تیم تحقیقاتی WHO انتظار دارد برای بررسی منشا ویروس کرونا به ووهان سفر کند | ویروس کرونا

[ad_1]

انتظار می رود یک مأموریت تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی به چین ماه آینده وارد ووهان شود تا بررسی کند که چگونه ویروس کرونا از حیوانات به انسان پریده و اینکه آیا زودتر یا در مکان دیگری از آنچه در گذشته تصور می شد ، ظاهر شده است.

فابیان لیندرز ، زیست شناس در انستیتوی رابرت كخ آلمان ، عضو گروه مأموریت 10 نفره WHO ، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت كه آنها چهار تا پنج هفته با دانشمندان چینی كار می كنند.

بیشتر دانشمندان بر این باورند که ویروس Sars-Cov-2 قبل از مهاجرت به انسان ، به احتمال زیاد از خفاش ها در چین آلوده شده است. مواردی اولین بار در اواخر دسامبر سال 2019 در ووهان مربوط به بازار غذاهای دریایی کشف شد. از آن زمان ، بیش از 73.4 میلیون نفر مبتلا به ویروس تشخیص داده شده و 1.63 میلیون نفر فوت کرده اند.

لیندرز گفت ، تیم WHO قبل از اولین شیوع شناخته شده ، نمونه های پزشکی و اشعه ایکس ذخیره شده را بررسی می کند تا ببیند ویروس قبلاً گسترش یافته است یا خیر ، و نمونه هایی از خفاش ها و سایر گونه ها را برای ردیابی حیوانی که ویروس برای اولین بار در آن ظاهر شده است ، می گیرد.

وی گفت: “سپس ببینید این مسیر به کجا منتهی می شود ، آیا این شهر دیگری است ، آیا در ووهان اقامت دارد یا کجا می رود”. لندرتز گفت که ممکن است بازار ووهان “تنها اولین رویدادی باشد که گسترش یافته است یا یکی از اولین رویدادها” است.

لیندرز گفت: “منطقه بزرگ در تلاش است تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است.”

“چگونه ویروس از کدام حیوان ، احتمالاً به یک میزبان متوسط ​​و سپس به یک انسان ، پرید. برای بازگرداندن متن. “

منبع ویروس مورد ادعای توطئه و اتهامات پنهان کاری قرار گرفته و به اختلافات دیپلماتیک ، به ویژه بین ایالات متحده و چین دامن زده است. تلاش های اولیه مقامات چینی برای سرپوش گذاشتن بر اپیدمی بیماری ، از جمله بازداشت روزنامه نگاران و مجازات پزشکان ، و عدم تمایل به سازمان بهداشت جهانی یا سایرین برای تحقیق در پرونده ها در چین فقط درگیری ها را در طول سال افزایش داد.

WHO یک تیم تحقیقاتی اولیه را برای کمک به درک “چگونه منشا ویروس” به چین فرستاد.

مقامات چینی و رسانه های دولتی اخیراً یک فعالیت آشکار را افزایش داده اند تا حدس بزنند که ویروس از چین نیامده است ، از جمله سو advantage استفاده از گزارش های مربوط به حضور قبلی ویروس در ایتالیا ، علی رغم آنچه خود محقق این اظهارات را “تبلیغ” خواند. روزنامه People Daily در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی اظهار داشت که “تمام شواهد موجود نشان می دهد ویروس کرونا در ووهان در مرکز چین آغاز نشده است.”

با این حال ، ماه گذشته ، مدیر برنامه اضطراری بهداشت سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت که ادعا می کند که منشا این بیماری از چین نیست “بسیار حدس و گمان” خواهد بود.

“از دیدگاه بهداشت عمومی ، واضح است که شما در حال شروع تحقیق در مورد موارد اول افراد هستید.”

خود WHO در ماه های اول با اتهاماتی روبرو شد که بیش از حد با چین دلسوز بوده است ، بعداً پذیرفتن آن غیر واقعی بود ، از جمله اینکه هیچ مدرکی از انتقال انسان از انسان وجود ندارد که توانایی جهان را برای پاسخگویی کند کند.

به غیر از قرنطینه هنگام ورود ، لیندرز گفت که از هیچ محدودیتی برای تیم بی اطلاع است.

وی گفت: “گزارشی از این مأموریت ارائه خواهد شد ، اما من مطمئن هستم كه (پاسخ) پاسخی كامل نخواهد داد.”

لیندرز گفت: “این کار یافتن کشور مقصر نیست.”

“این در مورد درک آنچه اتفاق افتاده است و سپس دیدن اینکه آیا براساس این داده ها می توانیم سعی کنیم خطر را در آینده کاهش دهیم.”

[ad_2]