جلسه توجیهی روز دوشنبه: New Covid ممکن است بدون قرنطینه “بلغزد”

زمینه: خطر “کاهش” لندن و جنوب شرقی

سلام ، وارن موری بلافاصله خبر را پخش می کند.

بوریس جانسون با فشار فزاینده وزرا و دانشگاهیان روبرو است تا اطمینان حاصل کند که همه تازه واردان از جمله شهروندان انگلیس با هزینه شخصی در هتل های تحت کنترل دولت قرنطینه می کنند. “هر کسی که بلغزد می تواند به یک سویه جهش یافته جدید تبدیل شود ، از این رو نیاز به اقدام مشترک دارد” – گفت: یکی از منابع وزارت کشور. گفته می شود که نخست وزیر فقط طرفدار قرنطینه کردن افراد از کشورهای در معرض خطر در یک هتل است و این با پریتی پاتل ، وزیر کشور و دیگر اعضای کابینه مخالف تر است رویکرد. مسافران به انگلیس قبلاً مجبور شدند 10 روز یا 5 سال با آزمایش منفی خود را منزوی کنند ، اما اجرای قانون متفاوت بود. به طور جداگانه ، نمایندگان پارلمان توری وجود دارند که خواستار افتتاح مدارس انگلیس در اسرع وقت هستند ، اما وزیرانی که نگران سطح آلودگی هستند حتی پس از تعطیلات عید پاک از الزام دانش آموزان به بازگشت خودداری می کنند.

مرکز شهرها گفت ، نفوذ اقتصادی کوید دولت جانسون را با یک “چالش مضاعف” برای تسطیح شمال و میدلندز مواجه خواهد کرد و از شهرهای مرفه جنوب انگلیس دفاع خواهد کرد. اتاق فکر ایندیپندنت می گوید که لندن و جنوب شرق به طور نامتناسبی در اثر بحران ناشی از از دست دادن شغل تحت تأثیر قرار گرفته اند و برای جلوگیری از “تسطیح” این مشاغل ، اقدامات سریع لازم است. بر اساس این گزارش ، بیرمنگام ، هال و بلکپول با بزرگترین چالشهای همسویی روبرو هستند ، اما لندن ، کراولی و اسلاو بیشترین نگرانی را دارند زیرا وابستگی آنها به مشاغلی است که بیشترین آسیب را از محاصره و فاصله فیزیکی متحمل شده اند.

دولت برای کمک به مبارزه با اطلاعات غلط در مورد واکسن ویروس کرونا و تحریک تصرف در جوامع با خطر بالاتر 23 میلیون پوند بودجه به ده ها شورای در انگلیس اختصاص خواهد داد. کارشناسان و سیاستمداران اخیراً از افراد متعلق به گروه های اقلیت های قومی پرخطر خواسته اند که اولویت های واکسیناسیون را تعیین کنند. رئیس جمهور مکزیک آزمایش مثبتی برای وجود ویروس کرونا داده است ، در حالی که جو بایدن باید انگلیس و ایرلند را در ممنوعیت سفر به ایالات متحده بدون تأیید وضعیت بدون کوید قرار دهد.


Debenhams به مارک اینترنت کاهش یافت – به گزارش فایننشال تایمز ، خرده فروش آنلاین مد Boohoo با خرید تجارت اینترنتی Debenhams موافقت کرده و فروشگاه های بزرگ را برای بستن بقیه فروشگاه ها ترک کرده است. FT گزارش می دهد که معامله Boohoo به معنای تقسیم سایر مناطق دبنهام است که هنوز بیش از 10 هزار نفر مشغول به کار هستند. این روزنامه قیمت خرید را حدود 50 میلیون پوند تخمین زده است. این شبکه در آوریل 2019 وارد دولت شد و انحلال آن در اوایل دسامبر سال 2020 پس از خروج JD Sports از مذاکرات نجات رخ داد. پس از اینکه گاردین دریافت که کارگران زنجیره تأمین در لستر می توانند ساعتی 3 تا 4 پوند درآمد کسب کنند ، Boohoo در طی یک بیماری همه گیر مورد انتقاد قرار گرفت.


بیش از حد مست از کلمات – انگلیسی ها و اسکاتلندی ها درمورد چقدر مردم مست می شوند و تعادل و گفتگو را از دست می دهند مقام اول جدول لیگ بین المللی را به دست آوردند. نظرسنجی جهانی مواد مخدر (GDS) برای سال 2020 نشان می دهد که بیش از 5٪ از افراد زیر 25 سال در انگلیس گزارش داده اند که پس از نوشیدن به دنبال درمان در بیمارستان در مقایسه با میانگین جهانی 2٪ هستند. گزارش GDS خاطرنشان می کند: “درخواست مراقبت های پزشکی فوری نتیجه جدی مصرف الکل است که می تواند منجر به پرداخت خدمات بهداشتی و بهداشتی انسان شود.” میزان بستری شدن در انگلیس به دلیل الکل بیشتر از مصرف کنندگان هر ماده مخدر غیر از هروئین بود. انگلیسی ها کمترین پشیمانی را از مستی داشتند: 31٪ در مقایسه با 32.8٪ در سراسر جهان ، 33.8٪ در اسکاتلند و 88.3٪ کلمبیایی های رنجور.


Fauci در مورد آنچه که باعث بوی تعفن می شود – دکتر آنتونی فاوسی در گروه کاری کاخ سفید دونالد ترامپ در مورد ویروس کرونا خود را “عصبانی در یک پیک نیک” خواند. ترامپ از کارشناس ارشد بهداشت انتقاد کرد و با اخراج خود معاشقه کرد. جو بایدن فاوکی را به عنوان مشاور ارشد علمی برگزید. دکتر دبورا بیرکس همچنین در مورد اینکه چرا پست هماهنگ کننده کوید را ترک نکرد صحبت کرد ، اگرچه “افرادی در کاخ سفید بودند که به وضوح معتقد بودند [Covid] فریب وجود داشت … به همین دلیل من به جاده رفتم ، زیرا در جاده سانسور نشده بودم. “

دبورا بیرکس می گوید ترامپ گرافیک “من هرگز این کار را نکردم” ارائه داد – ویدئو

بیرکس که به زودی بازنشسته خواهد شد ، گفت که او رویکردی مبتنی بر داده را در پیش گرفت ، اما مشاوران ترامپ داده های “موازی” در مورد ویروس کرونا را در اختیار وی قرار دادند. بیركس گفت: “من رئیس جمهور را دیدم كه برنامه هایی را ارائه می داد كه هرگز انجام ندادم.”


تروریست ها در زندان – تحقیقات در مورد چگونگی کار زندان ها با تروریست های محکوم پس از هشدار نظارت مستقل تروریسم در مورد رشد رادیکالی شدن در پشت میله های زندان و “یک حرکت پایدار طبل در سالهای اخیر حملات تروریستی علیه کارکنان زندان” آغاز می شود. جاناتان هال ، QC به تایمز گفت که “تعداد فزاینده ای از مردم می توانند اهداف تروریستی خود را در زندان تحت تأثیر زندانیان تروریستی با درجه عالی شکل دهند.” عثمان خان ، یک تروریست مجاز به تروریست ، در پل لندن دو نفر را با ضربات چاقو کشت و کشته شد. در حالی که هایری سعدالا پس از دوستی با یک واعظ رادیکال در زندان ، سه نفر را در پارک ریدینگ کشت. و Brust Ziamani ، که به جرم توطئه برای سر بریدن یک سرباز در زندان بود ، سعی کرد یک افسر را در زندان Whitemoor هک کند.


شرکت فرانسوی در صدر شاخص سبز قرار دارد – شرکت پاریسی اشنایدر الکتریک به عنوان پایدارترین شرکت کره زمین شناخته شده است. شرکتی با بالاترین رتبه در انگلیس ، شرکت Atlantica Sustainable Infrastructure بود که با انرژی های تجدیدپذیر سروکار دارد و در رتبه 12 قرار گرفت. در ایالات متحده ، 20 شرکت در این شاخص وجود دارد که بالاترین میزان در بین همه کشورها است و پس از آن کانادا قرار دارد که – 12. در انگلستان – پنج و در 10 کشور برتر – هیچ کدام. اشنایدر فناوری و راه حل های انرژی را به فروش می رساند که شرکت هایی مانند Walmart ، Marriott و ArcelorMittal از آنها برای دستیابی به اهداف اقلیمی استفاده می کنند.

امروز در پادکست “تمرکز”: شکستن اختلالات خوردن برای زندگی

جنی استیونز از گاردین 20 سال است که با یک اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کند. هنگامی که وی سرانجام توانست درمان مورد نیاز خود را بدست آورد ، بهبودی آهسته آغاز شد.

امروز در کانون توجه است

ضرب و شتم اختلالات خوردن برای زندگی

استماع ناهار: موفق باشید با گروفال

جولیا دونالدسون اولین کتاب خود را در 40 سالگی منتشر کرده است و به عنوان پرفروش ترین نویسنده در دهه گذشته در هر ژانر شناخته شده است – تنها گروفالا 13 میلیون نسخه فروخته است. چطور این بسکتبالیست سابق او را اینقدر بزرگ کرده است؟

جولیا دونالدسون ، نویسنده ، نمایشنامه نویس و مجری.
جولیا دونالدسون ، نویسنده ، نمایشنامه نویس و مجری. عکس: دیوید لوون / گاردین

صدا برای خواندن طولانی است

با گروفال موفق باشید

ورزش ها

آخرین درمان جنسی ژیمناست آمریکایی ، نیا دنیس ، که او به فرهنگ سیاه پوستان اختصاص داده بود ، پس از جذب میلیون ها بازدید در شبکه های اجتماعی در آخر هفته ، باعث تحسین طرفداران مانند Missy Elliott و Simona Byles شد. جو روت بخاطر اینکه به فوتبالیستهای انگلیسی اش مهارت و استقامت داده است پس از 186 استادانه در هاله داغ ، که گردشگران را در آزمون دوم نگه داشت و شروع طلایی خود را تا سال 2021 ادامه داد ، ستایش شد. پس از شکست 3-2 لیورپول در دور چهارم جام حذفی در اولدترافورد ، اوله گونار سولسکر از “پیروزی در بیانیه” برای منچستریونایتد استقبال کرد. اورتون با پیروزی سه بر صفر مقابل شفیلد ونزدیک در گودیسون پارک به دور پنجم جام حذفی صعود کرد. استف هوتون اولین بازیکنی بود که 150 بازی در سوپرلیگ زنان انجام داد ، زیرا منچسترسیتی یادآوری می کند در روز یکشنبه آنها بخش مهمی از سخت ترین مسابقات عنوان باقی می مانند. تام بردی و جادوی جاده خلیج تامپا راهی سوپرجام می شوند ، اولین تیمی که در زمین خود به تنهایی بازی می کند.

کسب و کار

هنگامی که ارزش سهام فقط چند دلار بود ، شرکت سرمایه گذاری اسکاتلندی پس از خرید از سازنده خودروهای الکتریکی تسلا ، 29 میلیارد دلار سود کسب کرد. صندوق سرمایه گذاری وام مسکن اسکاتلند ، که توسط بیلی گیفورد مدیریت می شود ، خرید تسلا را از سال 2013 آغاز کرد ، زمانی که ارزش سهام حدود 6 دلار بود. در روز جمعه ، آنها با 846 دلار بسته شدند که در سال گذشته 640 درصد رشد داشت. به نظر می رسد FTSE100 امروز 0.4٪ افزایش یابد و پوند دوباره به 1.37 دلار و 1.125 یورو افزایش یابد.

اوراق

نگهبان موج افزایش امروز: “دولت هشدار می دهد هیچ تضمینی برای باز نشدن مدارس پس از عید پاک است.” این امر احتمال ایجاد هفته های دیگر آموزش در منزل قبل از بازگشت تدریجی به کلاس در انگلیس را افزایش می دهد زیرا سطح عفونت به سرعت انتظار نمی رود. رئیس کمیسیون انتخاب معاونان به نمایندگان از وزرا می خواهد تا “تمام موتور دولت” را برای گشودن مدارس برای گشودن مدارها قرار دهند.

صفحه نخست گاردین ، ​​دوشنبه ، 25 ژانویه 2021
صفحه نخست روزنامه گاردین ، ​​دوشنبه ، 25 ژانویه 2021

در همین موضوع تلگراف “شورش توری ها به دلیل تعطیلی مدارس وجود دارد” و مترو می گوید “مدارس تا عید پاک باقی ماندند”. “بچه ها را به مدرسه ببرید” نیاز دارد خورشید. نامه کمپین Mail Force خود را برای تأمین بودجه لپ تاپ برای دانشجویان خانگی برجسته می کند: “250،000 پوند تا تابستان.”

تماشا کردن همچنین با “هتلهای قرنطینه ساناک برای همه افرادی که به انگلیس وارد می شوند” پشتیبانی می کند من. رئیس واکسن می گوید ، “تأخیر در دوز دوم باعث نجات جان بیشتری خواهد شد” – بحث در اینجا. “نیم میلیون دلیل امید” – بیان میزان واکسیناسیون روزانه در انگلیس. و FT به دنبال تاریخچه اصلی در خارج از کشور است: “لهستان برای تقویت روسیه پس از دستگیری ناوالنی ، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار می دهد”.

ثبت نام

برای جلسه توجیهی صبح گاردین ثبت نام کنید

جلسه توجیهی صبح گاردین هر روزه به هزاران صندوق پستی ارسال می شود. اگر هنوز آن را از طریق ایمیل دریافت نکرده اید ، می توانید در اینجا ثبت نام کنید.

اخبار بیشتر: www.theguardian.com