جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد جو بایدن

جوزف رابینت بایدن جونیور با چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد و قول داد روح وحدت ملی را تقویت کند تا کشور را از طریق یکی از خطرناکترین بخشهای تاریخ آمریکا هدایت کند.

در حین ذوب شدن طوفان های برف و از هم گسیختن ابرها ، آسمان روشن زمستان صحبت می کرد ، بایدن در مراسم بزرگداشت آیین مقدس دموکراسی آمریکایی در پایتخت آمریکا ، جایی که دقیقاً دو هفته پیش ، گروهی از طرفداران وفادار به سلف خود “دموکراسی پیروز شد” گفت. ، در آخرین موقعیت سخت اما بیهوده به ساختمان حمله کرد تا نتایج انتخابات را خنثی کند.

بایدن با بازرسی از آثار ملی گسترده پایتخت ، که اکنون توسط یک پادگان نظامی بی سابقه محافظت می شود ، گفت: “ما اینجا هستیم ، چند روز پس از اینکه جمعیت بی نظم فکر کردند که می توانند با استفاده از خشونت خواست مردم را خفه کنند”. در نتیجه شیوع ویروس کرونا از تماشاگران محروم شد.

“برای جلوگیری از کار دموکراسی ما. تا ما را از این سرزمین مقدس بیرون کند. این اتفاق نیفتاد هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. نه امروز ، نه فردا هرگز ، “او گفت.

بایدن قول داده است که “تمام روح” خود را وقف مقابله با چالش های آینده کند ، زیرا او میراث کشوری است که توسط بیماری ، نابسامانی اقتصادی ، نابرابری نژادی و شکاف سیاسی ویران شده است.

وی گفت: “ما با شما قضاوت خواهیم كرد كه چگونه این بحران های فاجعه بار عصر خود را حل كنیم.” “آیا ما به این مناسبت قیام خواهیم کرد؟ آیا ما بر این ساعت نادر و پر چالش تسلط خواهیم یافت؟ “

دونالد ترامپ ، که هرگز شکست خود را رسماً تصدیق نکرده است ، صبح روز چهارشنبه کاخ سفید را ترک کرد و در آن حضور نداشت ، این آخرین نمایش بی احترامی به سنت ها و هنجارهایی است که مدتهاست ریاست جمهوری را شکل داده است. مایک پنس ، معاون رئیس جمهور در حال خروج بود که کلینتون ، بوش و اوباما به او پیوستند.

ترس و اضطراب در آستانه مراسم تحلیف بایدن ، محاصره شده است. تهدید به افزایش خشونت منجر به استقرار نزدیک به 25000 نیروی گارد ملی شده است ، و شهر تپه ای پر زرق و برق را به یک قلعه نظامی تبدیل کرده است.

این همه گیر در حال حاضر به طور قابل توجهی تغییر شکل داده است مراسم افتتاحیه و مراسم ، که به طور معمول صدها هزار تماشاگر را به مرکز خرید ملی می کشاند. بیشتر منطقه بسته شده بود. در عوض ، پرچم های ایالت و سرزمین نشان دهنده کسانی بود که کمیته پذیرش آنها را ترغیب کرد که دور بمانند ، از ترس اینکه جمعیت زیادی ویروس کرونا را گسترش دهند و بیش از 400000 آمریکایی را بکشند.

بخشی از میراث بایدن حتی قبل از آنکه دست خود را بر کتاب مقدس بزرگ قرن نوزدهم بگذارد ، یک میراث خانوادگی با صلیب سلتیک که در دست همسرش جیل بایدن بود ، تأمین شد. بایدن ، معاون رئیس جمهور اولین رئیس جمهور سیاه پوست کشور ، کامالا هریس را به اولین زن آمریکایی ، اولین زن سیاه پوست و اولین معاون رئیس جمهور آسیایی-آمریکایی ارتقا داد.

وی ، با صراحت به داستان صعود هریس ، گفت: “نگویید همه چیز نمی تواند تغییر كند”.

این مراسم با اجرای موسیقی زنده شد. لیدی گاگا با اجرای عالی سرود ملی ، جنیفر لوپز مغرورانه شعارهای میهن پرستانه را با قول وفاداری به اسپانیایی مخلوط کرد – “غیر قابل تقسیم ، آزادیخواهانه و حق تقدم” – و گارت بروکس از آمریکایی ها خواست تا در خواندن “لطف شگفت انگیز” به او بپیوندند.

مراسم تحلیف یکی از ناپایدارترین انتقال ها را در حافظه مدرن ، بین دوره ای ، که شکنندگی تعهد آمریکا به انتقال منظم و مسالمت آمیز قدرت را آزمایش کرد ، به اتمام می رساند. هفته ها پس از شکست ، ترامپ با ادعاهای بی اساس انتخابات سرقت شده ، صفوف وفاداران خود را به صف کرد.

خواسته های وی توسط ده ها دادگاه ، کارشناسان امنیتی ، نمایندگان انتخابات جمهوری و دادستان کل وی رد شد. اما ترامپ از پذیرفتن سرنوشت خود امتناع ورزید – تصمیمی که دو هفته پیش با حمله به پایتخت آمریكا به پایان رسید ، جایی كه شورش ها تلاش كردند كنگره را شاهد شاهد پیروزی بایدن باشند.

ترامپ صبح روز چهارشنبه صحنه ملی را ترک کرد ، و ریاست جمهوری غیرقابل محبوب خود را با یک واقعه خداحافظی قبل از اینکه به نیروی هوایی یکی برای تفریحگاه جنوب فلوریدا در مار-لا-لاگو برود ، پایان داد. وی در سخنان پایانی خود به عنوان فرمانده کل قوا ، مباهات کرد که ریاست جمهوری وی “از هر نظر استاندارد شگفت انگیز است” و قول داد “به نوعی برگردد”.

ساعاتی پس از سوگند ، انتظار می رفت که بایدن آنچه را که رئیس ستاد وی “بزرگترین آسیب” به میراث سلف خود توصیف کرد ، خنثی کند. طبق گفته مشاوران ارشد سیاسی ، بایدن 15 دستورالعمل اجرایی و همچنین انبوه تفاهم نامه ها و احکام از دفتر بیضی شکل را امضا خواهد کرد.

جو بایدن از جیل بایدن و کمالا هریس با همسرش داگ امهوف در پایتخت.  روی بلانت و امی کلوبوچار نیز حضور دارند.
جو بایدن از جیل بایدن و کمالا هریس با همسرش داگ امهوف در پایتخت. سناتورهای روی بلانت و ایمی کلوبوچار نیز حضور دارند. عکس: مایک سگار / رویترز

این بلافاصله به موافقت نامه های آب و هوایی پاریس ملحق می شود ، تلاش برای خروج از سازمان بهداشت جهانی را متوقف می کند ، ممنوعیت سفر به چندین کشور عمدتا مسلمان را لغو می کند ، مجوز خط لوله Keystone XL را لغو می کند و مکث وام های دانشجویی و توقف فدرال اخراج و اخراج را تمدید می کند.

همچنین یک لایحه گسترده مهاجرت به کنگره ارسال می کند و یک دستورالعمل ملی را که نیاز به استفاده از ماسک در ساختمان های فدرال و سفرهای بین ایالتی دارد ، معرفی می کند.

تقریباً نیم قرن پس از سوگند یادش به عنوان یکی از جوانترین سناتورهای کشور ، وی با 78 سال سن پیرترین رئیس جمهور سوگند یاد شده شد.

یک پیشکسوت واشنگتن که برای اولین بار در سال 1972 به مجلس سنا انتخاب شد ، جایی که وی خدمت می کرد تا زمانی که معاون باراک اوباما شد در سال 2009 ، بایدن با یکی از عمیق ترین خلاصه های تاریخ سیاسی آمریکا وارد کاخ سفید می شود ، تجربه ای که او ناب او “این زمان محاکمه” نامید.

از دست دادن و بهبودی ، سابقه طولانی کار وی در خدمات کشوری را رقم زد. چند روز پس از انتخاب شدن به سنا ، همسر و دختر اول وی در یک سانحه رانندگی درگذشت. در سال 2015 وی پسر بزرگ خود بو را که در اثر سرطان مغز درگذشت ، به خاک سپرد.

صعود بایدن به مقام ریاست جمهوری ، تحقق یک رویای زندگی ، با شروع های نادرست و مهلت های بد همراه بود. رسوایی دزدی ادبی اولین فرار او را اغوا کرد. بایدن که از نامزدی تاریخی مخالفان دموکرات خود در سال 2008 ناامید شده بود ، ناامید قبل از انتخاب نمایندگان مجلس آیووا خم شد. سپس ، در سال 2015 ، هنوز در سوگ از دست دادن پسرش ، بایدن تصمیم گرفت که نامزد نشود.

اما ریاست جمهوری ترامپ او را عذاب داد. ناتوانی ترامپ در محکومیت خشونت آمیز خشونت سفیدها در شارلوتسویل ، ویرجینیا ، در سال 2017 ، بایدن را برای طرح سومین پیشنهاد ریاست جمهوری ترغیب کرد.

روز بایدن هنگامی آغاز شد که وی خانه بلر را برای یک مراسم مذهبی کاتولیک در کلیسای جامع سنت متیو ترک کرد ، و در آنجا به عنوان بخشی از تشریفات دو حزب و یک زوج دوم و رهبران کنگره به او پیوست. بایدن ، مردی با ایمان عمیق ، پس از جان اف کندی تنها دومین رئیس جمهور دولت کاتولیک خواهد شد.

رهبران جمهوری خواه ، از جمله معاون رئیس جمهور مایک پنس و رهبر اکثریت (به زودی اقلیت) میچ مک کانل ، در مراسم تحلیف بایدن حضور داشتند ، نه خداحافظی ترامپ.