جنگل زدایی در آمازون تحت بالونسارو به بالاترین سطح 12 ساله رسیده است. | جنگل های بارانی آمازون

[ad_1]

وسعت وسیع جنگلهای بارانی آمازون ، که هفت برابر لندن بزرگتر است ، در سال گذشته تخریب شد که جنگل زدایی در زمان رئیس جمهور راست افراطی برزیل ، جائر بولسونار ، به بالاترین سطح 12 ساله رسید.

ارقام منتشر شده توسط موسسه فضایی برزیل Inpe روز دوشنبه نشان می دهد که حداقل 11،088 متر مربع است. کیلومتر جنگل بارانی بین اوت 2019 و ژوئیه سال جاری تخریب شد – بالاترین بالاترین میزان از سال 2008 تاکنون.

کارلوس ریتل ، یک دوستدار محیط زیست برزیلی که در انستیتوی تحقیقات پیشرفته پایداری آلمان کار می کند ، گفت که این ارقام “تحقیرآمیز ، شرم آور و ظالمانه” بودند – و این نشانه واضحی از آسیب وارد شده به محیط زیست از زمان روی کار آمدن بالسانار در ژانویه 2019 است.

ریتل گفت: “این منطقه یک سوم بزرگتر از بلژیک است – جنگلهای عظیم ، که به دلیل اینکه تحت بولسونار ، کسانی که تخریب می کنند ترس از مجازات را از دست نمی دهند ، از بین می روند.”

“موفقیت بزرگ بولسونار در مورد محیط زیست ، جنگل زدایی غم انگیزی است که باعث شده است برزیل یکی از بزرگترین دشمنان محیط جهانی و یک زوج بین المللی باشد.”

معاون رئیس جمهور برزیل ، همیلتون موران ، روز دوشنبه با بازدید از مقر اینپه در پردیس سن خوزه دوس سعی کرد تأثیر مثبتی در ارقام ناخوشایند بگذارد. موآران ادعا كرد كه افزايش سالانه 9.5٪ كمتر از نيمي از رقم مورد انتظار – حدود 20٪ بوده است.

“ما اینجا نیستیم تا هیچ یک از اینها را جشن بگیریم زیرا چیزی برای جشن گرفتن نیست. اما این بدان معناست که تلاش ها در حال آغاز است [against Amazon deforestation] شروع به بار دادن می کنند. “

دوستداران محیط زیست که بولسونار را متهم می کنند به عمدی تلاشهای اجرای قانون را کاهش داده است ، این مقاله را به سخره گرفته اند. وی افزود: “این مسئله بسیار ظالمانه است – هیچ چیز مثبتی درباره دولت بولسونار به ما نمی گوید. برعکس ، این نشان می دهد که با وجود [Covid-19] قرنطینه ، جرایم زیست محیطی افزایش یافته است. ”

نظر مواون در مورد رشد ، کمتر از حد انتظار ، “مانند این بود که بگوییم ما انتظار داریم 300،000 مرگ و میر ، و ما” فقط “200،000 نفر داشته باشیم” ، ریتل اضافه کرد.

کریستین مازتتی ، سخنگوی Greenpeace آمازون ، گفت: “این حتی رقم بدتری نسبت به سال 2019 است و بازتاب مستقیم سیاست ضد زیست محیطی دولت بالسانار است که سازمان های نظارتی را ضعیف کرده و از استراتژی های اشتباه برای مبارزه با جنگل زدایی مانند جنگل زدایی استفاده کرده است. نیروها ، نه وسایل زیست محیطی. “

وی ادامه داد: “این ارقام به ما نشان می دهد که ما در جهت اشتباه برای مقابله با شرایط اضطراری آب و هوا و بحران تنوع زیستی به حرکت اشتباه ادامه می دهیم.”

گروه “Observatório do Clima” گفت که افزایش تخریب برای کسانی “که پس از برچیدن سیاست های زیست محیطی در برزیل از ژانویه 2019” تعجب آور نبود.

“این اعداد فقط نشان می دهد که طرح جیر بالسنار جواب داده است. این نتایج در نتیجه یک پروژه موفق برای از بین بردن توانایی دولت برزیل و آژانس های نظارتی آن در مراقبت از جنگل های ما و مبارزه با جرم در آمازون است. “

مورائو گفت داده های سیستم ماهواره ای Prodes نشان می دهد که بیشترین تخریب در چهار منطقه پارا ، شمال ماتو گروسو ، جنوب آمازون و Randonia رخ داده است.

این جفت ، نقطه دائمی جنگل زدایی ، با فاصله زیادی بیشترین کشور تحت تأثیر قرار گرفت و تقریباً 47٪ از کل جنگل زدایی را تشکیل داد.

موران به خبرنگاران گفت ، “با تشکر از کار Inpe ، اکنون احساس خوبی داریم که باید اقدامات خود را برای جلوگیری از فعالیتهای غیرقانونی متمرکز کنیم.”

اما علی رغم یک کار تبلیغاتی رو به رشد “سبز” دولت – که طی آن مورون اخیراً سفرای خارجی را به تور منطقه آمازون برد – محیط بانان و سرمایه گذاران خارجی در تلاش های او برای محافظت از بزرگترین جنگل های بارانی جهان بدبین هستند.

در طول این تور سه روزه ، سفیران به هیچ یک از نقاط جنگل زدایی که موران روز دوشنبه توصیف کرد ، منتقل نشدند – و فعالان این دیدار را “ساختگی” رد کردند.

در ماه مه ، هزاران نفر از نیروهای برزیلی به آمازون فرستاده شدند که گفته می شود با جرم زیست محیطی مبارزه می کنند ، اگرچه برخی معتقدند که آنها فقط اوضاع را تشدید می کنند.

ریتل گفت که یک پرتو نور شکست اخیر متحد اصلی بین المللی بالسانار ، دونالد ترامپ است. “بدون حمایت ترامپ در فشار بین المللی ایالات متحده [on Bolsonaro over the environment] پیش بینی خواهد کرد.

بولسونارا یکی از گروههای کوچک رهبران جهان است که هنوز پیروزی جو بایدن را تصدیق نکرده اند و روز یکشنبه بدون هیچ مدرکی ادعا کرد که “منابع” ناشناس وی را متهم کرده اند که در انتخابات آمریکا تقلب شده است.

[ad_2]