جوناتان پولارد جاسوسی انتظار داشت پس از لغو آزادی مشروط ایالات متحده به اسرائیل پرواز کند اخبار ایالات متحده

[ad_1]

جاناتان پولارد ، شهروند آمریکایی که پس از محکومیت به جاسوسی در یکی از چشمگیرترین پرونده های جاسوسی در طول جنگ سرد ، 30 سال در زندان بود ، انتظار می رود پس از آزادی به اسرائیل پرواز کند.

دفتر وی در بیانیه ای گفت ، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل از رفع محدودیت های سفر استقبال کرده و افزود که “به طور مداوم برای آزادی پولارد تلاش کرده است.”

در بیانیه آمده است: “نخست وزیر امیدوار است که به زودی جاناتان پولارد را در اسرائیل ببیند و همراه با همه اسرائیلی ها بهترین آرزوها را برای او و همسرش استر ابراز کند.”

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که آزادی مشروط Pollard تمدید نخواهد شد و جاسوس سابق را از محدودیت های سختی که وی را از پنج سال پیش که از زندان آزاد شده است ، نگه داشته است.

وکیل پولارد ، الیوت لائور نیز پیشنهاد کرد که موکلش به زودی به اسرائیل سفر خواهد کرد: “ما سپاسگزاریم و خوشحالیم که موکل ما سرانجام از هرگونه محدودیتی خلاص شد و اکنون از هر لحاظ آزاد است. ما مشتاقانه منتظر ملاقات با یک مشتری در اسرائیل هستیم. “

پولارد در سال 1985 توسط مأموران FBI پس از ناكامي در پناهجويي در سفارت اسرائيل در واشنگتن دستگير شد و به حبس ابد در سال 1987 محكوم شد.

شوک اولیه بین ایالات متحده و متحد نزدیک آن و ادامه زندانی شدن پولارد مدتهاست روابط دو کشور را متشنج کرده است.

آزادی پولارد آخرین سری از حرکات دولت ترامپ درحال خروج از دولت نسبت به دولت نتانیاهو بود.

این هفته مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده اولین دیپلمات ارشد آمریکایی بود که به طور رسمی از شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری بازدید کرد. وی بعداً گفت كه ممكن است با وجود ساخت در سرزمینهای اشغالی فلسطین ، محصولات حاصل از شهكاتی كه طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شوند با برچسب “ساخت اسرائیل”.

نتانیاهو مدتهاست که به دنبال آزادی Pollard است. در طول دوره اول رهبر طولانی مدت در اواخر دهه 1990 ، پولارد تابعیت اسرائیل را دریافت کرد. بعداً نتانیاهو شخصاً درخواست کرد اجازه داده شود در مراسم خاکسپاری پدرش شرکت کند. ایالات متحده این درخواست را رد کرد. تلاشهای مكرر برای ترغیب روسای جمهور آمریكا برای عفو وی بی نتیجه ماند.

روز شنبه ، نتانیاهو در بیانیه ای از رون درمر ، سفیر خود در ایالات متحده به دلیل “مدیریت مسئولیت پذیر و حساس تماس با [Trump] مدیریت “.

[ad_2]