تگزاس و سایر ایالت ها از گوگل به دلیل سو abuse استفاده از “قدرت انحصار” شکایت کرده اند. گوگل

[ad_1]

گوگل در چندین ایالت ، به رهبری تگزاس ، با یک دادخواست جدید روبرو شده است که این شرکت را به سوusing استفاده از “قدرت انحصاری” خود متهم می کند ، آخرین مورد از یک سری اقدامات قانونی عمده برای مهار تکنولوژی بزرگ است.

У یک فیلم اعلامیه دادخواست روز چهارشنبه ، دادستان کل تگزاس Google را درگیر رفتارهای ضد رقابتی ، به ویژه در بازار تبلیغات آنلاین معرفی کرد. تگزاس ادعا می کند این شرکت بر نحوه دریافت تبلیغات از آژانس که آن را به یک صفحه وب یا برنامه تلفن همراه می رساند ، غالب است.

“گوگل بارها از نیروی انحصاری خود برای کنترل قیمت ها استفاده کرده است [and] درگیر توطئه های بازار برای جعل حراج ها شوید که این عدالت را نقض می کند. “کن پاکتون گفت.

“این بی انصافی است که گوگل به طور موثر رقابت را حذف کرده و خود را به عنوان رئیس تبلیغات آنلاین معرفی کرده است. بگذارید این را بگویم: وقتی بازار آزاد یک بازی بیس بال بود ، گوگل خود را به عنوان یک پارچ ، یک خفاش و یک داور قرار می داد. “

9 ایالتی که به تگزاس پیوسته اند آرکانزاس ، ایندیانا ، کنتاکی ، میسوری ، می سی سی پی ، داکوتای جنوبی ، داکوتای شمالی ، یوتا و آیداهو هستند.

این دادخواست در تگزاس چهارمین پرونده از مجموعه پرونده های قضایی فدرال و ایالت با هدف ادعای بدرفتاری در سیستم عامل های اینترنتی بزرگ ایالات متحده است که طی دو دهه گذشته از استارتاپ ها به تایتان های همه گیر تبدیل شده اند.

در ماه اکتبر ، وزارت دادگستری ایالات متحده با طرح شکایت این شرکت فناوری را به سو of استفاده از موقعیت خود برای حفظ انحصار غیرقانونی جستجو و تبلیغات متهم کرد.

“دو دهه پیش ، گوگل به عنوان یک استارتاپ ناچیز با روشی ابتکاری برای جستجوی اینترنت جدید مورد علاقه سیلیکون ولی قرار گرفت. گوگل مدتهاست که چنین چیزی را ندارد. »

در ماه اکتبر ، پاکستان به دادخواست دادگستری پیوست.

در همین حال ، دو پرونده قضایی جداگانه که هفته گذشته توسط کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده و ائتلافی متشکل از 48 ایالت و ناحیه تشکیل شد ، به فیس بوک رفت و غول رسانه های اجتماعی را به رفتارهای ضد رقابتی متهم کرد و در نهایت خواستار سقوط آن شد.



[ad_2]