کنترل کرده بود.

از طرفداران فرجام خواهی جدید می توان به کلی هنری ، معاون دادستان کل فدرال مستقر در نشویل ، و وکیل دادگستری لیزا مونتگومری اشاره کرد که در تاریخ 12 ژانویه به عنوان اولین زنی که توسط دولت ایالات متحده در حدود 70 سال گذشته کشته شد ، انجام شد.

کلی روز جمعه به سی ان ان گفت: “کنگره درست است.” رئیس جمهور بایدن فراتر از عدم اجرای احکام اعدام فراتر می رود و باید بلافاصله همه احکام اعدام فدرال را تغییر دهد.

“اگر دادگاه عالی بدون هیچ توضیحی دادگاه بدوی را آزاد كرد تا به زنی كه بیماری روحی وی دلیل مجازات شدن وی را نمی فهمد اجازه دهد ، می دانیم كه سیستم مجازات اعدام فدرال بدون ترمیم مختل شده است.”

سخنگوی جدید کاخ سفید جن پسکی به برنامه های خاص برای رسیدگی به مجازات اعدام فدرال اعتماد نخواهد کرد.

پسکی گفت: “همانطور که می دانید ، رئیس جمهور در گذشته مخالفت خود را با مجازات اعدام ابراز داشته است.” “این نظر او باقی مانده است. من از نظر اقدامات و سازوکارهای آینده چیزی بیشتر برای شما ندارم. “

کارن کالیس از کالیفرنیا ، راشد تلیبه از میشیگان و الکساندریا اوکاسیو-کورتس از نیویورک از دیگر نام های مشهوری بودند که نامه را به رئیس جمهور جدید امضا کردند.

پریسلی در ماه دسامبر خطاب به بایدن گفت: “با یک انگشت قلم می توانید تمام مجازات های فدرال را متوقف کنید.”